• cajeli

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Hej.
    Jag hänger på denna tråd jag med. Är en tjej i mina bästa år som den 3 juli kommer att gifta mig med mannen i mitt liv. Som det ser ut nu så har vi fixat; kyrka och präst, kantor, festlokal, brudklänning och skor :), frissa och catering.
    Dessa saker är de som är helt klara och kan bokas av på listan. Sedan följer en hel del saker som fortfarande hänger i luften så som vad vi ska ha för mat, hur det ska se ut i lokalen fast det kan vi inte bestäma i dagsläget då festlokalen ligger insnöad!
    Och det är säkert en hel del saker till som man bör och ska tänka på har jag insett nu efter ett tag. När man talar om för folk att man ska gifta sig triggar det igång samma beteende hos människor som när man berättar att man ska ha barn. Alla vill tala om för en hur man ska göra...

• cajeli

Bröllopsivrig; absolut kommer ni att hinna. Som du skriver har ni bokat de saker som kan vara svårats att få tag på. Kör hårt tjejen, jag hejar på dig!!!!!

• cajeli

Bröllopsivrig; om du inte har tagit dig en tur till Bröllopspalatset i Degerfors tycker jag att du ska åka dit. Jag var där en lördag ocg provade en massa klänningar och kom hem med en som jag är så nöjd med fast den inte var som jag hade tänkt mig från början, samt att priset var mycket bra endast 2000:-! Bild finns i mitt galleri om du vill se hur den ser ut.
    De har även en syatelje där som syr upp klänningar om du vill ha en speciell modell.

• cajeli

Eftertioår;Nu har jag varit inne och fixat inställningen så nu ska det funka hoppas jag, annars vet jag inte vad jag ska göra. Ha det ott, det nalkas mot helg, gott!

• cajeli

Eftertioår; Tack. Jag blev kär i denna när jag provade den trots att den inte var det jag trodde att jag skulle ha från start. Jag insåg ganska snart att det inte bara var att se på en bild utan man behövde prova för att veta vad man vill ha.
    Transporten av oss själva har vi inte ens funderat på än, antingen en vanlig bil eller så får vi rycka i lite trådar i kompiskretsen, kanske finns det ngn som har ngn med känningar i bilbranschen.

• cajeli

MrsMuffin; kul med klänningen, tråkigt med frissan. Man blir mycket besviken när de säger att de ska höra av sig och de inte gör det.
    Har i dagarna beställt inbjudningarn, dock från kortdesign.
    Frissa är fixad, har en vän som ska göra det, så just nu spånar vi tillsammans hur det ska bli.

• cajeli

Är det någon av er som vet vad det är för blommor bruden på framsidan av Aftonbladets brud och bröllops bilaga. Är novis på blommor därför har jag ingen koll.

• cajeli
    bobods skrev 2010-02-18 10:52:16 följande:
    Tusen tack! Ska genast kolla upp det! Ringde till Capiscum för att boka catering idag, men de har fullt när jag gifter mig Kan någon tipsa om ett bra cateringföretag som har buffé, gärna med en del vegetariskt? Har letat mig febril...
    Kolla med Oliven, dom har buffe för catering. Lycka till!
  • cajeli

Tänk att ibland börjar man saker i sjukt bra tid, jag har idag börjat att gå in skorna som jag kommer att ha på bröllopsdagen: ). För en gång skull kanske framförhållningen gör att man slipper skavsår och ömmande fötter, har haft det sjukt många gånger förr så denna gång vägrar jag. Någon mer än jag som har starta detta projekt i god tid??

• cajeli

Bröllopsivrig; 3 juli är det dags, så jag är ute i väääldigt god tid med skorna, vill inte ha ont av dem. Det finns bild på dem i mitt galleri om du vill titta på dem.
    Har idag fått bekräftelse på att våra inbjudningskort är postade från företaget, vilket innebär att de bör vara hos oss till veckan. Det ska bli skönt och roligt att få iväg dem.

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!