Vi åkte i juli och det var perfekt. Vi hade strålande väder hela tiden!
Vi bodde ju som sagt på Picalé och var nöjda. Det ligger ju perfekt precis vid Lidostranden som har en underbar utsikt ut över bukten och ända bort mot fyren Capo Cattio.
Jag tycker absolut att man ska hyra bil, vi gjorde det och älskade det för det är så otroligt vackert. Grotto Nettuno - droppstensgrottorna- tycker jag absolut att man ska besöka, det är en häftig upplevelse om man inte har sett sådana förut. Det är många trappor ner, typ 600, som man sedan ska upp igen för.
Malla om Moje skriver om James Bond-stranden STINTINO-beach. Det var något helt fantastiskt att se detta kristallklara turkosa vatten, vi tyckte det var fantastiskt. Och så kan man imma ut till en ö med en Nuraghe på, ett slags försvarstorn tror jag det var, och ön var översållad med färsk vitlök.
Vi åkte även till staden Porto Cervo, så om man är intresserad av ENORMA båtar så är det dit man ska åka. Där hittar man privatbåtar som är stora som ålandsbåtarna. Med helikoptrar på. Vackert litet jetset-ställe.
Alghero är underbart, jättemysig gammal stad med trånga gränder och romantiska restauranger. Vi åt vår förlovningsmiddag på en restaurang som låg på muren runtomkring staden, med utsikt över hela hamnen och bukten. Vansinnigt vackert.
Ja, jag rekommenderar alla att åka till Sardinien, det märks nog!