• wiicky

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Hej på er alla! Jag hänger väl med hit jag med. För nya så gifter jag och min fästman oss den 17/7 2010. Det är lite att göra. Mycket är klart, men inte allt. Jag har verkligen ingen aning om var jag ska göra min frisyr. Någon som har tips på en bra frisör i Karlstad/Kil/Grums/Forshagaområdet?

• wiicky
    Eftertioår skrev 2010-02-01 19:39:01 följande:
    Kräkan här med... bläää. Men, det hejdar ju att man tittar in här en sväng . Jag fick också konstig uppfattning av Aqua när jag ringde dom. Kunde inte alls ge nåt svar om vad det skulle kosta eller ungefär hur mycket. Det berodde så väldigt mycket på vad man skulle göra menade hon jag pratade med. Har ringt runt till lite olika ställen och det är ju väääldigt varierande pris måste jag säga. Jag fattar inte riktigt hur det hänger ihop. Kollade på Nova på Va: Torgg, dom skulle ha 1260 :-/h, det tar ca 2 h sa dom. Clipodrom (jag prelbokade också där) tog 780 :-, där tar det ca 3h sa dom, Moda på Orrholmen fast pris på 2000:-, Christers på Klara fastpris 1500:-. Hm... konstigt att det skiljer så mycket i pris tycker jag. Annars är det lite stiltje just nu, har varit mycket sjuka barn och trötta föräldrar. Nästa stora projekt är väl att börja med inbjudningskorten. Jag har gjort tester så vi vet hur vi vill ha dom, så det ska bli kul att ta itu med .Jag gifter mig för övrigt den 21/8, i Forshaga kyrka. Vi har inga som helst band dit men ska ha festen där så då gjorde vi det som blir smidigast för gästerna. Var lite inne på att gifta oss borgligt men vek oss för besvikna familjer.. Ha en go´kväll!
    1260 kr/h!? Där jag har prelbokat kostar det 400 kr/h.
  • wiicky
    Bröllopsivrig skrev 2010-02-06 22:37:15 följande:
    Igår var jag helt galen, så i panik tog jag tåget från Karlstad och åkte till Oslo bara för att prova den DÄR KLÄNNINGEN som jag vill ha! Kände att jag var tvungen för att komma vidare i detta velande. Det tog hela dagen innan jag var hemma! Det var både bra och dåligt för den var ju precis så underbar som jag trodde! Men svindyr.....Ska den beställas måste det ske NU annar hinner den inte komma!!
    Precis så var det för mig när jag hade provat en klänning i Degerfors. Helt underbar och drygt 11 000 kr kostade den och var tvungen att beställas "nu" när jag provade den. Efter mycket om och men bestämde jag mig för att prova lyckan och just nu håller Milly Bridal på att göra mönstret. Jag kom fram till att den inte var värd 11 000, men en som skulle vara väldigt lik skulle vara värd knappt 3000 kr.. Man får helt enkelt se hur mycket du vill att en klänning för en dag ska kosta...
  • wiicky
    MrsMuffin skrev 2010-02-08 16:35:09 följande:
    Igår beställde vi inbjudningskort via Calligraphen...PUH. Känns skönt att ha det gjort, dessutom har jag kommit en bit på väg med bröllopshemsidan. För övrigt har ingenting hänt, jag börjar bli nervös hehe, trots att det är lång tid kvar. Voj voj.. Köpte min klänning hos Klädestjänst här i Ksd, hade absolut INTE tänkt mig dyrare än typ 5000, men den gick på cirka 7000 kr. Mkt pengar, funderar om jag borde hyrt istället. Fast jag är iofs jättenöjd. Synd bara att INGEN av de frisörer jag kontaktat har ringt upp än...urdåligt.
    Åh, vad kul att du har hittat din klänning. Har du bilder? Den frisören jag kontaktat har inte heller ringt än... Du är inte ensam.
  • wiicky
    Bröllopsivrig skrev 2010-02-09 21:23:50 följande:
    Ska börja kolla lite på inbjudningskort!
    Kul. Ska ni göra själva eller beställa från någonstans?
  • wiicky
    londonaire skrev 2010-02-13 12:50:37 följande:
    hörrni karlstadbrudar... då jag inte har någon att bolla med eftersom vi är hemliga inför alla får ni väldigt gärna vara bollplank!jag har letat mig förtvivlad efter en kortare, enklare klänning att ha. jag är inte volangtjejen och vi ska inte ha ngn dans efter middagen så jag letar efter ngt enkelt men samtidigt brudigt.vad tror ni om nedanstående?? o vad ser ni för slags bukett till?vore kul att få lite feedback.. finns ju alldeles för mycket att välja på!www.dessy.com/dresses/bridesmaid/6562/
