• Malla och Mojje

Tips om en snygg gästbok!!!

Jag söker en gästbok som inte är en gästbok utan en helt vanlig bok. Helst vit kläddi något tyg. Den skall vara inbunden och ej spiralrygg. Jag vill helst inte att den ska vara dekorerad eller att det ska stå något på för jag vill gärna utforma den själv efter vårat färgtema. Det verkar dock smått omöjligt att hitta en vanlig bok/anteckningsbok som uppfyller dessa kriterier!! Det finns ju bara färdiga gästböcker i hopplösa färger så som marinblått, svart, grått och vinrött!! Ska jag vänta till våren tror ni - det kanske kommer ljusare färger? Jag bor inte direkt i landets största stad heller.... Var i Gbg i helgen och kikade på ordning och reda. Fanns inte en vanlig vit bok. Finns dock på deras hemsida men därifrån kan man inte beställa.... Någon som har tips???

• Svar på tråden Tips om en snygg gästbok!!!
  • Angel2

Har du kollat på panduro? Vet inte om dom har men dom har ju mycke iaf

• Cessan78

Men det är ju inte supersvårt att klä om en bok själv :D Det svåra är bara att få det snyggt men man kan ju träna på andra böcker först.. Du kan ju googla och se hur andra har gjort :D

• Bara av nåd

Hejsan!
    Det finns bokbinderier. För ca 300-500 kr binder de ihop rätt antal sider som du behöver, och man väljer själv hur omslaget skall se ut. Så mitt tips är att googla på bokbinderier i din hemtrakt. Det är inte alltid så dyrt som man tror. Kanske det kan vara en hjälp på vägen

• Cessan78

Med en sån här kan man binda sina egna böcker www.customcrops.com/product_info.php?&manufacturers_id=&products_id=231126738
    Lite senare ska jag skaffa en sådan, just nu har jag bara en som binder vanligt med spiraler. Tänk vad behändigt att kunna binda sina egna fotoböcker :D

• Fröken Strössel

Ordning & Reda har helt vanliga inbundna böcker i olika färger. Sist jag var där hade de vita.

• Malla och Mojje

Var det i Sthlm eller? Jag var på Ordning och Redas avdelning på Åhléns i Gbg och de hade bara grått, knallrosa, svart etc... De kanske iofs inte har så stor del av sortimentet....

Fröken Strössel skrev 2010-01-19 16:26:08 följande:

Ordning & Reda har helt vanliga inbundna böcker i olika färger. Sist jag var där hade de vita.
  • Malla och Mojje

Oj! Avancerat!!

Cessan78 skrev 2010-01-19 15:36:03 följande:
    Med en sån här kan man binda sina egna böcker www.customcrops.com/product_info.phpLite senare ska jag skaffa en sådan, just nu har jag bara en som binder vanligt med spiraler. Tänk vad behändigt att kunna binda sina egna fotoböcker :D
  • Cessan78

Nejdå :D Det är kul :D

Malla och Mojje skrev 2010-01-19 16:47:14 följande:

Oj! Avancerat!!
  • aikidoaasa

Vi hade tänkt göra en annorlunda form av "gästbok".
    Oftast så använder man ju endast ett par av sidorna i en gästbok vid varje tillfälle. Då känns det lite tråkigt att ha en hel bok för dagen D.

Vi tänkte istället ha kort med hälsningar som gästerna får fylla i. Senare efter festen och smekmånad etc är klart och fotona har kommit så kommer vi att sätta in de korten med fotona och göra det till en scrapbook istället. Då blir chansen att man läser hälsningarna lite oftare och det blir en riktigt "väl använd" bok istället.

En del förtryckta lappar kanske det kommer att stå saker som...
    ... från en gift till en annan...
    ... detta kommer ni inte att sakna från singellivet...
    ... Grattis!...
    etc.

• Cessan78

Det tycker jag låter som en kul idé :D Den tänker jag nog stjäla ifrån dig :D

• Fröken Strössel

Malla och Mojje skrev 2010-01-19 16:45:04 följande:

Var det i Sthlm eller? Jag var på Ordning och Redas avdelning på Åhléns i Gbg och de hade bara grått, knallrosa, svart etc... De kanske iofs inte har så stor del av sortimentet....Fröken Strössel skrev 2010-01-19 16:26:08 följande:
    Ja precis, kan ju iofs ha varit någon nyårsspecial...
Svar på tråden Tips om en snygg gästbok!!!