Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!
Jag vill ! Hur gick det förresten med festlokal. Bygdegård eller Herrgård?
Jag vill ! Hur gick det förresten med festlokal. Bygdegård eller Herrgård?
Jotack! Det går bra här, men på nåt helt sjukt sätt känner jag att det börjar dra ihop sig, att oj oj oj vad vi måste börja fixa saker nu. Men vi gifter oss ju inte förrän i augusti!!! Så, så jäkla bråttom är det ju inte precis . Vart har ni tänkt köpa tårtan? Jag kollade Lundbergs som jag vet gör supergoda bröllopstårtor men dom var ganska dyra.. Har inte kollat nåt mer faktiskt. Jag håller på med projekt dj just nu. Har en kompis kompis från Gbg som kan spela för en billig peng, men då måste vi ordna med ljud och dj-utrustning och det känns lite bökigt, så jag ska nog kolla lite vad det finns för utbud i la´stada´.
Men vad kul att vara så hemlig ! Vi har berättat för familj och vårt närmsta kompispar, resten får en överraskning med inbjudningskortet. Men det blir inte förrän i slutet av mars-april nån gång.. Vill nu!!
Kräkan här med... bläää. Men, det hejdar ju att man tittar in här en sväng . Jag fick också konstig uppfattning av Aqua när jag ringde dom. Kunde inte alls ge nåt svar om vad det skulle kosta eller ungefär hur mycket. Det berodde så väldigt mycket på vad man skulle göra menade hon jag pratade med. Har ringt runt till lite olika ställen och det är ju väääldigt varierande pris måste jag säga. Jag fattar inte riktigt hur det hänger ihop. Kollade på Nova på Va: Torgg, dom skulle ha 1260 :-/h, det tar ca 2 h sa dom. Clipodrom (jag prelbokade också där) tog 780 :-, där tar det ca 3h sa dom, Moda på Orrholmen fast pris på 2000:-, Christers på Klara fastpris 1500:-. Hm... konstigt att det skiljer så mycket i pris tycker jag.
Annars är det lite stiltje just nu, har varit mycket sjuka barn och trötta föräldrar. Nästa stora projekt är väl att börja med inbjudningskorten. Jag har gjort tester så vi vet hur vi vill ha dom, så det ska bli kul att ta itu med .
Jag gifter mig för övrigt den 21/8, i Forshaga kyrka. Vi har inga som helst band dit men ska ha festen där så då gjorde vi det som blir smidigast för gästerna. Var lite inne på att gifta oss borgligt men vek oss för besvikna familjer..
Ha en go´kväll!
Wiicky: Får man fråga vart du bokat dig ?
Cajlej: Du måste göra ditt galleri synligt . Jag tänkte också kika på din klänning.
Cajeli: Vad fin den var!!! Jättesnyggt med den sneda skärningen verkligen :).
Hörrni! Hur ska ni göra med transport. Alltså av er själva :). Ska ni han nån snygg bill eller liknande? Jag är så kluven.. å ena sidan tycer jag det är onödigt att lägga massa pengar på, å andra sidan vore det lite kul också. Men då ska det va nåt riktigt snyggt!! Vet att det finns en cremefärgad Rolls Royce i stan, men hur jag än googlar så finner jag den inte. Kompisar hade den på sitt bröllop, men vi är hemliga än så jag kan inte fråga dom vart dom fick tag på den. Nån av er som vet? Den har det kaxiga reg. numret XPENSIVE :)
Trevlig helg på er!!
Hej på er Värmlandsbrudarna, har varit lite off ett tag men nu så ! Mrs Muffin, skrev ju i din tårttråd också men gav inga tips. Lundbergs gör fantastiskt goda bröllopstårtor vet jag. Men jag tror absolut Maxis gör bra också, vi ska nog beställa där tror vi. Dom verkade väldigt lätta att ha och göra med när vi pratade. Man fick ju välja allt själv, från botten till fyllning. Förresten! Tack för tipset om bilar, fanns ju några riktigt läckra där. Den röda som det satt ett brudpar i var riktigt fin tycker jag.
Bobods: Vi ska också ha vår fest i Forshaga hembygdsgård ! Bra festlokal tycker jag och fint utanför. Jag har tänkt åka dit massor av gånger men får liksom inte tummen ur. Fast det är ett antal månader kvar så vill jag planera för dukning och dekorationer ju ! Har du koll på hur långa borden är? Har ni tänkt ha stolsöverdrag *fiskar fiskar, lalalala´´ *?
Annars är det hög tid för mig att ta itu med projekt inbjudningskort som jag tänkt mig göra själv. Det har känts som att det är så lång tid kvar men månaderna tickar på..
Jag tror absolut att det räcker med två låtar. Vi ska ha två eller tre, har inte fått klart med solist än. Jag tycker inte man måste ha massor med musik, men det är ju fint med några sånger iaf