    Den var väldigt fin. Kanske bara några kallor med ett band runt stjälkarna?
    www.weddingannouncer.com/pictures/24864/pages/kalla-bukett.jpg
    images.google.se/imgres%257B8F3E3F3D-1F98-5753-2387-684A16859628%257D/%257B52553A1B-6523-D469-787A-57B87ABFDA85%257D.jpg&imgrefurl=www.gamman.se/AskMe.asp%3Fdo%3DFlowers%26sid%3D5&usg=__o2VdB1HD7gL50CiaN-VzY6CAxwk=&h=675&w=450&sz=34&hl=sv&start=65&um=1&itbs=1&tbnid=6BlNtCvDZ7zo0M:&tbnh=138&tbnw=92&prev=/images%3Fq%3Dkallor%2Bbukett%26ndsp%3D20%26hl%3Dsv%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:sv-SE:official%26hs%3DZGx%26sa%3DN%26start%3D60%26um%3D1
  • wiicky
    londonaire skrev 2010-02-17 14:01:21 följande:
    hej och tack för alla kommentarer om min klänning, har nu bestämt mig för att beställa en sådan. ska försöka få fram att den gärna får vara lite högre i ryggen..tänker på behovet av BH :) för hur gör man om den är så urringad bak?blir nervös för att det kommer dra ut på leveransen.. gifter mig den 19 juni här i karlstad och vill ju inte stå utan klänning :)pust..mycket att tänka på men nu är inbjudningarna utskickade och vi kan prata om det högt..det var ju en överaskning för alla så det har kostat på att försöka vara tyst :)
    Du borde prata med hon som har skrivit inlägget över ditt.
  • wiicky
    cajeli skrev 2010-02-24 08:43:35 följande:
    Bröllopsivrig; tanken om flor finns med, dock har jag inte hittat ngt som har varit bra än, vill inte beställa på nätet vill gärna känna och kolla hur det ser ut i verkligheten innan jag slår till. Ska ta en sväng till stadens brudbutiker och kolla deras utbud, håller även på att leta efter hattaffärer där kanske man kan ha större tur vad det gäller flordekorationer.Ska nu under helgen provsmaka maten från cateringen, ska bli kul. Till veckan är det projektet tårtan som ska tas tag i på allvar, har hittat ett tips som vi vill prova, första tårtan var inte som vi ville ha så det är bara att prova vidare. Är det ngn av er som ska iväg till Örebro under helgen på bröllopsmässan? Är lite sugen, dock finns inte tiden.
    Du kan ju alltid göra ett flor själv. :)
  • wiicky
    Eftertioår skrev 2010-02-25 20:56:58 följande:
    Cajeli: Om du bara ska bli sminkad kanske make up store vore nåt? Dom har ju sitt vanliga erbjudande med make up konsultation för 495 inkl produkter, vet inte om do har nåt särskilt för brudmake.
    Make Up Store har brudmake. Tror att det kostar 1495 och då får man tydligen ett sminkkit och en bok.
  • wiicky
    bobods skrev 2010-03-01 22:58:00 följande:
    Vad kul att det går framåt! Så skönt att kunna bocka Välkommen Karlstadtös! Det verkar som att det mesta är hyfsat iordning - skönt! Själv står det lite still, som ni märkt på antal inlägg senaste veckan... Har låst mig lite vid detta med frisör/make. Fick två till avblås idag, bl.a. Karisma har semester 7 augusti. Så mer väntan efter att fler lägger sommarschema väntar. Det andra jag fokuserar på nu är musik - både till vigseln och festen. Har haft lite kontakt med Erik Rydefors som är körledare för Fräcka Frackar - vore såååååå kul om de kunde komma och sjunga på festen, innan dansen. Vi ska inte ha något band så en á capella-kör med fem roliga herrar i frack vore perfekt. Hoppas! Inte hittat någon solist till vigseln än heller, någon som har tips? Killar/tjejer spelar ingen roll...Annars är ju ring inköpt, klänning, skor och underkläder klart, kostym beställd men inte fått än, meny fastställd och beställd, porslin och dukar fixat, tårta fixar mamma, pappa är fotograf, toastmaster, tärna och best man utsedda, gästlistan klar och inbjudningskort/festprogram/vigselp rogram/placeringskort ska jag göra för material jag köpt - har gjort ett ex av allt än så länge.Jo! Har ju också skickat offertförfrågan till swebus vad det skulle kosta att bussa alla gäster från karlstad till forshaga, och tillbaka på natten. Det var typ en vecka sen jag skickade, inget svar. Konstigt!Alltid långa inlägg från mig...
    Kolla med Bonnstabussen i Kil. Tror att det kan bli billigare än Swebus, jag.
    gulasidorna.eniro.se/f%C3%B6retag/bonnstabussen-ab:68237783_gs?geo_area=kil&from=web_comp_name&search_word=buss
  • wiicky

