• cajeli

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Bröllopsivrig; det är den klänningen. Det var inte en sådan jag skulle ha från start, men denna var som gjord för mig när jag provade den och tillsammans med skorna som är köpta samtidigt blev det bara så bra och rätt. Nu är det bara att skaffa underkläder, sy en underkjol och vänta tills det närmar sig för att kolla om det behövs göra ngt intag på klänningen, den passar som den är, försöker dock att tappa ngt kilo. Hur går det för dig med klänning och skor?

• cajeli

MrsMuffin,tack. Jag sökte på modellen via google och fick fram denna bild, prova det.
    Du kommer klara av det galant på bröllopsdagen, man får komma ihåg varför man är där och inte glömma bort att vifta med tårna när man står framme vid altaret.

• cajeli
    bobods skrev 2010-02-22 09:03:17 följande:
    Eftertioår: Gör Karisma sminkning också alltså? Allt för 2000, förstod jag dig rätt? Billigt i så fall, om det är bra MrsMuffin: Jag köpte mina skor på Zari, sååå fina (finns i galleriet) och det är Anna på Zari som gjort dom, hennes eget märke som heter Cheeky May. Så letar du efter något "eget", kolla där. Finns säkert inte så många av varje sko
    Jag föll också för deras skor, det blev en så bra helhet. Jag tror att våra är ganska lika! Kolla i galleriet, bonus var att de var så sköna. Jag ska byta ut mitt skosnöre till ett silvrigt istället då det är vårt tema, vitt och silver.
  • cajeli

Yes, nu har de kommit! Har precis kommit in efter en kylig promenad till posten för att hämta ut inbjudningskorten. Så nu gäller det att sammanaställa adresserna och skicka iväg under helgen.

• cajeli
    Eftertioår skrev 2010-02-22 20:48:11 följande:
    Cajeli: Vad kul!! Såg dom ut som du hade hoppats på?
    Ja de såg ut som vi hade hoppats på. Det var lite nervöst innan paketet öppnades, tänk om det skulle vara ngt stavfel....hemska tanke! Nu var det inga stavfel.
    Bröllopsivrig; detta med frisyren har jag funderat mycket över, jag har kort hår och när man kollar in alla brudfrisyrer så ska man ha långt hår för att det ska gå att göra ngt med det. Jag och min frissa hade dock samma tanke för mitt hår utifrån stilen på klänningen och skorna. Det kommer bli inspirerat av 50-tal, klämvågor framtill på ena sidan och ngn blomma eller ett snyggt hårsmycke. Så nu letar jag febrilt efter ett snyggt hårsmycke som passar till resten, känns lite omöjligt just nu.
  • cajeli

Eftertioår; lycka till med klädesprovningen!

• cajeli

Bröllopsivrig; tanken om flor finns med, dock har jag inte hittat ngt som har varit bra än, vill inte beställa på nätet vill gärna känna och kolla hur det ser ut i verkligheten innan jag slår till. Ska ta en sväng till stadens brudbutiker och kolla deras utbud, håller även på att leta efter hattaffärer där kanske man kan ha större tur vad det gäller flordekorationer.
    Ska nu under helgen provsmaka maten från cateringen, ska bli kul. Till veckan är det projektet tårtan som ska tas tag i på allvar, har hittat ett tips som vi vill prova, första tårtan var inte som vi ville ha så det är bara att prova vidare.
    Är det ngn av er som ska iväg till Örebro under helgen på bröllopsmässan? Är lite sugen, dock finns inte tiden.

• cajeli
    wiicky skrev 2010-02-24 21:56:20 följande:
    Du kan ju alltid göra ett flor själv. :)
    Jag har tänkt på det, ska bara hitta rätt slags flortyg. Har bara hittat tyll än så länge, ska ta en tur till stadens skräddare tänkte jag mig, kanske de kan hjälpa till??
  • cajeli

bobods; vart ligger Karisma i stan.
    Jag har lite funderingar på vart jag ska vända mig för att bli sminkad, jag har ju en kompis som fixar frsyren, dock vill jag bli sminkad ngt stans. Är det ngn som vet vart man ska vända sig???
    Har ni börjat funderat över era blommar än, när är det läge att kontakta floristen, känns som att det är länge kvar fast på måndag börjar ju en ny månad så det rullar på i ett fasligt tempo.

