Inlägg från: Eftertioår |Visa alla inlägg
  • Eftertioår

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Tips har jag minsann ! Min vackraste låt är Somebody med Depeche Mode, jag vill såååå gärna ha den men min blivande man vill bara ha svenska låtar. olla upp den på Youtube, fantastiskt vacker. Peter Jöback har gjort en cover på den, också superfin. Den låt som vi har spikat är Utan dina andetag med Kent, säger bara snyft.. fiiiin. Sen tycker jag klassikern I folkviseton (mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och gråten...osv) är otroligt fin, Fred Åkerströms Jag ger dig min morgon också fin. Det kom jag på sådär på rak arm. Eller förresten, Ted Gärdestad Kärlekens skull (eller nåt liknande), Det vackraste Cecilia Wennersten kom jag på oxå

• Eftertioår

Hihi! Du kan ju kolla upp den istället för att olla upp den som jag ser att jag skrivit

Kul att vi har samma smak. Jag kommer att göra egna enkla vigselprogram. Tar papper i samma färg som inbjudningskorten och viker på längden bara, ska inte lägga ner särskilt mycket jobb eller pengar på det. Det finns ju liksom en hel del hål att stoppa i..:-0

• Eftertioår

Mache har ju fantastiskt god mat! Jag är rätt säker på att dom har buffe. Kolla med dom vettja . Sen vet jag att vi beställt mat från en restaurang på Sätter, Hammarö, några gånger på jobbkalas. Rekommenderas även det!

bobods skrev 2010-02-18 10:52:16 följande:
    Tusen tack! Ska genast kolla upp det! Ringde till Capiscum för att boka catering idag, men de har fullt när jag gifter mig Kan någon tipsa om ett bra cateringföretag som har buffé, gärna med en del vegetariskt? Har letat mig febril...
  • Eftertioår

Förresten, Bobods, tack för att du la ut din spellista! Ska ladda ner den nu

• Eftertioår

Hallå tjejer!
    Ett annat fotograftips är Catharina Grahn. Hon tar lite liknandwe bilder som Linda Klemner, som jag håller med dig Mrs Muffin att hon är outstanding. Vi ska ha Catharina, har ännu inte träffat henne men vi har mejlat en hel del och ska snart ses för att spåna lite idee´r. Nu har jag bara sett hennes bilder på webben men men gillar dom skarpt, så jag hoppas det blir bra i verkligheten också. Hos henne får man högupplösta bilder på cd, det är kanon tycker jag ! www.catharinagrahn.com/

Frisörtips har jag också ! Jag ska gå till Karisma och prata med dom nu i veckan. Min blivande man klipper sig där och tyckte jag skulle gå dit. Mysig liten salong med väldigt trevliga frissor säger han . Dom tar 2000 för bruduppsättning och 600 för brudmake. Då får man göra en provmake innan för att hitta de rätta färgerna osv. Kan ju vara värt att kolla upp :). Dom ligger ju inte mitt i stan heller, det kan va lite skönt tycker jag. Jag har ju prelboka på Clipodrom men det är ju verkligen mitt i.. Ska bestämma mig i veckan.

Det där med löshår funderar jag också över!! Har tänkt köpa på ebay, blir ju otroligt mycket billigare än hos frissan, men man vill ju få i det också. Jag haar varit helt inne på att inte ha slöja, men nu börjar jag tänka om, det är ju faktiskt väldigt fint

Jag såg att ni pratade om detta att vara nervös.. Jag hade värsta hemska drömmen inatt!!! I kyrkan gick allt bra, men på bröllopsfesten så blev jag packad!! Alla skålar hit och dit blev för mycket och drömmen avslutas med att jag missar munnen när jag ska dricka rödvin och får ett halvt glas över klänningen.. Inte roligt!!

Ha nu en riktgit härlig måndag alla !

• Eftertioår

Mrs Muffin: Vad kul att du hört bra om Catharina, jag fann henne av en slump när jag surfade runt.

• Eftertioår

Bobods: Nej, sminkningen ingår inte i de 2000:-, 600:- kostar den.

• Eftertioår

MrsMuffin: Jag håller precis med vad det gäller sminkningen. Vill ju se ut som jag liksom ! Därför kan det ju vara lite bra att man har en provmake innan stora dagen. Jag har inte bestämt mig om jag ska göra sminkning på salong eller om jag ska låte min bästis göra min make. Hon är superduktig och har sminkat mig 1000 ggr, så det lutar allt åt henne. Men! Det som talar för salon är att dom kanske har bättre, hållbarare produkter.

