P-stav biverkningar?
Jag provade p-stav tidigare och jag hade konstant mens i fyra månader, innan jag tog bort skiten igen. Fungerade inte alls på mig! Var det värsta jag varit med om i preventivmedelsväg!
Jag provade p-stav tidigare och jag hade konstant mens i fyra månader, innan jag tog bort skiten igen. Fungerade inte alls på mig! Var det värsta jag varit med om i preventivmedelsväg!
Jag säger bara: P-ring! Världens bästa grej! Eller åtminstoe för mig. Har nog provat marknadens alla p-piller & minipiller och ja, den fruktansvärda p-staven... P-ring är det enda som funkar för mig... dvs som inte ger mig massor av småblödningar. Rätt händig grej också, då man liksom inte behöver bekymra sig om den 3 veckor i streck, sen bara ta ut den i en vecka och sen stoppa dit en ny Mycket behändig!
P-ringen har samma hormoner som p-piller, fast inte lika stor dos. Den finns ju hela tiden i kroppen, så det blir inga toppar i tillförseln (som när du tar en tablett en gång/dygn) vilket minimerar risken för mellanblödningar.
Mjo, det är en böjlig ring som man stoppar in precis som en tampong. Jättelätt att ta ut. Bara att stoppa in ett finger en liten bit och "haka" i. Den ligger oftast precis innanför eller vad man ska säga. Jag funderade också över det innan jag började med dem, men det är absolut inget att oroa sig för. Den känns aldrig heller. Tror den heter Nuvaring, om du vill googla på den.
ooooäää, p-stav är det värsta som hänt mig. jag blödde konstant i fyra månader och tog ut den pga det. P-ring är min melodi