• agtä3

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Hej! Ännu en blivande Karlstadbrud!
    ÄR det någon mer här som ska gifta sig borgerligt? Eller är det bara kyrkbrudar?

Vi ska ha ett mycket enkelt bröllop med borgerlig vigsel, liten mottagning hemma och sedan middag på restaurang med de närmaste (som blev dryga 30 tillslut).

Inser att tiden går snabbt, och jag är inte klar med något alls än! Klänning är ett stort frågetecken, hår ska jag nog göra själv, make up likaså. Ringen är beställd, och papper på hindersprövning har kommit hem. Ska man lämna dem till vigselförrättaren? Eller hur gör man? Är lite nybörjare på det här.

Ser några bekanta i tråden, men vi har ännu inte gått ut med att vi ska gifta oss, så jag avslöjar inte vilka

• agtä3

bobods- det är bara de inbjudna som vet något, övriga håller vi tyst för.

Tack för länken! Ivrig som man är fixade vi pappren i god tid. Synd bara att man inte är lika effektiv med resten!

Vi gifter oss i maj.

• agtä3

Maliinka: Ja du borde vara nyfiken
    Spännande att ha skickat ut inbjudningarna.

Tycker det är jättesvårt med barnens kläder. De lär ju inte direkt hålla sig rena och skrynkelfria.

• agtä3

Jag börjar bli lite frustrerad nu. Beställde en klänning för 2 månader sedan, som blev fördröjd. Fick löfte om att den skulle komma första veckan i april, men den är ännu inte här! Har inte provat den, så jag hoppas verkligen den passar, annars blir det svårt.

Angående fotograf ska vi ha med en vän som är duktig på att fota, vi hoppar över att boka en "riktig", utan tänkte gå till en studio och fota hela familjen vid annat tillfälle.

• agtä3

VB: Fy vilken trist människa. Helt klart inte värd att bry sig om, även om det förstås är svårt. Hon är säkert avundsjuk!

Maliinka: Våra barn ska ha snygga jeans, skjorta, fluga och väst. Samt snygga joggingskor. Vi ska ha ett litet borgerligt bröllop, så jag vill inte klä upp dem mer än så. Ska inte ha en vanlig brudklänning själv heller. Dessutom är jag kanske lite snål, men att köpa kostym som bara kommer användas en gång har jag inte lust med, även om det såklart är jättefint!

• agtä3

Min klänning som var lovad i slutet av mars kommer först i slutet av april! Vi gifter oss i mitten av maj, så det känns jobbigt. Vet ju inte om den passar! Sen ska man ju ha skor och smycken osv. Känner mig lite orolig nu.

• agtä3

VB: jag har inte provat den, utan chansar på att den passar, men nu blir jag tveksam och börjar leta alternativ just pga detta. Någon som kan lista vilka som säljer brudklänningar i karlstad med omnejd? Jag vill nog egentligen inte ha en riktig brudklänning, utan mer en fin klänning.
    Har beställt från angelina.com tror jag adressen är

• agtä3

Åh! Har hittat världens finaste klänningar, men kan inte välja vilken! Trevligt dilemma! Ska lägga upp bilder så kanske nån vill ha en åsikt.

• agtä3

vb: Har du någon bild på underverket? *nyfiken* Skönt att ha så mycket klart. När var det ni skulle gifta er?

• agtä3

JAg väntar ivrigt på att min alternativklänning ska komma. Kanske fredag, sa de. Om inte askan ställer till det. Börjar känna mig lite stressad, måste ju köpa underkjol, bh och skor till klänningen oxå!

• agtä3

Maliinka: Nej, vad tråkigt! Det är ju viktigt att det känns bra med klänningen. Jag har inte heller fått någon av de två jag beställt, men fick besked i fredags att den befann sig på arlanda, så förhoppningsvis har jag den på måndag!

Barnens kläder är klara sånär som på ett par skor, så nu är det bara resten kvar. Hjälp, tiden går så fort!

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!