• Pälsboll

    Vilken tid i inbjudan?

    Vi ska ha vigseln kl 16.00
    Men vi vill gärna att alla gäster ska vara på plats kanske 15-30 min i förväg, eftersom vi ska komma åkande i en bil och gå till vigselplatsen (utomhusvigsel). Och då är det ju bra om alla redan är på plats så inte några ska komma samtidigt som oss eller senare.
    Vi kan alltså inte se i förväg om alla är på plats eller inte.

    Skriver vi i inbjudan kl 16.00 eller ska vi skriva 15.45 ?

  • Svar på tråden Vilken tid i inbjudan?
  • a n n a

    Skriv att vigselakten börjar 16.00 så bör man begripa att man bör vara på plats en liten stund innan...

    När jag gifte mig förra gången så ramlade mina tre härliga ungdomsvänner in i vapenhuset där vi stod och väntade på att få gå in :D

  • patrikoannika

    Rent hyfs borde väl betyda att man är i gooood tid inför ett bröllop!!

    Det ska man väl inte behöva poängtera i inbjudan....

  • Mia 77

    Alla bröllop jag varit på så har gästerna varit på plats 30-45 min innan själva vigseln utan att detta stått i inbjudan.
    Det bör man väl veta att man inte kommer med andan i halsen till ett bröllop?

  • Pälsboll

    Jo nog vet väl dom flesta att man ska vara där i god tid, men man vet ju aldrig ;)

    Men då skriver jag kl 16.00 iaf.

  • FiaLottaoälsklingen

    jag hade skrivit 15,45 i inbjudan, bara för att vara säker på att alla är på plats. Speciellt som ni är utomhus och man kan se att ni inte är påplats så kanske man inte har så bråttom från bilen till vigselplatsen. Är själv ofta på plats tidigt men skulle aldrig komma 30-40 min innan vigseln, max en kvart

Svar på tråden Vilken tid i inbjudan?