JUNI 2010 nr 4
Hej! Här kommer en till som läst i tråden men inte varit aktiv..
Blev så glad när det kom en till som ska gifta sig den 12/6, känns som att alla gifter sig den 5:e eller 19:e.. ; )
Hej! Här kommer en till som läst i tråden men inte varit aktiv..
Blev så glad när det kom en till som ska gifta sig den 12/6, känns som att alla gifter sig den 5:e eller 19:e.. ; )
Nu är vi iaf två stycken.. ; ) men det fanns faktiskt en tråd för oss men den har inte varit så aktiv på sistone.. Får kanske ta tag det också.. =)
Vi ska ha trerätters, bestämde menyn förra veckan och ska proväta den nästa fredag. Den här menyn är verkligen "oss";
* Hjärtformad kavring med skagenröra och löjromstopping
* Hjortytterfilé med murkelsås, potatisterrin med västerbottenost samt sallad på vårprimörer
* Vit chokladmousse med hallonsås, färska hallon och italiensk mandelskorpa
Kommer även ha bröllopstårta och så senare på kvällen har vi vickning med korv med bröd..
Mrs spades skrev 2010-02-10 20:58:20 följande:
Det har blivit vanligare vad jag förstår (var iofs på ett bröllop för 7-8 år sen som hade det) men behöver, behöver man så klart inte. För oss är vickningen också en sak som passar så bra in på "oss" att vi inte kan hålla oss ifrån att ha det..
Vi är i exakt samma sits ang efternamnet!! Vi är inte överens alls.. Har börjat titta tillbaka i släkten och se om det finns något efternamn som vi kan ta alt att vi får hitta på ett eget.. Då blir det dyrt men det kan det vara värt..
Faktiskt så började vi igår planera för en träff med floristen så nu snurrar huvudet rejält. =) Jag har iaf kommit fram till att jag vill ha en handbunden bukett som inte är vare sig rund eller droppformad. Gillar när man ser stjälkarna. Såg en perfekt i Amelia Brud o Bröllop som är en het kandidat.
Jag har aldrig direkt gillat Ulf Lundell men vi ska ha Kärleken förde oss samman under vigseln. Har fastnat för den riktigt ordentligt och texten är väldigt fin.. =)
Exakt! Vi ska också ha en kvinna som sjunger den i kyrkan och det kommer bli perfekt!