• Rufsas

Hyra buss?

Är det någon som har koll på vad en buss kostar att hyra på ett ungefär?

Vi ska bara "frakta" gäster och behöver den i cirka två timmar varav en av timmarna så ska den vänta på gästerna medan vi vigs.

• Svar på tråden Hyra buss?
  • Rufsas
    aikidoaasa skrev 2010-01-18 20:43:11 följande:
    Vi bokade en buss för att frakta till kyrkan, från kyrkan och sedan efter festen på natten.Det kostar oss totalt 5400kr. Men det är det värt då vi då slipper oroa oss för att vissa inte skulle komma annars. Kyrkan ligger avigt till så att ta en vanlig buss är inte riktigt något alternativ.
    Tack för ditt svar!

För oss är det så här:

De flesta gästerna kommer från Göteborg. Vi vigs hos mamma i Onsala (utanför Kungsbacka) och sedan är festen i Anneberg (också utanför Kungsbacka men åt andra hållet.

Vi tänkte ha en buss som hämtar gäster vid Kungsbacka station (det går både tåg och bussar från Gbg) och kör till min mamma. Där står bussen och väntar under vår hyfsat korta vigsel. Sedan är tanken att bussen ska köra gästerna till festlokalen. Där slutar bussuppdraget. När gästerna vill åka hem är de välkomna att ringa taxi som de kan ta hem.
  • Rufsas

Tack snälla!

Morfrumatte skrev 2010-01-20 13:22:27 följande:
    Eftersom det gäller Kungsbacka området kan jag varmt rekomender KE's bussar som vi anlitade då vi gifta oss: www.ke-buss.se/kontakt.html.Dessvärre kommer jag inte ihåg priset, men vi använde dem t/r Göteborg med stopp Onsala Kyrka, Tjolöholms Slott och sedan Onsala på vägen hem på kvällen/natten. Priset då (2008) var jätte bra och killarna var jätte trevliga.
Svar på tråden Hyra buss?