Inlägg från: GrodanoJag2010 |Visa alla inlägg
  • GrodanoJag2010

JUNI 2010 nr 4

Här är en till som planerar för fullt. =)
    Inbjudningarna är skickade och det mesta bestämt. Ska på lördag kolla läger i lokalen så det går att duka som vi vill.
    beställde klänning från millys den 25e så jag väntar spänt :P
    det som är kvar är: Blommor, servringspersonal, kostym, klänning till brudnäbb, festhäft, vigselprogram och ev sånger, underkläder och smycken =)
    jisses vad tiden går fort!!

• GrodanoJag2010

Japp.. jag rivstartade planeringen och det var tur. Det har varit många ändringar och folk som ångrat sig fast de erbjudit att hjälpa till :/
    mm.. håller med. Vilken tur du har!! =) Serveringspersonal är lite jobbigt att bestämma. Vi ska ha buffe så vi behöver inte många som håller koll på mat och dryck. Funderar på att fråga restaurang linjen på skolan i Borås, de borde ju gå att lite på tycker jag!

Bettertogether skrev 2010-02-04 10:08:32 följande:
    Det låter som att du kommit långt i planeringen! :)Serveringspersonalen tycker jag är jobbigt... jag vet inte riktigt vem jag ska fråga, och de som är serveringspersonal kan ju inte vara i kyrkan på vigseln till exempel :( Men jag har några ungdomar från församlingen som jag tänkte fråga då dessa är några jag verkligen litar på att gör ett bra jobb!
  • GrodanoJag2010

Ja och nej. Har bott i Borås men bor nu utanför åt Gällstad/Ulricehamns hållet. Min blivand jobbar fortfarande i Borås och det är mestadels där vi handlar m.m
    Alltid trevligt att prata med någon från trakterna =)

Martinaa skrev 2010-02-04 12:50:01 följande:
    GrodanoJag:Är du boråsare? Me too! :)
  • GrodanoJag2010

Tänkte på det du skrev om att söka klänningen. På deras sida nästan längst ner till vänster har du en tom rad där det står "order tracking" över. ta och skriv in ditt order nummer där och kolla vad som står. Jag är där minst en gång om dagen för att se vad som händer. ;)
    Än så länge har de bara börjat på den...

Martinaa skrev 2010-02-04 12:50:01 följande:
    GrodanoJag:Är du boråsare? Me too! :)
  • GrodanoJag2010

Någon mer än jag som sitter och funderar på blommor??
    ska man ha droppformad eller rundbunden tro??

• GrodanoJag2010

hmm.. rund bukett är ju vanligast.. hehe
    Jag har ju sett droppformade jag gillade lite. men det har alltid varit fel sorts blommor (då jag "snöat" in mig på vita rosor och hortensia) ;)
    Jo då.. ett svar är bättre än inget alls..tack tack =)

miaik skrev 2010-02-11 09:41:15 följande:
    GrodanoJag2010:Jag kommer att ha en rund bukett, har nån slags aggression mot droppformade... Haha. Nä, men jag vet inte vet, jag har aldrig gillat nån droppformad jag sett. Vet inte om det var så bra svar men.. :)
  • GrodanoJag2010

Ok. jag är väldigt kluven som sagt. Vill ju ha en med blå hortensia och vita rosor. MEN jag vill inte att det ska bli "för mycket".
    Har gjort om en klänning från millys där jag valt mellanmörk blå istället för rött och vita broderier (finns i mitt fotoalbum) ;)

• GrodanoJag2010

Ok. Tack! =)
    definiera "vanlig" bukett??
    menar du oasis eller med sikes band runt?

Bettertogether skrev 2010-02-11 12:53:50 följande:
    GrodanoJag2010: Jag tror faktiskt att en rund bukett skulle passa bättre till din klänning! Klänningen är så speciell i sig själv att en droppformad skulle förstöra formen. Nej kör på en rund! Sen går det väldigt bra med hortensia och vita rosor! Vill du ha den i skaft då eller som en vanlig bukett?
  • GrodanoJag2010

aahh.. det var så du menade.. lägger upp en bild på det jag tänkt mig på ett ungefär =)(bara för skojs skulle)

Det blir nog i hållare. Vill ju inte få vatten på klänningen. ;p
    Det var någon som pratade om hur stor buketten ska vara i diameter. Vet du vilken storlek som är vanligast?
    Har sett att de använder det mycket i usa..

Bettertogether skrev 2010-02-11 13:10:25 följande:
    Alltså en vanlig spiralbunden bukett... som är bunden på samma sätt som vanliga buketter som säljs i butiken :)Fördelen med buketter i plastskaft är att de har tillgång till vatten hela dagen, medan spiralbundna buketter måste ha en vas med vatten att stå i. Sedan finns det också "traditionell teknik", eller "stiftade" buketter, där man tar bort blommans skaft och gör nya av järntråd och floratejp. Då har de också tillgång till vatten hela dagen (iom att man sätter våt bomull innan man tejpar.). Men jag har tyckt att buketter i skaft är mest praktiska och snygga (jag har inte gift mej fler gånger, men jobbar i branchen :P). Man kan gömma undan plastskaftet med sidenband eller sätta riktiga blomstjälkar utanpå. :)
  • GrodanoJag2010

Ok :P har tyvärr inte den hemma. har en sjuk dotter och trasig bil mitt i skogen, så jag har inte köpt den ännu =/

Plutten2010 skrev 2010-02-11 09:47:13 följande:
    Faktiskt så började vi igår planera för en träff med floristen så nu snurrar huvudet rejält. =) Jag har iaf kommit fram till att jag vill ha en handbunden bukett som inte är vare sig rund eller droppformad. Gillar när man ser stjälkarna. Såg en perfekt i Amelia Brud o Bröllop som är en het kandidat.
Svar på tråden JUNI 2010 nr 4