Inlägg från: April 99 |Visa alla inlägg
  • April 99

JUNI 2010 nr 4

halloo...nu har även jag hittat hit :)

Martinaa-In-Ex-I like! I princip allt till mina bröllopsgrejer är köpta där med!

kan även lägga till mig på 5:e juni

Lerum, BV och Grönt och vitt som färgtema.

Nu känns det som om det verkligen tar fart, tycker ni inte? Inbjudningarna håller på att färdigställas, nu är vigeslförättare bokad, imorgon ska jag och blivande mannen använda min bror med familj som barnvakt så vi kan kolla åka in till göteborg och kika brudklänning, känns som det kanske är dax att bestämma mig snart!

Funderar mycket på hår/frisör just nu. Min vanliga frisör kostar det 2000kr för bara håret, tycker jag är mycket. forskar lite. Tips i lerums/göteborgsområdet någon?

ona:du får "älta" hur mycket du vill för min del, det är ju en del av livet det med. *kram*

• April 99

här ligger inte planeringen på is! fy vad mycket det är kvar känns det som...livet rullar ju på som vanligt fast jag planerar ett bröllop. ska försöka jobba undan lite på jobbet också för att ge mer utrymme i maj ex. ha alla utvecklingssamtal innan. phu! men nu är inbjudningarna utskickade iallafall. blev lite senare än jag tänkt då jag åkte på magsjuka :(

• April 99

Välkommen hit till oss!
    Vi tycker också vi kör relativt lite, med 60 personer ungefär(en hel del långväga) och då fick vi dra ner rejält...utomhusvigsel utanför ett slott, låter flådigt men är aldeles gratis :) sen har vi hyrt lokal för 800 Kr för ett dygn ungefär. Egen buffé, lite pyntat och så klänning och hår och make up ska bli fixat. så inte så princessigt, Lagomt för oss eller lagomt princessigt för oss :)

• April 99

Vilken aktivitet dtee är i denna tråd ibalnd. Välkomna ni nya :)

och ja oj vad tiden går fort. Håller med JLo9-fast ajg ahr bara ett barn, men med heltid för oss båda hinnes det inget på helgen och bara lite planering på helgen.

• April 99

oj vilken aktivitet...jag var ju in en sväng igår tror jga och ni har ju hinnit skriva massor!!!!

efternamn är klurigt, ingen av oss vill välja bort sitt(mitt är ett släkt namn med ca 30 som heter) och hans är från sina finska rötter. sonen heter sin pappas efternamn följt av mitt efternamn så jag tänker nog lägga till m2b´s som mellanman. Vill ändå att det ska höras att vi hör ihop.

Bukett är även där jag funderar på...har förut alltid gillat droppformade, men när de väl är dax att gifta sig lutar det starkt åt en liten rund med ev. något som hänger ner(typ plättar på tråd eller vad de heter) tror att en liten rund passar både mig coh klänningen bäst.Är inte äns säker på vilka blommor, men ser framför mig vita rosor eller F-green tror jag de heter. Men tänkte inte lägga så mycket pengar på buketten fasktisk så det blir spännande att se vad de blir i slutändan. Måste gå och prata med floristen på riktigt, agr bara småfrågat nrä jag varit där i andra äranden.

hår och make up är bokat nu förresten :)

• April 99

kribban-vad lyxigt! önskar också att jag kände någon forist...efetrsom jag som martinaa-har ihjäl blommorna här hemma...lost lost lost...

• April 99

londonaire- jättefin klänning! stilren. Tyvärr kan jag inte så mycket om buketter vad som passar till vad. kan både tänka mig en liten rund eller en yvig, kanske något droppformad spretig bukett.

HK8- vilket tråkigt bemötande av floristen. de ska ju göra buketter man vill ha, gå till någon annan!

själv är jag glad för jag var just hos den lokala floristen (närmast mig alltså) och vi diskuterade fram en bukett efter mina önskemål och budget, behövde inte beställa nu men det känns riktigt lovande :)

• April 99

är det dax att skicka in hindersprövningen redan? *små panik* fick för mig att det var ca 1-2 månader innan (sen jag pratat med vigselförättaren), kanske olika var man bor??? själv drömmer jag om bröllopet på nätterna...sist att jag vaknade upp och det var 1 maj, men vi hade inte hunnit längre än vad vi huninit idag...PANIK! hoppas verkligen jag känner sig någolunda i fas 1 maj....

• April 99

oj vilken lista du har martina...märks att du gillar sånt! :)du skulle gärna få göra mitta haha...
    själv har jag precis börjat klura på festhäftet/aktiviteter under festen...vad svårt tycker jag ändå, för att hitta saker som passar just oss!

*Håller på att skriva "Sagan om brudparet" med fin fem fel. känns lite skoj och vet inte om det är någon annan som gjortnågot liknande(hittat på själv). blir personligt iallafall då jag bara ändrat på några saker i berättelsen om hur vi träffades och resan fram till bröllopsdagen.

*ska skriva om alla gästerna.

*försöker hitta "bröllopsallsånger" som kan fungera för oss (har bl.a. alkoholfritt bröllop och en brudgum som kan tycka det är jobbigt att stå för mycket i centrum med gulligull sånger om oss om ni fattar) ni får gärna tipsa :)

• April 99

att BH:n hasar ner lite har jag iallafall räknat med, hoppas klänningen ger lite stadga så den sitter bättre :)

• April 99

HannaochMarcus-visst är det galet fantastiskt! Jag har drömt en hel del som bröllopet sen nu efter jul, det går inte alls som vi planerat men det blir underbart ändå. Försöker kanske lugna mig själv i sömnen?

