• Fru Hilde

Äntligen Fredag del 20

Här är en stor dag idag!

Idag har dottern bestämt sig för att sluta med napp!!! Hon var givetvis smart nog att kräva en muta men det är helt ok. Så efter en vecka utan napp ska hon få en väldigt efterlängtad present. Ska bli spännande att se hur jobbigt det blir.

• Fru Hilde
    janos skrev 2010-02-18 13:44:26 följande:
    Vad du är flitig apg!Hilde, spännande att ge upp nappen. Vad har hon för muta i tankarna?Hilde, hur mår du nu när det närmar sig slutspurten? Jag är döless idag.
    Hon vill ha en utklädningskista från Disney där det finns fyra klänningar i och så vill hon ha ett par disneyglitterskor som matchar klänningarna hon har kommit över bil och traktor intresset nu.... nu ska hon vara som sina kompisar, dvs prinsessa för hela slanten. Det som är roligt med den där lådan är att man kan ta med sig den till vänner och så får alla hålla på att klä ut sig och man kan hjälpa varandra. En av kompisarna har ju haft med sig en hem till oss så efter det har det varit ett oändligt frågande efter detta.

APG 1500 kalorier ... nää fy vad tråkigt livet blir då! Själv är jag lite inne på att uppsöka en dietist efter denna bebben kommit ut. Jag tror att jag behöver proffshjälp för att både kunna få ordning på kosten och vikten. Detta pga mina tarmar. Annars har den här graviditeten varit hyfsat snäll mot mig viktmässigt jag är ännu inte uppe i förra graviditets slutvikt och då var ändå startvikten betydligt högre än sist.

Annars har jag enligt FL 11 dagar kvar till förlossning så det närmar sig iallafall. Jag mår hyfsat pyton för det mesta och illamåendet har kommit tillbaka, men det skulle kunna vara mina tarmar som är stressade. JAg har sagt till bebben att den ska vräkas vilken dag som helst, men än så länge lyssnar han illa....
  • Fru Hilde

Kan för övrigt tillägga att längtasn efter nappen är STOR! Det blev många tårar igår och ett utbrott som faktiskt liknade en ren panikångestatack. Det var så man nästan var beredd att åka ut och jaga rätt på en napp vilken som helst. Jag var tvungen o gå ut ur rummet o gråta en skvätt, medan maken satt kvar och försökte trösta o lugna. Idag däremot har det varit bättre.

• Fru Hilde

Synd MC att det inte bidde ett jobb.

Bebben i min mage har bråkat rejält sedan i tisdags. Idag slemproppade den lite och jag ringde in och fick komma på kontroll. Värkar var tionde minut ungefär men nähä inte har de påverkat nåt direkt... så jag får fortsätta att tycka synd om mig själv ett tag till.

• Fru Hilde

Hejsan flickor!
    Här bidde det till slut en liten kille på 4200gram. Förlossningen blev ett flerdagars helvete varav 34 timmar inne på förlossningen med aktivt värkarbete. Jag orkar inte skriva ngt detaljerat ännu, har inte hunnit med upplevelsen själv. Lillkillen ville bara lägga huvudet på snedden så han kom aldrig ut utan åkte upp hela tiden och jag fick göra om öppningsarbetet gång på gång. Till slut sjönk hjärtverksamheten på lillen och jag var så slut att jag krampade och då togs beslut om akutsnitt.

Nu är vi hemma och vi mår bra och jag har en jättefin liten bebis, men jag är fortfarande ganska skakad.

• Fru Hilde

anne på grönkulla skrev 2010-03-03 17:29:01 följande:

herregud, Hilde *kramar om* Men stoort grattis!
    Tack!
  • Fru Hilde

Janos du ska nog vara glad för att du slipper eländet med igångsättning. Jag fick ju vattenavgång med värkar men de gav ingen nytta och de behövde sätta igång mig. Kan inte säga annat om värkstimulerande dropp än att det var helvetet på jorden för min del, gav bara värkstormar och kroppen hade inte en chans att hitta ngn rytm av sig själv. Så alla de berättelser jag fått höra om igångsättningar stämde tyvärr även på mig.

vi håller på att hämta oss igen, men jag kan fortfarande känna mig ledsen och besviken på att ha kämpat så länge och så motiverat och ändå behöva göra snitt till slut. Igår berättade maken om hur det var när jag krampade på operationsbordet och nu begriper jag varför alla tog det så allvarligt.

Hursomhelst är det en förbaskad tur att man får sin bebis som belöning efter den här typen av prövningar. Han är jättefin och än så länge väldigt snäll. Äter sover, äter sover och äter sover.... hmmm glömde jag nåt?? jo bajsar 48ggr/dygn och kissar prickskytte från skötbordet.

• Fru Hilde

Hej och hallå

Janos jag har ingen aning om jag hunnit gratta dig eller inte så här kommer ett ifall att jag glömt! GRATTIS !!!!! !!!!!

Jag har aningens svårt att få till surftid numera. Man är ju tvåbarnsmorsa och till på köpet en förkyld och med en treåring i trotsåldern och en fyraveckors fisochrap-bebis

Janos min tvåa sover också mycket mer än ettan gjorde. hmm är det ett flerbarnsfenomen måhända? ... Jag har också kommit på ett finfint trick för att få lillfisen att sova längre på natten. Jag pumpar ur under dagen (har ju överskott) och så på kvällen så ammar jag så mycket han bara orkar och så skummar jag av det gräddigaste av den urpumpade mjölken och så får han den gräddmjöken på flaska precis innan läggdags. Han sover som en stock efter det Och jag känner mig som en riktigt fiffig mamma

Nähäpp nu ska jag kolla mailen innan jag ska in o lyfta upp en sovande treåring från kojan på golvet.

• Fru Hilde

Så nu är jag tillbaks igen. Lillfisen fick för sig att behöva köra ett rap o bajsrace också ... japp det är livet på en pinne det

Hoppas ni allihop har det gott såhär en hyfsat vanlig måndagskväll.

Kram på er allihopa och på alla makar och alla fisorapmatsbebisar och så alla andra trotslekochfantasibarn.

• Fru Hilde

Fy för alla infektioner och virus. I år är det ju tröstlöst.

Vår lilla mini ligger med RS-virus.

• Fru Hilde

Lilleman blev jättesjuk och har fått lunginflammation av RS-viruset. Han ligger med cpap (andingshjälp) och sondmatas för han orkade inte äta alls. Livet är ganska tufft just nu för familjen Hilde... Vi kommer nog vara kvar på sjukhuset ett bra tag framöver. Jag är hemma och packar med mig lite mer kläder.

• Fru Hilde

Hej på er och äntligen lördag! Familjen Hilde mår bra!!

Svar på tråden Äntligen Fredag del 20