Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Hur många sånger i festhäftet?

Vi tänkte göra ett ganska litet festhäfte så platsen att skriva sånger är begränsat. Hittills har vi åtta. De flesta ganska korta.

Vi vill ha mycket musik och sång på bröllopet genomgående. Samtidigt är det ju väldigt bra för toastmastern att ta till om man måste vänta länge medan varmrätten serveras t.ex.

Hur många sånger har ni andra haft. Ni som inte ska ha festhäfte behöver inte svara. Vi och de flesta av våra gäster älskar att sjunga, många sjunger i kör osv och vill ha sång när det är fest! På grund av att det är bröllop och att dessuton ett antal av gästerna är religiösa (+ att varken jag eller min BM gillar sånt) kommer vi INTE att ha några dryckesvisor!

• Svar på tråden Hur många sånger i festhäftet?
  • Sebastiána

Kanske kommer min kör att underhålla lite under middagen och då hinns det med färre sånger. Kanske räcker det med 8 (man behöver ju inte sjunga alla heller).

• Sebastiána

Fröken Strössel skrev 2010-01-15 11:07:34 följande:

Ni vill inte lägga ut de sånger ni valt så att man får se?Har inte bestämt om vi ska ha sånger eller inte.
    Vi har inte bestämt vilka sånger det blir ännu.
  • Sebastiána
    Sörön10 skrev 2010-01-15 11:14:56 följande:
    Alla bröllop jag varit på både som gäst och musiker har det funnits massor av sånger! Inte "helan går" utan såna med texter om kärlek, bröllop och brudparet. Kända melodier men med nya texter!
    Det är så vi har tänkt ha det! Eventuellt ber jag min far att spela dragspel till En hel del låtar är ju nya, bröllopsmässiga, texter till "Rönnerdahl" mm.
Svar på tråden Hur många sånger i festhäftet?