Inlägg från: HannaoMarkus |Visa alla inlägg
  • HannaoMarkus

JUNI 2010 nr 4

Hej hej!

Du kan lägga in oss på 12 juni. :) Nu när det börjar dra ihop sig kanske det är bra att ha fler bröllopstokiga att bolla tankar med. Mina vänner börjar nästan bli less! :)

• HannaoMarkus

Jag har en fundering! Jag hade tänkt sjunga en sång på bröllopet till Markus...utan att han vet om det. :) Detta är något jag är livrädd för men jag vet att han kommer att älska. Men jag vill ju inte sjunga en tråkig sång om jag nu ska sjunga. Vill sjunga en sång som verkligen har talande text och som är fin och kanske inte för svår att sjunga. Tänkte om någon här har tips på sånger??
    Jag har själv funderat på from this moment...men jag gillar inte hela den låten...texten är HELT UNDERBAR...men den är lite skrikig...ingen som hört den i något annat utförande?

• HannaoMarkus

Tack Martinaa! :)

Sonja Aldens låt är ju helt underbar i texten också. Älskar speciellt den sista versen. :) Men jag tycker den är lite smörig...fast det kanske beror på vem som spelar och hur dom spelar?!
    Haha...eller så är jag bara för kräsen! :)

Jag ska kolla upp den andra låten! :)

• HannaoMarkus

Gillade inte heller den med Ulf men lyckades hitta en länk på youtube där det var en kvinna som sjöng och den var ju jättefin. Vacker o kärleksfull utan att bli för mycket. :)

• HannaoMarkus

Hej hej!!

Vad underbart att ha ett forum att ta alla sina frågor och funderingar till. :) Är det någon här som vet hur det funbgerar med nytt pass och nytt körkort. Om man ska åka utomlands bara en vecka efter vigseln hur hinner man fixa nytt pass och körkort? Kan man göra det innan bröllopet? Även om man inte heter så ännu??

• HannaoMarkus

Ajdå...vad tråkigt. Jag hade tyckt att det vore så kul att åka i mitt nya namn. Men kan man åka med sitt gamla namn även om man bytt namn redan? För det görs väl halvautomatiskt i och med vigseln?

• HannaoMarkus

Vi hade tänkt åka en vecka efter vigseln på fredag eller lördag. På en sista minutenresa (det är vad vår budget tillåter). Så vi vet inte vart vi hamnar ännu. Vi kan inte åka senare för jag behöver börja jobba då! :(

Men är det så att så fort man gift sig och har vigselbevis (det får man direkt va?) så kan man gå in på polsen och skaffa ett pass?

• HannaoMarkus

Det står på polisens hemsida att ett pass tar maximalt 5 arbetsdagar att göra. Så då kanske det hinns med på en vecka?! :s Kanske kanske...

• HannaoMarkus

AJdå...sen stod det såhär...

"Personer som ändrat namn eller är bosatta utomlands
    En namnändring finns antecknad i Polisens register för pass cirka två dygn efter det att berörd person fått beviset om ändringen. Vänta därför en tid med att ansöka om nytt pass efter namnändring."

Så jag får nog åka med mitt gamla namn... Får väl be Markus kalla mig fru Örnberg under resan istället så jag förstår att jag är gift! ;)

• HannaoMarkus

betyder det att man missar alla möjligheter till att få "smekmånads-erbjudanden"? :s

• HannaoMarkus

Jag måste få pirra av mig lite. För några dagar sen så ringde en utav våra värdar. :) Dom hade nämligen träffats för att planera lite under helgen. (vi har lämnat bort typ allt på fest har märkt att inte alla här gjort så, kanske inte är så vanligt) Men i varje fall. Det blev så verkligt då någon annan ringde och "kvittrade" om vårt bröllop också. Inte bara jag. Det är verkligen sant! Jag ska gifta mig. Vi kommer få en utav de bästa dagarna i vårt liv snart. Och allt kommer att bli sååå bra...Alla våra nära vänner kommer att vara där. Förstår ni vilken fest det kommer att bli.... IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!! Det är verkligen dags snart. 3 månader idag. På dagen! :)

Nu hoppas jag bara att vädret har fel och att det inte kommer mer snö så vi får våran vår nån gång! :)

Kram på alla!!!

• HannaoMarkus

Oj det lät ju hur fint som helst med sidenband! Tycker inte att det borde vara nåt problem. Kan inte se varför. Men jag är ingen expert!

Jag drömmer också massa...fast för mig är det tvärt om...jag drömmer att allt bli kaos och i drömmen är det jättejobbigt. Fast jag vaknar alltid å känner mig lycklig...jag blev ju gift i varje fall...å än så länge har inte Markus dumpat mig vid altaret! ;)

Twilfit finns typ överallt... Här ser du alla. www.twilfit.se/hitta_butik/hitta_butik.php
    Så den som skrev gallerian menade nog gallerian inne i centrum. Vid plattan.

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4