Inlägg från: Bröllopsivrig |Visa alla inlägg
  • Bröllopsivrig

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Hej på er alla! Vad kul att hitta denna tråden då jag själv bor norr om Karlstad. Vi har precis börjat planera bröllop och har preliminärbokat i början på Juni. Har inte spikat än då vi i nuläget funderar på om vi hinner....4 månader kanske blir lite väl hektiskt. Ska kommande vecka ta ett beslut. Ju mer man kollar runt här ju större känns det!! Det var den enda helgen på hela sommaren som var ledig där vi vill ha festen så därför kom det så plötsligt på. Hade tänkt oss i mitten på sommaren. Kyrka, festlokal med personal, fotografen vi vill ha, makeup och ev. frisör är bokade. Så visst borde vi väl hinna det??

• Bröllopsivrig

Cajeli, tack ska du ha!! Jo, vi är nog inställda på att det blir bröllop i Juni! Har inte berättat det för släkt och vänner än (bara ett par, man måste ju ha nån att ventilera med) vi gör det först när vi är säkra. Även om man gör det lätt för sig med tex beställa färdigtryckta inbjudningskort osv så blir man ju stressad. Men det är som du säger, de viktigaste sakerna klaffar ju!! Just nu är det klänningen som är det största beslutet, kan inte riktigt bestämma mig. Det är ju verkligen dags att ta tag i det om man ska få en uppsydd!

• Bröllopsivrig

cajeli: Grattis till den fina klänningen!! Vad skönt det måste vara att vara ute i så god tid! Verkar som de flesta som ska gifta sig i sommar har klänningarna klara, bara jag som har panik!! Syr de upp på plats i Degerfors eller skickar de till Kina?Inget fel på Kina jag har sett bilder på den typen av klänning jag vill ha och det är ju superlikt orginalet! Saken är den att eftersom det är så nära inpå så blir jag ju orolig för plan B liksom! Sitter den mot förmodan helt galet så blir det ju panik!Men syr de upp på plats så kan man ju kanske prova i god tid och det tar kanske inte så lång tid! Vet du vad det kan kosta på ett ungefär??
    Igår var jag helt galen, så i panik tog jag tåget från Karlstad och åkte till Oslo bara för att prova den DÄR KLÄNNINGEN som jag vill ha! Kände att jag var tvungen för att komma vidare i detta velande. Det tog hela dagen innan jag var hemma! Det var både bra och dåligt för den var ju precis så underbar som jag trodde! Men svindyr.....Ska den beställas måste det ske NU annar hinner den inte komma!!
    Eftertioår: Vad det gäller transport så blir det nog för vår del veteranbil. Jag har en gammal fin Volvo Duett i superskick så vi fixar chaufför till den .
    Ha en fortsatt trevlig helg alla!

• Bröllopsivrig

MrsMuffin: Vilka trista frisörer! Men kul med klänningen! Skönt att ha det gjort! Jag har beställt klänning idag, från norska agape, kan trösta dig med att jag betalat yttreligare några tusenlappar, rysligt! Men kul!! Fast det kostar ju tusenlappar att hyra också.... Nu äntligen känns det som att vi kan komma vidare i planeringen. Spännande! Ska börja kolla lite på inbjudningskort!

• Bröllopsivrig

Wiicky, det blir nog att beställa. Jag älskar att pyssla och scrappa men hinner nog inte det. Har en 9-månaders bebis och en pojke på 2 så just nu är det fullt upp om man säger så. Sambon ligger iväg och jobbar på veckorna. Är ju klart roligast annars att få ett "hemgjort" tycker jag. Bor inte så långt från calligraphen så ska dit och kolla lite tänkte jag. Ska du göra själv? Funderar på att skicka save the day kort då det bara är knappt fyra månader kvar och vi inte vet några detaljer än.

• Bröllopsivrig

Hej!
    Måste också bara säga att sugarpastetårta inte är nån höjdare!

• Bröllopsivrig

Cajeli: Vad härligt att vara ute i så god tid! Jag har inte köpt några skor än....kanske snart dags.....När var det ni skulle gifta er? Vi ska den 5 juni så paniken börjar krypa på...
    Bobods: Joj har jättegod mat! Har våra jobbfester där och ingen har varit missnöjd!!
    Ska under helgen börja kolla lite på inbjudningskort.....börjar bli läge för det.
    Är det nån av er som har nått bra tips på trubadur eller liknade till festen?? Den killen vi ville ha var upptagen tyvärr!! Letar nu efter nån annan som är bra och som kan få igång en fest!! Tar tacksamt emot tips!
    Har bokat 2 musiker till kyrkan och det känns skönt. Vi har haft tur ändå trots att vi inte har haft så lång tid att planera.