• Eftertioår

Cajeli: Vad kul!! Såg dom ut som du hade hoppats på?

• Eftertioår

Bröllopsivrig: Vad kul att höra att du är så nöjd med Catharina! Jag tror minsann vi ska ta lite familjebilder hos henne också. Vi har fina bilder från Klemner från när dotterna var liten, men nu har vi fått en kotte till så det känns ju lite konstigt att ha familjebilder utan honom.

Cajeli: Frisyren lät ju otroligt läcker ju!

Ska förövrigt ha lunchdejt med min blivande man idag och styra kosan mot Rudsvägen och prova kläder, både han och jag . Hihihi!!!

• Eftertioår

Bobods, vad trist att inte kunna få klart med frissan. Hoppas nån hör av sig snart så du får bocka i listan. Jag har nyss kommit hem från satn och jag bokade mig på Karisma, helt utan att höra nån som gjort sin brudfrisyr där. Väldigt mysig salong med bra läge tyckte jag, och det kändes rätt med frissan, så nu får vi hoppas det blir bra :).

• Eftertioår

21/8 är det dags! Vad bra att du hört gott om dom :). Du var i början av augusti va?

• Eftertioår

Cajeli: Om du bara ska bli sminkad kanske make up store vore nåt? Dom har ju sitt vanliga erbjudande med make up konsultation för 495 inkl produkter, vet inte om do har nåt särskilt för brudmake.

• Eftertioår

Bröllopsivrig: Jag ska också ta en sväng till Deje faktiskt ! Har samma planer som du, i helgen ska det göras inbjudnijngskort minsann. Gjorde layouten i datorn igår kväll så nu ska det bara inhandlas papper och annat som behövs. Gjorde lite olika varianter av kort för flera månader sen så vi vet hur dom ska se ut, så här ska klippas och klistras. Jag kommer ha pärlemopapper från Panduro som "bas" Jag skriver ut på det och på framsidan klistrar jag ett rosa papper med stämpel på, sen blir det ett vitt hjärta i ena hörnet. Pärlemopappret är inte jättetjockt men det kan stå så det får duga.

• Eftertioår

MrsMuffin: Vad tråkigt att det blivit som det blivit. Har inte annat att tillägga än vad redan är sagt men vill skicka över en stor kram och hoppas att allt ordnar sig på bästa vis för dig. KRAM!

• Eftertioår

Hallå tjejer! Här går det lite trööögt känner jag.. Känner mig stressad samtidigt som jag inte riktigt får tummen ur. Barnen är ständigt sjuka så det blir mycket innesittande/lekande. När kvällen kommer har jag massvis med planer men det slutar ändå med att jag ligger på soffan som en döhög :-0. Vet att jag sagt massa gånger att jag ska göra mina inbjudningskort, men nu är dom äntligen pågång. Vi ska posta dom till veckan :). Dock kom tillverkandet av sig något igår när sambo tog med de fina pappren för att skriva ut på jobbet. Han la ner en hel massa tid på att rätta till formatet som hade ändrat sig i mejlgången, kommer hem vid 21:00 glad i hågen med 40 utskrifter med typsnitt ARIAL!!! Inte riktigt det vi bestämt (tillsammans). Jag hatar verkligen dom där standardtexterna och ville knappt använda det när jag pluggade. Oj då säger han.. Jag skrev ju bara ut det som var i mejlet. Han hade liksom ägnat all energi och formatet och inte tittat på typsnittet, där ser man vad olika man är. Så idag blir det en tur till Panduro igen, så tar vi nya tag .

Ha sett att flera har problem med frissa, jag kan tipsa om en frissa i Kil som gjorde min syrras hår, hon var otroligt duktig! Nu kommer jag inte ihåg vad salongen heter men men den ligger på fabriksgatan i Kil och frissan heter Helena. Jag hade tänk boka där men det skulle bli för mycket åkande.

Cajeli: Nej, tycker inte alls det är konstigt med finare glas för er! Jag funderade också på plastglas men bestämde mig för att köra på IKEAS, blir inte mycket dyrarre än plastglas faktiskt.

VB blivande VD, vi gifter oss på samma dag ! Jag håller som sagt på med inbjudningarna. Skickar dom till veckan och har OSA 21/6. Hur har ni tänkt?

J bananas: utöver dom tipsen som du redan fått så finns ju Bar Baryard på Hammarö, och Kilenegården.

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!