Inlägg från: VB blivande VD |Visa alla inlägg
  • VB blivande VD

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

en till som bor i Karlstad som längtar till 21 Augusti då jag äntligen ska få stå som brud i Grava kyrka.

Vi håller på för fullt med inbjudningskorten hur har ni gjort?
    gör ni dom själva eller beställer ni från internet?

angående festlokal så skulle jag tipsa om träfotere där ska det vara jätte mysigt
    vi hade också tänk på sundsta hergård, sen finns ju folketshus i skoghall.
    så svårt med lokal vi letar fortfarande och jag börjar känna mig lite stressad över att det inte är klart än men så är det när man är sent ute

angående smink så har jag bokat på bodyshop.
    tar gärna emot tips om frisörer

• VB blivande VD

Eftertioår: vi firade 10 år 17 december men min m2b friade inte förrens 13 mars så vi har verkligen precis börjat med planeringen och letar inbjudningskort vi har inte bestämt OSA än

det har kört ihop sig med vårat datum så nu blir det den
    7 augusti i stället det betyder ju 2 veckor mindre planering......

Pearldrop skrev 2010-03-24 11:13:33 följande:
    hey! jag har varit med i alla "gamla" karlstadsbrudar-trådar! Vårt bröllop skulle skett 080808 men det blev inte så, vi hade för kort tid på oss, vi skulle greja med huset osv. alla ursäkter som fanns typ ;)nu har vi väl inte heller någon plan på när det ska ske, men det är alltid kul att hänga med i trådarna kring karlstad ändå!
    vi ska i sommar förrutom bröllopet fixa nytt tak fixa färdigt köket samt måla om lite på vårt inglasade uterum.
    det finns inga perfekta tillfällen när man har hus och barn för alla tillfällen är speciella ändå
    lite jobbigt när man ska planera snabbt och med lite mindre budget än man kanske hade velat men det fixar sig
  • VB blivande VD

har bokat frisör idag
    www.holbergnielsen.se/salongen.html
    jag brukar gå till Mikael och tycker han är så bra och trevlig.
    har inte fått nån prisuppgift än men ska dit och klippa håret 6 april så då ska vi diskutera lite olika uppsättningar samt slingor som ska göras innan mm.
    så nu ska jag kolla olika bröllops frisyrer

• VB blivande VD

Har idag köpt mina bröllopsskor!!!
    399:- på DNA i mitticity

• VB blivande VD

har varit på klädestjänst idag och provat klänningar!!!
    skulle kunna göra detta varje dag
    har hittat 2 favoriter men detta var ju bara första gången jag provade så ska även till butiken på norrstrand och kolla.
    den klänningen som jag sett på internet fanns inte i butiken men det trodde jag inte heller....
    såg även en tiara som jag tyckte om där.

letar fortfarande lokal fick tips om forshaga hembygdsgård med visst är det en av er här som bokat logen 7 augusti?

/Veronica

• VB blivande VD

träfotere är ledig först 11 september och det känns inte som nån bra bröllopsdag.....

vi blir inte mer än 70 som flest men det är bara 40 som ska ha mat så får vännerna komma när det är dags för tårta och första dansen
    och dom äldre släktingarna samt barnen kommer ju att åka hem tidigare
    sen ska vi ha nått tilltugg på kvällen.

sundsta herrgård är under ombyggnad

så det är riktigt svårt med lokal nu kan jag säga.

• VB blivande VD

tusen tack ska kolla upp detta i morgon!!!

• VB blivande VD

blir galen har suttit i telefon i över 3 timmar nu (istället för att sova vilket jag borde göra...)antingen så måste vi ändra datum till september eller också kan vi skjuta på bröllopet till nästa år
    Hur svårt ska det vara med lokal egentligen....

• VB blivande VD

har hittat en lokal som är ledig 7 augusti men det är en bit att åka....
    Norrgården är det som vi åker och kollar på nästa måndag
    nån annan som bokat där?

• VB blivande VD

ja det stämmer men som sagt en bit att åka vi gifter oss i grava kyrka så vi måste nog se över transporterna lite mer om det blir där

bobods skrev 2010-03-29 16:26:13 följande:
    Är det Norrgården i Kristinehamn? Oooooh det är så fint där, jag är uppvuxen i Krhmn och har firat alla valborg, nationaldagar, midsommar mm där. Så fint verkligen!
Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!