• Miatanten

Fick inte den bukett jag beställt... Klaga?

Gifte mig i lördags och allt var perfekt, även buketten var jättefin.
    Men den såg inte riktigt ut som vi bestämt.
    Jag skulle ha en kompakt "klubba" av rosor. Inget grönt och rosorna skulle sitta riktigt kompakt.

Min man hämtade buketten så det fanns inte direkt tid att åka tillbaka och klaga när han kommit hem.
    Men buketten var inte så tät som jag visat på bild och dessutom hade hon satt gröna blad som en krans runt rosorna.
    Jag var väldigt tydligt med att jag absolut inte ville ha något grönt utan BARA rosor!

Ska jag bara låta det vara, det var ändå en fin bukett. Eller ska man påpeka det?

• Svar på tråden Fick inte den bukett jag beställt... Klaga?
  • 091205

Jag fick inte de blommor jag beställde, var helt tvärtemot.
    Ringde och påpekade och hon ringde inte tillbaka. Jagat henne och nu en månad senare ringde hon tillbaka och sa att chefen skulle få ta hand om det och han var bortrest.

Tycker självklart man ska påpeka att de gjort fel. Sen får man se vad som kan hända. Glad att din var fin, min var hemsk Ville inte ens bära skiten.

• miaåbjörnen

Grattis till bröllopet!
    Du ska absolut påpeka det! Även om det blev fint så är det vad du beställt som du ska betala för. Du har all rätt att få kompensation för det.
    Lycka till!

• Hemlig2009

Klart att du ska påpeka det. Min hårblomma vissnade innan jag ens fått på mig klänningen, ringde och vips så hade jag en ny i handen. Nu var det ju min klantiga frisör som hade sprayat blomman full med hårspray så det var inte floristens fel...

Däremot tyckte jag att den speciella blomma som floristen valde sloknade lite under kvällen i buketten, talade om detta så att hon vet för framtidens brudar. Så lite feed back skadar väl aldrig!

• Eaglewoman

Grattis!!!
    Självklart skall du ta upp det med dem som gjorde det...Har man sagt hur man vill ha den, så skall de kunna säga i så fall att de inte klara det.... Stå på dig!!!

• Alexxxi

Till ts klart du ska klaga!! Som nån innan sa, du ska ju få det du betalade för och inget annat! =) Go for it!

Till hemlig2009 när man sprayar på en ros/blomma så brukar rosen/blomman ta längre tid på sig att vissna, så jag tror inte det va frisörens fel utan floristen!

Hemlig2009 skrev 2010-01-18 11:34:27 följande:
    Klart att du ska påpeka det. Min hårblomma vissnade innan jag ens fått på mig klänningen, ringde och vips så hade jag en ny i handen. Nu var det ju min klantiga frisör som hade sprayat blomman full med hårspray så det var inte floristens fel... Däremot tyckte jag att den speciella blomma som floristen valde sloknade lite under kvällen i buketten, talade om detta så att hon vet för framtidens brudar. Så lite feed back skadar väl aldrig!
  • Hemlig2009

Hmm, tror det var den speciella glanssprayen som tog död på blomman. Vi sprayade nämligen med vanlig hårspary sen och då höll den ju.

Alexxxi skrev 2010-01-18 12:09:59 följande:
    Till ts klart du ska klaga!! Som nån innan sa, du ska ju få det du betalade för och inget annat! =) Go for it!Till hemlig2009 när man sprayar på en ros/blomma så brukar rosen/blomman ta längre tid på sig att vissna, så jag tror inte det va frisörens fel utan floristen!
  • Alexxxi

Aja men e d glansspray så förstår jag men annars så funkar hårspray utmärkt, det kan man göra hemma själv om man har fått rosor till exempel och gärna vill att dem ska hålla längre än en dag, det e bara till att spraya på med hårspray

• Moirie

Grattis!

Till skillnad från de andra "brudarna" så skulle jag nog inte klaga faktiskt. Det låter som du var mycket nöjd med buketten, trots att den inte var exakt som du beställt. Att det inte blev precis som du beställt är förstås är lite synd men det kan gå åt en massa energi och tid till att försöka få rätt också. Jag skulle hellre spara den energin till de tillfällen då jag verkligen kände mig både förbannad och felbehandlad:).

• Hemlig2009

Jag tycker det mer handlar om att floristen i fortsättningen kan vara lite mer lyhörd. Man behöver inte vara otrevlig bara påpeka att det i framtiden kanske är bra att lyssna lite mer på kunden.

• Philippine

Jag tycker du ska berätta för floristen. Inte så mkt som ett klagomål men som feedback, du gillade ju buketten men det var inte det du beställde. Det skulle jag som florist vilja höra, så vet jag inför kommande gånger. :)

• Happyeverafter

Jag hade beställt en bukett med minisolrosor och irisar men fick en bukett med vanliga STORA solrosor. Buketten var så tung så att jag var tvungen att stödja den mot armen :). Alla tyckte att det var en jättehäftig bukett så jag klagade aldrig.

Svar på tråden Fick inte den bukett jag beställt... Klaga?