Någon som svaret på detta:
    Det är korsettknytning i ryggen på min klänning. Tror ni det går att byta ut det tillhörande bandet mot ett brett sidenband eller blir det svårt att dra åt så det håller? Tycker dte är så fint med siden band och då kunde jag ha ett i samma färg(ljusgrön) som jag använder till allt annat (trycksaker, bordsplacering osv) Får klänningen så nära inpå så jag hinner kanske inte prova och känna eftre så mycket. Någon som vet?

• April 99

kompis som gifte sig i somras hade starkt rosa band i ryggen o såg inte konstigt ut, precis som Josiejose skrev har ju många andraklänningar detaljer i olika färger, desstuom är den vääääldigt svagt grönt, emn fint att binda ihop alla detaljer i bröllopet med en detalj-gröna siden bandet.

Men jag undrar om det fungerar rent praktiskt,svårt att knyta så det håller hela dagen osv. vad tror ni?

Det drar verkligen ihop sig, jag tänker bröllop hela tiden!!!

• April 99

Håller med kribba- härligt när de går frammåt i planeringen!
    I helgen pratade vi om allt som ska ske kring bröllopsmiddagen och så kom min blivande på att han kände ju en tjej som är servitris och ett snabbt samtal så tjofs hade vi en som ställer fram/plcokar bort och diskar. Härligt!

vi har också provgjort en del av maten,tårtan coh tilltugg. MUMS!

Har ni planerat upp vigselcermonin? Vad har ni för upplägg? Vi gifter ju oss borgligt, har två som ska sjunga ihop, men vilken låt är inte klart och när i cermonin har jag ingen aning om. Enda som vi funderat på är att ev. ska våran 2 ½årig son komma fram med ringarna :) Behöver inspiration!

• April 99

bettertogether-så bra att man akn vara till hjälp :)

Vi hämtade våra ringar i lördags...weiii vad fina de är! Kändes mer på riktigt nu av någon underlig anledning. Längtar tills jag få ha den på mig jämt!

På fredag är det vår 11 årsdag och ett år sedan han gick ner på knä hihi. Vad fort det har gått, men tiden går ju fort när man har roligt...

• April 99

kribban-en gravid tärna :) (även om det inte är er) vi har en gravid tostmadame som fick sin klännings uppsydd i höstast då hon var i thailand. nu blir det inte den klänningen hon kommer ha, men det gör ju inget ;)

visst är det ganska stilla här i tråden, men kanske för att många fixar så de inte hinner in här? Eller så är det lite slowperiod då många har mycket fixat redan. Bröllopssugen är vi väl eller hur brudar? :)

GLAD PÅSK på er...

• April 99

miaik-nä ju närmare man kommer ju fortare går tiden känns det som. 2 månader kvar idag!!!!!

• April 99

oj vilken aktivitet det varit här inne sen jag var inne sist. Bara positivt!

smart att binda ihop en egen gästbok, hade tänkt scrappa bara framsidan på ett vanligt fotoalbum med svartasidor och hårdpärm. men nu blev jag sugen på att göra en helt själv. Hur gör man då? uppdatera mig gärna.

själv har jag idag handlat lite av underkläderna till bröllopet och håller hela tiden på med festprogrammet i huvudet och skriver på datorn och letar låtförslag till vigseln. Är ledig nu ett par dagar så jag tänker bröllop HELA tiden, nästan iaf;)

• April 99

hinner inte läsa allt ni skrivit idag (mycket sen jag sist var inne verkar det som, gillar aktiviteten här inne)

Själv hade vi påsksemester förra veckan och jag fixade en väl fungerande, men preliminär bordsplacering. Val av sång till vigseln, mycket trix med festhäftet/aktiviteter vid festen och tyg som svärmor (som vi var och hälsade på bl.a. o inte kommer ses innan det är dax)ska sy löpare av. Sen på vägen hem så ringde de från bröllopsbutiken att min klänning har anlänt!!! så på lördag ska jag dit och testa så de får sy upp den, oj vad verkligt det kändes när de ringde!

på fredag blir en tur till ikea o handla ljus, lyktor och andra detaljer för dukning med en kompis, lörda prova klänning coh söndag till provsmink och hår. så nu har det verkligen tagit fart!!!!

• April 99

En fråga om festprogram: jag vill hellst ha det i formatet stående A4, hur fixar man det enkelt? vilket program kan man arbeta med?

Martina-vad fin den blev! jag komme rockså scrappa min gästbok men är fortfarande velig när det gäller själva boken (jag kommer inte hinna fixa en genom att stansa hål och fästa ihop den med rulle) just nu står det mellan att köpa färdig fotoalbum med svarta blad eller min brors tjejs, tillika min scrappgurus :), hjärt-scrappabum med 8 blad/16 sidor. ska kika på den på torsdag och avgöra. kan ju alltid dra ut sidorna från ett vanlig album för att minska antalet kanske...hmm, nu tänker jag högt som vanligt :)

Håller med om att det är svårt att ta av sig sin ring, jag älskar min. Som tur är så har min blivande låst in den :)

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4