Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Vilka blommor är billiga i slutet av maj/början av juni?

Om jag inte går ut och plockar en vild bukett själv tänkte jag gå till en florist och beställa en enkel bukett av vad de har hemma. Helst vill jag ha en vit eller lila bukett, men det mesta funkar (utom rosa).

Vilka blommor finns det gott om i slutet av maj/början av juni?

Vad kan man räkna med att en bukett kostar? Jag tänkte säga vad jag har för budget och så får floristen utgå från det, men det är ju ändå bra om man har ett hum om vad det kan röra sig om.

• Svar på tråden Vilka blommor är billiga i slutet av maj/början av juni?
  • Sebastiána

...lila som går lite mer mot vinrött menar jag. Jag är inte så mycket för pasteller.

• Sebastiána
    anniebananie skrev 2010-01-17 11:57:49 följande:
    Beroende på var du bor så är ju syren väldigt vackra och billiga blommor som finns lite varstans. Jag skulle gärna ha haft det på mitt bröllop men då finns de inte kvar längre tyvärr.
    Jag hoppas kunna ha syrén men det är nog precis på gränsen. De kan ha blommat ut i Skåne i början av juni.
  • Sebastiána

Björkar hade varit fint. Det tänkte vi också att man kunde pryda lokalen med, men det visar sig att några gäster är allergiska mot björk.

• Sebastiána

Om man tänkt odla någon lämplig brudbukettsblomma i trädgården, vilka kan då passa? De ska blomma i månadsskiftet maj/juni.

• Sebastiána
    Guppie skrev 2010-02-04 16:56:46 följande:
    Jag har tänkt ha vita syréner i min bröllopsbukett och jag gifter mig 29 maj. Min florist sa att dom drivs upp i princip hela året så det skulle inte vara några problem. En kvist kostade ca 30-40 kr och på en kvist är det ju flera "klasar" så det behövdes inte så många kvistar för att göra en normalstor bukett utan häng :)
    Fast jag hade tänkt använda syrénen i mina föräldrars trädgård och jag är rädd att den blommat över första veckan i juni
Svar på tråden Vilka blommor är billiga i slutet av maj/början av juni?