Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

JUNI 2010 nr 4

Idag kom klänningen!! Kl. 8:15 ringde det på dörren och på två röda var jag uppe ur sängen och öppnade, nyvaken med håret och alla håll och morgonrock omkring mig, haha.

Vi2010 skrev 2010-02-08 20:17:40 följande:
    Martinaa - Vart har du köpt den?
    Jag beställde från Milly Bridal, så det är en så kallade "Kinaklänning". Ångrar verkligen inte att jag köpte där. Det hela gick på tre veckor (hade räknat med typ tre månader...) och jag är supernöjd! Klänningen satt perfekt och är jättefin. Den är nog precis lika välsydd som om jag köpt den i Sverige (och den hade väl ändå sytts på samma ställe, bara att jag slipper betala massa mellanhänder och designers i onödan). Ni som funderar på Kinaklänning men varit tveksamma, sluta tveka och KÖP därifrån!! Samma klänning till samma kvalité men en femtedel av priset! Så var det i alla fall i mitt fall!

Välkommen hit alla nya, ni är alla upplagda på listan. Om inte, hojta!
    Vilket datum har ni Krutt?
  • Martinaa
    ona skrev 2010-02-09 23:08:44 följande:
    Martinaa, vad kul! Hur många gånger har du provat den idag då?
    Haha en gång och det räckte! Tur min kompis kom på besök idag för jag hade aldrig fått på mig det där åbäket själv...! Varm blev jag också (inget tyg som "andas" direkt...). Nu dröjer det nog innan jag ger mig på det där igen... åtminstone till lördag när jag är ledig, haha!

Gonatt!
  • Martinaa
    Bettertogether skrev 2010-02-10 19:22:21 följande:
    Idag har de första gästerna fått sina ibjudningar!! :D Så postade jag 31 stycken också imorse (i en postlåda som töms redan kl 10!!! så chansen att många kom fram idag är stor! :D). NU blir det spännande!!!!!!
    Åh va roligt! Visst är det spännande när man äntligen fått skicka iväg de där breven!! Jag satt som på nålar hela förmiddagen tills första samtalet kom, hihi!
  • Martinaa

Mrs Spades:
    Vi har skippat efterrätten och har tårta istället. Känns onödigt med både efterrätt och tårta tycker jag, och tårta är ju ett "måste"

Fremar:
    Det känns som om vi har läget under kontroll. Det som ska fixas är mannens kläder, transport kyrka-festlokal och sen är det alla blommor kvar.
    Dock ska jag nog faktiskt börja lite med småpill till festen, som placeringskorthållare och sånt, så man inte sitter med det i sista sekund och stressar när det är en massa annat man har o fixa med.

• Martinaa

Fremar, Plutten och HK8:
    Ni är upplagda nu!

• Martinaa
    Fremar skrev 2010-02-10 21:18:19 följande:
    Bröllop är det enda som kretsar i mitt huvude just nu ;)
    That makes two of us!
  • Martinaa
    miaik skrev 2010-02-10 21:23:29 följande:
    Här kommer jag med ett annorlunda vigseldatum, vi gifter oss fredagen den 18 juni :)Kommer att gifta oss på Koh Lanta, Thailand. Beställde min brudklänning på ebay och den kom i måndags, är sjuuuuukt nöjd.Vigselringen är klar och min hubbys kläder. Resten är kvar att fixa, det känns superkul att det inte är så jättelång tid kvar nu!
    Åh vad härligt!
    Ska er släkt och vänner ner dit också, eller gifte ni er "ensamma"?
    Du är upplagd på listan nu med.
  • Martinaa

Har läst om flera som ska ha "nattamat" nu, behöver man det? Jag har nog aldrig varit på ett bröllop som haft det...?

• Martinaa

Jag tar min m2b's lite ovanligare efternamn och kommer inte sörja mitt vanliga -sonnamn. Men det kommer kännas vääääldigt konstigt att skriva sin autograf med ett annat namn och heta nåt annat än det man alltid hetat..!

Blommor är jag helt lost på. Jag kan ingenting och jag har inte en aning om nånting vad vi ska ha eller vill dekorera. Känns som om jag kommer överlåta det mesta av det där på svärmor och mamma, men själva brudbuketten ska man kanske välja själv, haha. Tror jag kommer ha en hyffsat enkel, känner inte för att köpa en jättestor dyr, droppformad med handtag och grejer... Men sen är som sagt blommor inte min grej (jag är expert på att ha ihjäl blommor här hemma...).

• Martinaa
    Bettertogether skrev 2010-02-13 10:02:43 följande:
    och då läste jag i tidningen idag att det enligt det kinesiska året är tigerns år som inleds nu, och att det är sämsta tänkbara år att gifta sig och skaffa barn :P
    Nähä, är det!? Jag som ÄLSKAR tigrar!!!! Det där sistnämnda struntar jag fullkomligt i! ;-D
Svar på tråden JUNI 2010 nr 4