• cajeli

Tack för tipset, Eftertioår. Ska springa förbi dem imorgon innan jobbet och kolla vad de har för upplägg.

• cajeli

Nu händer det grejer. Denna helgen har en hel del saker fallit på plats, maten, ringen, vinet till maten och inbjudningarna är iordning och väntas på att postas idag.
    Ska luska vidare i detta med sminkningen.

• cajeli

Nyss kändes det som att man hade all tid i världen fram till den 3 juli, idag infann sig en liten stresskänsla, det är ju faktiskt BARA 4 månader kvar och massor att fixa...
    Fast det kanske är så att man ska få en stressperiod innan allt faller på plats inte vet jag.
    Tårta ligger som prio 1 just nu, ska ta komtakt med tårttjejen så att vi kommer vidare med den frågan. Blommorna ska jag knalla iväg till floristen och prata lite löst om idag, har en bild av hur det ska vara.
    Ha det skönt i vårsolen allihopa!

• cajeli
    MrsMuffin skrev 2010-03-04 19:49:32 följande:
    Här står det still...fast har en del klart med, förstås. Mitt största dilemma är festprogrammen, ORKA. Ser inte ens fram emot att få ihop dem...har ingen aning om vad man skall skriva, hur mkt man skall skriva eller någonting. SUCK. Tips mottages tacksamt... Solist har jag hittat via Blocket! Har hennes mailadress om ngn är intresserad! Hon sjunger tre sånger för tusen spänn, har hört röstprov och hon är jätteduktig. Ang DJ "får" vi vår i bröllopspresent...men kontrollfreak som jag är vill jag gärna ha kontakt med honom/henne för att checka av litegrann... Tänk att stå utan diskjockey, vad 17 göra då? Voj voj. Klänning är köpt, nästa projekt är skor....svårt. Ngn som har tips på ställen som hyr ut "mankläder"? Typ frack?
    Kolla på Bröllopspalatset i Degerfors för mankläder, där finns ju allt!
    Det där med festprogram har vi inte funderat klart om än, är inne på att strunta i det. Vi har varit på bröllop där det har funnits och varit en bra och kul grej. Har även varit på bröllop där det inte funnits och inte saknat det, så vi funderar vidare.
    Jag har sett en del trådar här på BT om just festprogram, sök så kanske det dyker upp ngt som du kan använda.
  • cajeli

Maliinka; på Panduro har de en jättebra dubbelhäftande tejp som sitter i en smidig hållare, man drar den bara över pappret så kommer tejpen fram och man kan fästa pappret på nästan vad som helst. Jag kan tipsa dig om scrapbooking mässan som ska vara i Karlstad under helgen om du har vägarna förbi så att säga). Jag tror att den ska vara på Färjestad travbana är inte riktigt 100, där kan du säkert hitta massor med material och inspiration till era inbjudningar.
    Angående toastmaster skrev vi i vår inbjudan vem de skulle vända sig till om de vill hålla tal eller underhålla på annat sätt under kvällen. jag tycker inte att det är fel att vara tydlig med vem de ska vända sig till, gästerna avgör ju själva om de vill hålla tal eller inte.
    Hoppas att du får klänningen som du vill ha den och inte som sömmerskan vill, det är du som ska bära den oavsett om den är en äkta 50-talare eller inte.
    Hoppas att det går framåt för dig och att du kan börja boka av på listan.

