• Malla och Mojje

ticket eller resia???

Vi har tänkt att önska oss resepresentkort i bröllopspresent! Vi vet dock inte riktigt vart resan bär och tänkte därför Resia eller Ticket! Vilket är bäst? För och nackdelar? Vad har de för utbud? Har kollat deras hemsidor men det är inte glasklart? Något som har tips och erfarenhet?? Tack Tack!

• Svar på tråden ticket eller resia???
  • Everton

Vi har valt presentkort på resia. Vi var runt lite och kollade, och vi kände att Resia kändes mest professionella, trevliga och dessutom har dem allt man kan välja emellan. Vi har bokat med resia förut och det var inga problem!
    Nu var det inte så mycket för och nackdelar mellan dem, men det var lite så vi resonerade.

• scimmietta

Om ni är sugna på att åka lite längre kan jag absolut rekommendera My planet! Vi ska boka vår resa till Australien/Nya Zealand med dem och då vi önskar oss resan i present kan alla som vill kontakta resebyrån efter att vi bokat för att ge ett bidrag via kontokort eller banköverföring. Det kändes bättre för oss att göra så än att först få en massa presentkort och sen gå för att boka resan.

• callisen

Vi har valt att önska oss presentkort på Resia. Har väldigt speciella behov med svåra allergier och fick världens bästa hjälp på Resia i Kungsbacka, så det var ett väldigt enkelt val!

• Martinaa

När jag ställde en liknade fråga i en annan tråd var det någon som svarade att resia tog ut en avgift för sina presentkort/resecheckar. Att man alltså inte fick ut hela beloppet på presentkortet...
    Vi valde Ticket, mest för att de hade kontor i de städer där våra gäster kommer ifrån

• karolinao

Jag jobbar på Resia, så självklart tycker jag ni ska ni välja Resia Vi har alla de stora arrangörerna, som tex Fritidsresor och Apollo, men vi plockar också ihop egna paket, helt beroende på vad ni vill ha: en fotbollshelg i Barcelona? Ett bilpaket i USA? En slappsemester i Asien? En jordenruntresa?

Vill påpeka att vi naturligtvis INTE tar någon avgift för presentkorten, vare sig att köpa dem eller använda dem.

• 100510

Vi har bokat med Resia. Efter många om och men (det fanns flera sätt att räkna på vår krångliga resa) kom vi fram till ett alternativ som vi är mycket nöjda med! Nu hoppas vi bara att vi är lika nöjda med själva resan .

• Martinaa
    karolinao skrev 2010-03-27 11:58:10 följande:
    Jag jobbar på Resia, så självklart tycker jag ni ska ni välja Resia Vi har alla de stora arrangörerna, som tex Fritidsresor och Apollo, men vi plockar också ihop egna paket, helt beroende på vad ni vill ha: en fotbollshelg i Barcelona? Ett bilpaket i USA? En slappsemester i Asien? En jordenruntresa? Vill påpeka att vi naturligtvis INTE tar någon avgift för presentkorten, vare sig att köpa dem eller använda dem.
    Tack för infon. Tyckte det var väldigt märkligt när jag läste det!
Svar på tråden ticket eller resia???