Inlägg från: Kribban |Visa alla inlägg
  • Kribban

JUNI 2010 nr 4

Nä fy va typiskt Martinaa, håller tummarna att de lyckas bättre idag eller imorgon! 

• Kribban

Martinaa skrev 2010-02-08 13:33:39 följande:

Ringde dem imorse och de ska komma imorgon!
    Åh va spännande...
  • Kribban

Välkomna alla nya brudar!

Åh va roligt att titta in här när de skrivs så mycket man hinner ju knappt med {#lang_emotions_laughing}

Martinaa- Åh va kul att den kom fram tillslut och att den var precis som du önskat dej, man får ju höra en och annan skräckhistoria här så de behövs lite glada inlägg också för jag tror de flästa blir nöjda. Men som vanligt de är de missnöjda som hörs mäst..

Ona- Då är de pyssel som gäller i helgen då för er del :) Kul! Hoppas ni får plats med all info på den lilla "lappen"

Nä nu ska jag iväg till jobbet...

• Kribban

Håller med, här händer det grejer, kul!

Jag har den turen att vår toastmaster eller madam är florist och har ägt en blomsterbutik. Så hon har erbjudit sig att göra buketten och alla andra blomster grejer. Åh jag blev såååå glad när hon frågade för då kände jag att jag kunde släppa det helt. Hon har fått färgerna men sen bestämmer hon helt, lät sist vi pratade som att de blir en droppformad men lite busig buckett. Hon är sjuktduktig så jag är övertygad om att jag blir nöjd{#lang_emotions_smile}

• Kribban

Hej hej tjejer!

Vi har lite ångest över musiken. Har svårt att bestämma oss men nu tror jag att vi bestämt en låt iaf. Min syster kommer sjunga "Evighet" men inte Carolar variant utan en lugnare och det är just texten vi fastnat för. Sen har vi också "Kärleken förde oss samman" som vi funderar över men inte bestämt oss för än.  (Jag som gillar Ulf Lundell) {#lang_emotions_wink} Men vi får se vad det slutar med kanske ångrar oss totalt i sista sekund{#lang_emotions_smile}

• Kribban

Hinderprövningen och namnbytesformuläret är utskrivet, nu ska de bara komma iväg oxå :)

• Kribban

Martina: Förstår att de kännsdes skumt, tycker själv de är skumt nog när folk säger blivande fru Danielsson till mej {#lang_emotions_smile}

Idag har vi fått lite gjort igen. Var iväg med M och testade hans kläder idag. De blir jaquette med matchande färg till mina sjal på plastrong och näsduk. Funderar dock på att beställa tyg i samma färg som mina skor och min väska och sy en egen, men nu har vi iaf något som funkar om jag inte hinner..  Känns skönt att kunna bocka av det på listan.. Nu är det bara resten kvar {#lang_emotions_smile}

• Kribban

Tror inte det är något problem att knyta med ett "sidenband" De enda du bör tänka på är att knyta en ordentlig knut under rosetten annars kan de lätt vandra iväg men det gälle räven det medföljande bandet till klänningen oxå. Kör så det ryker...  Ett tips kan ju vara att ta med båda banden när du ska sätta på dej klänningen så kan du ju testa där på morgonen men jag tror de kan bli fint med en färgglad detalj. Kanske ska testa det till mina ärtgröna skor...

• Kribban

Även Matildasfest syr upp din dröm klänning. De är dessutom jätte bra att ha att göra med. Otroligt trevliga och tillmötergående. Ingenting verkar vara ett problem. Ring och prata med dem vet ja!

• Kribban

Någon av er som vet var man kan hitta omålade dalahästar till ett bra pris?? Funderar på att ha de som placeringskort.. Kan ju inte bara handla om M´s rötter på Åland på den stora dagen {#lang_emotions_smile}

• Kribban

Nu har vi varit aktiva i planerandet igen :) Solisterna till kyrkan är klara och DJ är fixat till festen. Nu måste vi bara hitta någonstans att hyra en ljudanläggning (förhoppningsvis till bra pris) men de löser sig nog. Kompisen som ska hjälpa oss har en hel del kontakter, han brukar nämligen jobba extra som DJ ibland. Känns så skänt när några grejer faller på plats :)

• Kribban

Här hard et inte gjort så mycket på bröllopsfronten. Vi var barnvakt åt min kusin igår. Idag har jag jobbat och i morgon sk avi på 30års kalas så de blir nog inte så mycket gjort denna helg. Ska nog försöka sätta mig ner på söndag och måndag och göra lite placeringskort/påsar. Men vi får se om jag orkar måste sy lite oxå men det är inte till mig. Har en kompis som ska vara tärna på sin systers bröllop nästa helg. De köpte tärnklänningarna i november och i december visade det sig att hon var gravid så klänningen har blivit lite tight nu. Så jag har fått lägga ut den lite så de ska nog funka {#lang_emotions_smile}

• Kribban

Bröllopssugen är jag allt. Vill att det ska vara den 5:e juni NU!!!! {#lang_emotions_laughing} Men som de skrev April 99 så har vi väldigt mycket planerat och fixat redan. Väntar just nu på att sista osa dagen ska passeras så att man kan börja fixa med bordsplasering och liknande...

GLAD PÅSK på er brudar...

• Kribban

Hej brudar! Vi har haft lite mycket på jobbet båda två den senaste veckan men nu lugnar det ner sig igen (förhoppningsvis) så nu kan vi ta tag i lite bröllopsbestyr igen. Har ju en del saker kvar som ska fixas. Måste bla. hitta gästboken. Det blir ett tomt fotoalbum och så ska jag piffa den lite. Det kommer nämligen finnas en gammal kamera (ni vet en sån där med film rulle i{#lang_emotions_wink}) vid boken så att gästerna ska fota sig själva och sedan skriva en hälsning. Men har erfarenhet från en kompis bröllop för många år sedan att folk glömde lämna utrymme för kortet så det är där mitt piff kommer in (Det ska tydligt synas vart bilderna ska sitta..) Ska även försöka ta mig i kragen och åka över till mor och far och hämta klänningen för att få in den till skräddaren som ska lägga upp den (har värkligen inte orkat de senaste veckorna men nu måste jag fixa det snart)

Måste ring om mitt namn byte också, står på hindersprövningen att de inte fått uppgifter om det trots att jag skickade in papprena tillsammans...

Fest programmen borde man kanske också börja fixa med, får se om jag orkar det :)

Svar på tråden JUNI 2010 nr 4