• Bröllopsivrig

MrsMuffin: Jo, jag har typ samma problem som dig SKITNERVÖS!! Ska ni göra nått extra typ läsa nått eller sjunga själva eller nervös andå? Det ska inte vi men jag är ändå skitnervös. Funderar tom på att inte säga efter prästen utan bara säga ja (förhoppningsvis ja) bara för att slippa vara rädd för att staka sig, lipa osv. För så måste man väl kunna göra?? Vi vill också lära oss vals....vill gärna också ha tips!! Har ni skickat inbjudningarna? Var ska ni ha festen då?
    Cajeli: Fiiiiina skor! Klänningen också klar??

• Bröllopsivrig

Cajeli: Såg klänningen i galleriet om det är den! Fin!! Skönt att ha sånt klart!

• Bröllopsivrig

Cajeli: Har beställt en klänning. Då vi gifter oss i början på juni istället för i slutet på sommaren så blev det kort tid att planera allt. Vi började inte planera förrän i januari. Jag hade turen att ändå få beställa en klänning från agape i Norge som det normalt är 5 månaders väntetid på. Den kommer 15 maj. Lite i sista stund men jag vet ju att det är den jag vill ha då jag har provat den. Är en medeltidsinspirerad klänning i vitt och guld. Skor vet jag inte än, måste börja forska i detta då jag har storlek 42. Inte helt lätt att hitta i brudskor kanske men det ska nog gå. Vart gifter ni er?

• Bröllopsivrig

Hej på er alla!
    Vill bara säga att Catharina Grahn är fantastiskt bra! Vi var hos henne i somras och fotade oss och barnen. Underbara bilder!Verkligen ögonblicksbilder! Vi ska ha henne till bröllopet också.MrsMuffin: Har också funderat över det där med slöja och kan inte riktigt bestämma mig. Ska det vara så vill jag ha en låååång en, lite längre än släpet. Snyggt!Ja, här står det helt still annars. Händer ingenting! Sambon ligger borta det mesta av veckan så med 2 små så finns inte tiden! Inbjudningarna börjar det bli panik med nu! Prio 1. Skor också akut. Ni som har köpt på zari, vet ni om man kan beställa srörre storlekar där?? Gör de dem själva på plats??Låter ju super i så fall!
    Och vad ska man ha för frisyr?? Klippte av ca 40 cm i december, det kanske var dumt...haha! Har hår till axlarna idag och vill nog ha lite lockig och "busig" uppsättning eller vad man ska kalla det!

• Bröllopsivrig

Bobods: Fina skor och fin klänning!! Verkligen!!Ska nog ta en sväng till Degerfors!Vad ska era tilltänkta ha på sig?? Det är ju också kvar....får snart panik.
    MrsMuffin:löshåret måste du nog beställa i förväg hos frissan.
    Eftertioår: tror att det kan bli väl så bra om din kompis sminkar dig! Jag ska sminka mig och fixa frissan på Selma spa.

• Bröllopsivrig

Papper till namnbyte kommer tillsammans med hindersprövningen, i alla fall gjorde de till oss. De ska skickas in tillsammans med hindersprövningen eller lämnas senast vid vigseln till prästen!!

• Bröllopsivrig

Cajeli: Låter läckert med frisyren! Jag tycker det är spännande med lite annorlunda, alla ser ju annars likadana ut!! Kanske ett flor, som täcker ansiktet eller delar av det?? Det tycker jag är läckert!Bara ett tips!
    Eftertioår:Har ni bokat vanlig tid till fotografering eller ska Catharina vara med i kyrka, fest osv??

• Bröllopsivrig

Cajeli: vad kul! Hoppas du hittar nått flor, jätteläckert! Passar inte till min typ av klänning annars hade det helt klart varit ett alternativ.
    Ja jisses vad dyrt det är bara man nämner bröllop!! Tycker det är horribelt att betala ett par tusenlappar för att få håret uppsatt! De vet att folk betalar i stort sett vad som helst.
    Maliinka: jag skulle nog också bokat till bröllop. Tror de engagerar sig mer då. Samtidigt som det kanske är svårt att dölja en sån dag, kan bara tänka mig själv hur jag kommer sitta och pladdra och vara smått hysterisk!!

• Bröllopsivrig

Kan tipsa de som är intresserade av att det är bröllopsmässa i Deje folkethus idag mellan kl 14-18. Ska ta en sväng dit tänkte jag. Förra året var jättebra har jag hört!
    Annars står det ganska stilla. Ska i helgen ta tag i inbjudningskorten vilket börjar bli dags!! Även kolla vidare med underhållning/trubadur till festen. Inte lätt och dyrt som fasen. Nån som har nått tips på trubar eller liknande??

• Bröllopsivrig

Är ju också nu inne på att göra inbjudningskorten själva. Hur gör ni, där ni skriver texten som ni fäster på korten, skriver ni ut de själva på skrivare eller beställer ni dem färdiga??

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!