Inlägg från: mammacatta |Visa alla inlägg
  • mammacatta

Äntligen Fredag del 20

Nä, bäbisar vill bara komma ut i tio plusgrader snålblåst och regn. *vet*
    Har gjort empiriska stuider i ämnet och hittils 100% samma svar.

• mammacatta

Tja, vad ska jag säga? En i januari och en i augusti och samma resultat.

• mammacatta

Jag har fått jobb! Till augusti.
    Eller nåt. Kom på att det är lite prövotid i början, men skulle tro att de skiter i att skaffa någon annan och bara står ut med mig ett halvår även om de inte gillar mig.

• mammacatta

- ...och slemproppen?
    - Han är och parkerar bilen.

janos skrev 2010-02-24 23:23:45 följande:
    Grattis till jobbet mc!Jag är här cm! Däremot kan jag avslöja att slemproppen har börjat att släppa lite grann.Mammas karl har tippat på 25-26/2 och har brukar ha rätt på datum. Spännande!
  • mammacatta

Inga barn vad jag vet, men vi får se. Varje månad är en ny chans. 4 dagar till eller så så vet jag.
    Jag är så förbannat trött, häromdagen sov jag 22-7 och var ändå trött som en gnu. Det är jag endast när jag är gravid. Det är en så monumental trötthet att jag knappt orkar lyfta armarna. Brukar vara lite småtrött jämt men inte såhär megadåsig.

Annars är det ett vik.

anne på grönkulla skrev 2010-02-24 18:03:44 följande:

Grattis! Med barn igen, eller nåt annat denna gång? Ett vick?
  • mammacatta

Ja det var barn men är inte längre. De tog just tillbaka erbjudandet.
    Är så grymt less på barnomsorgen nu, vill inte sätta min fot på ett dagis mer.
    Jag vill jobba på en arbetsplats där folk följer lagen!

anne på grönkulla skrev 2010-02-25 09:44:10 följande:

Nä, jag undrade om du skulle jobba med barn, inte om du var på smällen! Men det vore såklart toppen det med!
  • mammacatta

Jag gillar att jobba hårt, under förutsättning att det syns i lönen och/eller att man får höra det.
    Men jag gillar inte att jobba hårt och sen få skit för det.

anne på grönkulla skrev 2010-02-25 10:21:48 följande:

Ja, det vore ju det minsta man kunde begära... Själv skulle jag vilja jobba på en effektiv arbetsplats där man satte mål i nivå med resurser och där man såg efter sin personal.Ska vi starta en fredagsfirma?
  • mammacatta

Åhå, så fiiiint! *tårar i ögat*

äntligen på väg skrev 2010-03-02 09:16:48 följande:

op.se/slaktvanner/familjeliv/1.1836327--vi-ka...-Nu är vi rikskändisar .En FL redaktör hade läst min blogg och ville göra ett reportage om oss. Det visade sig att de även samarbetar med ett gäng tidningar så nu dyker vi upp lite varstans Blev nåt konstigt inklipp i citatet från min blogg, nån slags hyperlänk som inte hör dit så bortse från det om ni läser igenom.
  • mammacatta

Hilde, det var värst! Men det gick ju bra, se till att gosa lite extra med honom när det var en sån pärs för stackarn!
    Grattis igen!

Svar på tråden Äntligen Fredag del 20