Inlägg från: scarborough81 |Visa alla inlägg
  • scarborough81

JUNI 2010 nr 4

Hakar på här, sådär 14 veckor innan vigseln.
    Gifter oss 5 Juni... Längtar....

• scarborough81

Jag pratade med vägverket förra året om det och det inte förrän efter vigseln som man kan få nytt pass och körkort osv.
    Om jag vore dig så boka i ditt "gamla" efternamn så är du säker på att du kan resa med pass och sånt. 1 vecka efter vigseln, vet inte om du hinner få pass färdigt, det är ju juni då och då ska alla utomlands.

• scarborough81

Ja det går.. det är vad jag har hört iaf. Ni kan inte åka senare efter vigseln så att du får ditt nya pass?
    Vart ska ni?
    Det går ju att skaffa ett sista minuten tillfälligt pass som kostar runt 1000kr gäller bara en resa, men då bara inom EU.

• scarborough81

Ja men glöm inte att boka biljetter i ditt gamla efternamn, så du vet att du får åka.. Finns säkert någon som åkt med gammalt pass efter bröllopet men som bokat in sig på flyget som gift. Gör det inte, då får ni stanna hemma..

• scarborough81

Ja det kan vara så.. ledsen för det...
    För jag tror inte ni ska nämna något till flygpersonalen att ni är gifta då undrar de varför du inte bokat i ditt nya namn. De har ju blivit hårda på att namnet i biljetten ska överenstämma med namnet i passet.

• scarborough81

@miaik det tänkte inte jag på..det vara bara det att de kanske undrar varför man inte bokat in sitt giftas namn. Det var därför jag skrev det.

• scarborough81

Får ha en kom-i-håg-lapp i fickan.. ja just då heter jag nu.. värst blir det när man ska skriva under något tror jag..

miaik skrev 2010-03-01 20:55:35 följande:
    Martinaa:Ja, eller när man ska hälsa på någon.. Hej jag heter Mia eeeeh, vad var det nu? :)
  • scarborough81

Vart finns twilfit i stockholm, ska dit imorgon... Någon sa att de fanns i gallerian, vilken galleria?

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4