• mojikanan

inbjudan utan barn!!

Ja ska börja skissa lite på våran bröllops inbjudan
    och vi ska ha ett barnfritt bröllop!!

Någon annan som haft ett sådant
    och hur skrev ni in det snyggt i inbjudan!?
    Känns lite tråkigt att skriva
    - Barnen får stanna hemma..

Alla svar är tacksamma.. :)

• Svar på tråden inbjudan utan barn!!
  • Sebastiána
    ängeln24 skrev 2010-01-23 22:00:57 följande:
    Vi kommer skriva något liknade då vi inte heller vill ha några barn med på festen. Vad jag dock inte tänkt på är kyrkan... ytterligare något att fundera på med andra ord.Men man ska nog vara så tydlig man kan annars blir det nog lätt missförstånd och man måste prata med den berörda familjen...
    Man kan inte förbjuda barn i kyrkan. Man får bara hoppas att ingen liten telning börjar illvråla mitt i alltihop.
  • silverrosen

Vi skickade ut inbjudningarna i fredags så dom kommer fram imorgon. Vi skrev så här:

Även fast vi har ett stort hjärta för barn, ser vi ändå att ni lämnar era guldklimpar hemma.

Sen till dom som har spädbarn som måste ammas, tänkte vi ringa o säga att det är självklart att dom får ha barnen med sig.

Barn har inte roligt på bröllop,och deras föräldrar kan ju inte slappna av till 100%.

• Nicossambo

Vi skev ungefär såhär. Vi skrev vi älskar era barn mest världen, men denna dag får de stanna hemma. Barn som ammar får följa med sin mamma.

• Nordiskbrud

Vi skrev endast de vuxnas namn på inbjudan och sedan lite tydligare info om att barn är välkomna till kyrkan men inte till festen på vår hemsida. Ingen har ifrågasatt detta eller undrat om barnen får följa med (mer än ett par som promt vill ha med sina barn ).

• Muulin

Jag kommer skriva:

Vi hoppas att ni har förståelse för att vi vill ha en barnfri bröllopsfest.

Anser inte att man behöver "linda in" det i fina ramsor.. (dessutom har vi ett kort där det är minimalt med utrymme...)

Lycka tilL!

• jaao

Vi skrever inget i inbjudan utan förväntar oss att folk fattar att det är dem inbjudan är adresserad till som det gäller... har aldrig stått något om barnfritt i de bröllop jag varit på vi har tagit det för givet...

• Johanna Lund

När mina syskon har haft sina bröllop skrev de tex:

Anna + 1 är välkomna å vårt bröllop

Alt

Familjen Andersson är välkomna.

Sen hade de OSA via telefon och då tog de upp ev frågetecken.

• Nicossambo

Vi skrev inte det på själva inbjudan utan la till ett papper i kuveret till de som har barn. Vi har bara fått positiva reaktioner på ramsan.

• KatjaB

Nu menar jag inte att trampa på någons tår, men känns det inte lite krystat att skriva "vi älskar era barn mest i hela världen" barn är det vackraste vi vet" och likande saker. Nu kanske folk faktiskt är så, men själv älskar jag MINA barn mest i hela världen, inte alla andras.. tycker det låter så klyschigt

• fiamedknuffar

Vi har skrivit: Barn är vår stora gåva, men ikväll ska de vara hemma och sova.

• Jessika81

Vad kan man skriva för att folk ska förstå att det vore snällt av dem att gå ut ur kyrkan om deras barn börjar illvråla?
    Vi kommer att bjuda alla barn på vårt bröllop, (jag skulle inte ens våga föreslå något annat tyvärr... ) men jag skulle vara så glad om de kunde hålla käften i kyrkan. En del föräldrar sitter ju kvar med störande barn så hur gör man?
    Kan man skriva nåt i stil med "Barnen är välkomna till kyrkan men vi skulle vara väldigt tacksamma om ni går ut med dem om de stör"?
    Hörde om ett bröllop där ett barn utbrast "mamma jag är bajsnödig" precis när löftena skulle avläggas... komiskt på ett sätt, men jag skulle bli rätt sur också...

• HannaoMarkus

Hej hej!

Vi tänkte rimma ihop en inbjudan. Problemet är bara att jag är helt urusel på att rimma. Finns det någon som kan hjälpa mig...jag har fastnat i hur jag ska rimma ihop att barnen har roligare hemma än på bröllop.

Jag skrev såhär: (snodde ganska mycket av dig KatjaB, hoppas det var ok)

Då lång middag och roliga tal
    inte är barnens förstahandsval

tror vi de har roligare hos barnvakten
    där de kan leka "tagen" hela natten...

PROBLEMET ÄR JU BARA ATT DET INTE RIMMAR RIKTIGT! :p Nån som kan hjälpa? :)

• Märta81

Till Jessica81. Be värdparet (elller de som tar emot gästerna vid kyrkan) att förklara vad det är som gäller för barnfamiljerna när de kommer, ex att ni skulle uppskatta att de går ut från kyrkan om barnen börjar väsnas under vigseln. Därefter placerar värdparet dem längst ut på bänken nära utgången så det blir lätt och smidigt att ta sig ut.

Svar på tråden inbjudan utan barn!!