Inlägg från: Plutten2010 |Visa alla inlägg
  • Plutten2010

JUNI 2010 nr 4

Hej! Här kommer en till som läst i tråden men inte varit aktiv..
    Blev så glad när det kom en till som ska gifta sig den 12/6, känns som att alla gifter sig den 5:e eller 19:e.. ; )

• Plutten2010

Nu är vi iaf två stycken.. ; ) men det fanns faktiskt en tråd för oss men den har inte varit så aktiv på sistone.. Får kanske ta tag det också.. =)

• Plutten2010

Vi ska ha trerätters, bestämde menyn förra veckan och ska proväta den nästa fredag. Den här menyn är verkligen "oss";
    * Hjärtformad kavring med skagenröra och löjromstopping
    * Hjortytterfilé med murkelsås, potatisterrin med västerbottenost samt sallad på vårprimörer
    * Vit chokladmousse med hallonsås, färska hallon och italiensk mandelskorpa

Kommer även ha bröllopstårta och så senare på kvällen har vi vickning med korv med bröd..

Mrs spades skrev 2010-02-10 20:58:20 följande:

Skall ni ha buffé eller trerätters? Vi skall ha trerätters som restuarangen/hotellet lagar, men vad skall man ha? Har totalt hjärnsläpp när det gäller maten, ingen fisk eller skaldjur iaf. Någon som har något tips?Sen håller vi på att vela om vi skall ha dessert eller tårta. Tycker det är godare med dessert men det känns som om det ska va tårta på ens bröllop.
  • Plutten2010

Det har blivit vanligare vad jag förstår (var iofs på ett bröllop för 7-8 år sen som hade det) men behöver, behöver man så klart inte. För oss är vickningen också en sak som passar så bra in på "oss" att vi inte kan hålla oss ifrån att ha det..

• Plutten2010

Vi är i exakt samma sits ang efternamnet!! Vi är inte överens alls.. Har börjat titta tillbaka i släkten och se om det finns något efternamn som vi kan ta alt att vi får hitta på ett eget.. Då blir det dyrt men det kan det vara värt..

Smilla82 skrev 2010-02-11 08:45:17 följande:
    Hos oss är i stort sett allt färdigplanerat och fixat. Klänningen är köpt och BMs kläder klara osv..... Det enda vi inte kan bestämma oss för och som inte inte riktigt kommer överens om heller är vilket efternamn vi skall ha. Det finns väl egentligen ingen tidsgräns heller för när man gör namnytet? Visst skulle vi vilja att det gick igenom så snart som möjligt efter vigseln men vi har bokat vår bröllopsresa redan och flygbiljetterna är bokade i våra befintliga namn så vi får vänta lite med att ändra på namnet. Men i vilket fall som helst, hur gör ni med efternamnen? Det enda vi vet är att vi vill ha samma namn (alltså inga dubbelnamn etc.). Men han vill egentligen inte ha mitt och jag vill absolut inte ha hans efternamn. Har ni lyckats komma överens?Förresten så såg jag nu att jag var inlagd. Lite trög....sorry =)
  • Plutten2010

Faktiskt så började vi igår planera för en träff med floristen så nu snurrar huvudet rejält. =) Jag har iaf kommit fram till att jag vill ha en handbunden bukett som inte är vare sig rund eller droppformad. Gillar när man ser stjälkarna. Såg en perfekt i Amelia Brud o Bröllop som är en het kandidat.

GrodanoJag2010 skrev 2010-02-11 09:12:48 följande:
    Någon mer än jag som sitter och funderar på blommor??ska man ha droppformad eller rundbunden tro??
  • Plutten2010

Jag har aldrig direkt gillat Ulf Lundell men vi ska ha Kärleken förde oss samman under vigseln. Har fastnat för den riktigt ordentligt och texten är väldigt fin.. =)

HannaoMarkus skrev 2010-02-22 20:54:36 följande:
    Tack Martinaa! :)Sonja Aldens låt är ju helt underbar i texten också. Älskar speciellt den sista versen. :) Men jag tycker den är lite smörig...fast det kanske beror på vem som spelar och hur dom spelar?!Haha...eller så är jag bara för kräsen! :)Jag ska kolla upp den andra låten! :)
  • Plutten2010

Exakt! Vi ska också ha en kvinna som sjunger den i kyrkan och det kommer bli perfekt!

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4