• Rufsas

Bra handkräm?

Jag får väldigt naringa händer när det är kallt ute. På någons inrådan köpte jag Helosan från Apoteket. Värsta krämen jag någonsin använt. Den kladdar överallt!

Har tidigare använt Biotherm och varit nöjd, men tänkte om ni har andra tips. Det viktigaste att den snabbt går in i huden och att den inte kladdar.

• Svar på tråden Bra handkräm?
  • Lyckliga013bruden

Helping hands från Lush är den enda eller den första jag provat som går in i huden och inte heller rinner av när jag tvättar händerna. Har provat de vanliga någon från aco, vaseline intensive care atrix mfl men de går knappt in i huden och om de ksulle göra de efter flera timmar så känns de som de rinner av när jag tvättar mig.

• Alexxxi

Aco -skyddande hudsalva från så klart apoteket. Den har röd kork och är vit, du har säkert sett den. Tycker den e bra faktiskt, smälter bra in i huden även om den e ganska fet men händerna blir lena =)

• Snufflan

Använder BodyButter från Body Shop är helt klart det bästa för mina torrisar.

• ThereseStefan

Clarins använder jag. Helt suverän för mina händer.

• miaik

Elizabeth Arden Eight Hour Cream, den kan man ha till allt som är torrt!

• pettan

jag gillar - hth orginal Lotion från Apoteket! kostar 59kr för 250ml!

• sun moon

locobase repair är de bästa som min sambo använder, han har väldigt torra händer. Men det hade varit bra med tips på ännu bättre prod. om det finns.

• passionsblomman

"The Garderners Hand Theraphy" från Crabbtree and Evelyn är TVEKLÖST den bästa handcreme jag någonsin använt. Jag har jobbat med "blöta" och för händerna påfrestande yrken hela livet och MÅSTE ha en bra handcreme. Den kostar en del men är dryg och som sagt helt oslagbar.

Angående helosansalvan: Ta ett fotbad, smörj på REJÄLT med Helosansalva efter torknig och filning. Sedan sätter du på dig ett par strumpor och sover med denna inpackning. jag garanterar dig att du kommer att vakna med babylena fötter. Den salvan är dessutom antibakteriell, så självsprickor och annat sattyg motverkas med den.

• Cessan78

JAG har också problem med extremt nariga händer på vintern, så illa att huden spricker och svider. Har haft väldigt svårt att hitta bra hudkrämer då dom feta som ska hjälpa dom håller huden fet så väldigt lång stund efteråt.
    Då enda tvålen jag kan använda utan att bli totalt uttorkad är Dove så testade jag Doves hudkräm också..finns i två varianter, Den är helt suverän :D

Svar på tråden Bra handkräm?