Karlstadtös i Stockholm skrev 2010-03-17 14:54:48 följande:

Åh, vad kul det är när svaren börjar trilla in redan efter någon vecka att inbjudningarna är ute! Vi har fått så mycket positiv respons på dem och det är SÅ kul! =) Har fått lite extra energi att planera mer nu... =)I vår festlokal ingår dukar, stolsöverdrag och allt porslin, men inga servetter. Är det någon som har hittat något företag i värmlandstrakten som hyr ut linneservetter? Visst kan man köpa eller sy själv, men har man någon nytta av 90 servetter sedan? Sedan har jag hört att det brukar vara väldigt billigt att hyra sånt, men det är ju här i Stockholm det... Några tips? Hur gör ni?
    www.festdetaljer.se/sida4.html

De finns i Kristinehamn.
  • wiicky

VB blivande VD skrev 2010-04-01 19:28:30 följande:

Har idag bokat träfotere samt stora Kils kyrka är såå glad att den delen är klar.nytt datum är 28 augusti och nu tänker jag inte boka om nått mera håller på att boka av de andra hembygsgårdarna men får inget svar så antar att jag får fortsätta på tisdag.angående naglar jag köper nog lösnaglar vågar inte chansa på att mina skulle vara hela men jag har å andra sidan endast 1 vecka innan bröllopet så jag hinner inte spara ut dom speciellt vad roligt ska också pyssla lite med inbjudningskorten i påsk tänkte jag Har inte bestämt mig om knoppa lakan än för som sagt det är ju ytterliggare ett moment och vill inte köpa dom för 29:- styck utan då köper jag dom hellre begagnade så man får ner kostnaden.
    Stora Kils kyrka ska vi också gifta oss i.
  • wiicky
    agtä3 skrev 2010-04-13 21:07:17 följande:
    VB: jag har inte provat den, utan chansar på att den passar, men nu blir jag tveksam och börjar leta alternativ just pga detta. Någon som kan lista vilka som säljer brudklänningar i karlstad med omnejd? Jag vill nog egentligen inte ha en riktig brudklänning, utan mer en fin klänning.Har beställt från angelina.com tror jag adressen är
    Det finns ju Klädestjänst i Haga, nära Hagahallen, Karlstad Högtidskläder på Norrstrand och Zari i Degerfors. Det är de ställen jag kommer på, men om du bara vill ha mer en fin klänning kanske Akazia på Drottninggatan kan vara något?
Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!