• cajeli

Efter en period där det bara har ståt stilla känns det som att vi har kommit igång igen. Det har börjat att rulla in lite svar på inbjudan, porslin har ordnat sig nu är nästa projekt att hitta vinglas och champangegals. Kan man ha plastglas till brudskålen till gästena och fina glas till oss, eller blir det konstigt?
    Om man inte ska ha linneservetter är det ngn som har koll på vad man ska ha för servetter istället, det finns ju en hel uppsjö av olika kvalitér...
    Hur gör ni ska ni vika eller bryta servetterna eller kommer ni att ha servettringar kring, det är sådana här saker som just nu upptar min vakna tid när jag inte spenderar den på jobbet : )
    Ha det gott i snöslasket - det finns hopp om att våren ska komma på besök även iår!

• cajeli

Idag var jag och hämtade ringen, är så nöjd med den: ). Har även hittat de dekorstenar vi ska ha på bordet, de var billigare än vad jag hade räknat med så det var en bra bonus.
    Har dock börjat fila lite på bordsplaceringskorten ska se. Ska ta och köpa lite material och prova ngr olika metoder innan vi kan bestämma oss helt, man vill ju se hur det ser ut innan man börjar att massproducera.
    Annars får allt vad bröllop heter stå still tills efter påsk, lite mycket jobb just nu, så det får vila. Trevlig helg på er allihopa!

• cajeli

Mrs Muffin; vi har också satt barnfritt, dock ska våra egna två vara med och de har en egen barnvakt som roddar med dem hela kvällen och det är inte mormor eller farmor utan en av våra vänner stora dotter som varit barnvakt tidigare till dem. Ska dock tillägga att våra barn är 6 & 10 år, vilket underlättare en del.
    Har ni ingen arbetskamrat som har barn (ngn kanske har en tonåring som vill tjäna en extra krona, fast inte hutlöst dyr)som ni kan skola in era barn tillsammans med redan nu, det är ju gott att veta att barnen trivs tillsammans med den de ska spendera kvällen med. Hoppas att det löser sig för er.

• cajeli

Här rullar det på. Frissan och jag har idag dragit och tuperat lite i håret för att skapa oss en bild av hur det ska vara på stora dagen, så spännande! Lite material inköp ska göras innan vi kan prova på riktigt : ). Har idag insett att det inte kommer bli hemmagjorda bordsplaceringshållare, bottnarna blev lite väl hemmasnickrade så det får bli de vi hittat på nätet trots allt. Annars rullar det på fast i lite lagom tempo än så länge, har börjat funderat på smycken, vet dock inte riktigt hur jag ska ha det, pärlor eller silver det är frågan just nu.

• cajeli

Våra barn ska ha enligt den minste: Kavaj, skjorta, snyggbyxa, slips och snyggskor! Det var inget snack om saken när vi började fundera på vad de skulle ha på sig. Tror dock att de kommer att ha kortärmad skjorta på sig, lite mera ledigt än långärmad. Hittills har vi hittat kavajer till dem, skjortor väntar jag på att de ska komma in i affärerna, skor ska vi leta nästa helg, slippsarna finns så det största problemet just nu är att hitta snyggbyxor till dem. Det är bara att ge sig ut på jakt efter detta!
    VB; vilken tråkig människa som bara tar massor av din härliga energi och glädje inför denna dag. Jag instämmer med förregående skrivare, fråga henne varför hon beter sig som hon gör. Om hon tycker att detta är ett så stort problem som hon verkar tycka, kanske det säger en hel del om henne. Lycka till!

• cajeli
    bobods skrev 2010-04-16 12:35:34 följande:
    Åh om ni visste vad lättad jag är just nu! Har just bokat in mig och min tärna hos Hårverkstan, en frisör som heter Lisbeth. Hon lät såå trevlig, känns bra! Är det någon som har något att säga om henne? Eller om Hårverkstan?
    Härligt att du har hittat någon som gör dig snygg i håret på bröllopsdagen.
    Själv letar jag och min kompis febrilt efter de clips vi behöver för att kunna göra 20-talsvågor i håret. det verkar inte vara det lättaste, men vi har inte gett upp än.

Hur ska ni göra med namnskyltarna för er bordsplacering?
    Har hittat ngr från Calligraphen, ngn som har beställt av dem.
    Ha det gott!
Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!