Inlägg från: mojikanan |Visa alla inlägg
  • mojikanan

Brudar sommaren 2011 !!

Självklart så missar man ju någe med!! suck.. 

• mojikanan

Greeneyes - 16/5 2011 - Skottland
    Niini - 21/5 2011 - Finland 
    TiinaochMattias - 21/5 2011- Borås
    Fårävvör - 21/5 eller 28/5 - Uppsala
    mrsJR - 28/5 - Öregrund
    Kapellösa - 4/6 2011 - På landet, mitt i sörmland
    NiVi - 11/6 2011 - Uppsala

Mojikanan- 110625 - Gräfsnäs slottsruin, Västra götaland
    Las vegas bruden - ?/6 - Valley of fire, USA
    Julibrud2011 -2/7 2011-Stockholm

• mojikanan
    Niini skrev 2010-02-02 14:14:34 följande:
    Jepp, nu är det väl definitivt :) Lokalen är bokad på 21 maj o jag är så löjligt lycklig att jag nästan sitter o tjuter här hemma :D
    Vad härligt!! Skönt att du fick den med så att du verkligen får det som du vill ha det!! :) 
  • mojikanan
    Minous skrev 2010-02-08 13:26:15 följande:
    @mojikanan har inte läst igenom alla svar men jag läste någonstans att du skulle gifta dig i en slottsruin (tror jag?) blev så nyfiken, var har du hittat den? :) Vi ska gifta oss borgligt, gärna utomhus men har inte hittat någon plats än...
    ahh oki.. Nää man vill ju att det ska bli "rätt" med!! 

Det var min sambo som föreslog den platsen! 

Gräfsnäs heter den platsen!! Om du gogglar så kan du se lite mer!! 

Finns även bilder på min sida på platsen! 

Vi kör också borgligt då kan man göra det lite speciellt med!! 

• mojikanan
    Greeneyes skrev 2010-02-08 13:31:17 följande:
    jaaa, nu har jag äntligen fått tag på vigselförrättaren i Skottland, tagit två månader typ! Där är det nämligen lite kruxigt med massa pappersarbete och regler osv för att få en giltig vigsel, och det måste utföras av just den personen i det distriktet tydligen. Och hade hon varit upptagen så hade allt skitit sig, men nu har VI bokat henne wohoo!Då är både lokal och vigselförrättare bokad, klänningen har jag hittat men inte beställt än, färgtema o dekorer hyfsat valda, inbjudningar skissade på i skallen men inte riktigt klara. Närmast är det save the date-kort som ska tillverkas och skickas ut.
    Hur kommer det sig att ni gifter er i Skottland?? :) 
  • mojikanan
    NiVi skrev 2010-02-08 21:31:19 följande:
    I en slottsruin var min och sambons dröm så nu blev jag lite avis! Tyvärr finns det ingenting sånt att gifta sig vid här!
    Ahh vad tråkigt.. :( Hoppas ni finner en plats som är lika bra!! 

• mojikanan
    NiVi skrev 2010-02-09 21:45:09 följande:
    Nja vi fick dra ner kraven lite så det blev en fin bygdegård istället! Men det kommer nog bli kanon när man får piffa till det lite!
    Javisst finns ju en massa som man kan göra för att få det där lilla extra!! 

• mojikanan
    Greeneyes skrev 2010-02-10 18:23:31 följande:
    Vi har väl båda varit väldigt fascinerade av landet sedan barnsben, och har väl nån knäpp tanke om att vi kanske levt nåt tidigare liv där tillsammans haha! Nä, men vi ville göra något annorlunda, och jag ville gifta mig i ett slott, så då bestämde vi oss för Skottland
    Men guuud vad häftigt!! Flyger släkten med er dit?
  • mojikanan
    Greeneyes skrev 2010-02-10 23:05:19 följande:
    Yes, vi har samma gästlista som om vi hade gift oss hemma ungefär. Det blir inte sååå mycket dyrare än att hyra lokal och catera här hemma, dock så får ju folk betala eget flyg och boende. Men det verkar som att de flesta är riktigt på faktiskt, så det är kul!
    Jo det får ju sig en liten mini semester med juh!! :) 
  • mojikanan

Måste fråga alla bröllops brudar om det är någon som ska besöka bröllops mässan i Göteborg nästa helg!! !!

• mojikanan
    NiVi skrev 2010-02-12 22:39:21 följande:
    Skulle gärna vilja men bor alldeles för långt bort! Missade mässan i stockholm i slutet av januari oxå! Men men man hinner nog med nån innan det är dags!Imorgon ska vi berätta för min familj! Är lite nervös tror jag faktiskt :)
    Håller tummarna att det ska gå bra!! men det gör det säkert!!
  • mojikanan
    Happypuppy skrev 2010-02-14 10:22:13 följande:
    Tänkte jag skulle försöka ta mig dit.Mojikanan; om du som jag inte får med dig BM kan vi alltid gå tillsammans. Hör av dig på louise485@hotmail.com
    Ja det vore trevligt!! :)    Jag kan maila dig!!! 
  • mojikanan

Den 28 Februari är det även mässa i Alingsås för dom som bor där i närheten..
    En lite mindre variant visserligen en dem i Stockholm och Göteborg

Svar på tråden Brudar sommaren 2011 !!