Inlägg från: VB blivande VD |Visa alla inlägg
  • VB blivande VD

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

det går fort i svängarna nu
    har bokat frykerudshembygdsgård fick svar nu i morse att det var ledigt
    www.hembygd.se/index.asp

det är ju något närmare än norrgård så nu blir det till att boka av så någon annan kan boka där

typiskt tror inte att fotografen blir glad om vi ändrar datum igen

MrsMuffin skrev 2010-03-29 20:03:56 följande:
    Den 31/7 är Träfotere ledigt..vi bokade slutgiligt av idag. Har bestämt oss för ett annat ställe. Tänkte bara meddela om ngn är intresserade.
  • VB blivande VD

Mannen blev jätte intresserad så nu verkar det som om vi kommer att byta datum IGEN får besked i morgon.....
    det här tär så på en vi var ut och kollade på frykeruds och det såg ganska bra ut faktiskt men sambon vill helst av allt vara på träfotere så nu håller jag tummarna att det är ledig när hon ringer upp mig i morgon plus att det blir ju såå mycket lättare med bilar om vi är närmare kyrkan.
    är inte säker men tyckte lokalen såg mindre ut än jag hade föreställt mig så nu håller man tummarna för i morgon....

MrsMuffin skrev 2010-03-29 20:03:56 följande:
    Den 31/7 är Träfotere ledigt..vi bokade slutgiligt av idag. Har bestämt oss för ett annat ställe. Tänkte bara meddela om ngn är intresserade.
  • VB blivande VD

väntar på att telefonen ska ringa och att träfotere är ledig.....
    hoppas hoppas!

ska ta en tur till panduro för att kolla på ideer för inbjudningskorten.

vart har ni köpt era klänningar?
    ska ni köpa eller hyra?
    har varit på båda butikerna i karlstad och fann 2 klänningar på klädestjänst i haga men inga än på det andra stället då jag måste säga att servicen inte var den bästa ska göra ett nytt försök där i morgon och hoppas på mer hjälp då...

• VB blivande VD

nån som funderar på knoppa lakan att köpa och ha som stolsöverdrag samt till dukar?
    tänkte att man skulle kunna dela på det om nån är intresserad dvs bara vi inte gifter oss samma dag
    samt att vi inte köper slut på knoppa lakan i karlstad haha

• VB blivande VD

Har idag inhandlat lite pyssel så jag kan göra inbjudningskorten jisses trodde inte att det skulle vara så dyrt.....

jag såg nog rätt chockad ut för hon i kassan sa men det är ju bara en gång man gifter sig

dags att sova....

ända sendan vi började planera bröllop så har jag väldigt svårt för att sova för alla bra ideer kommer ju när man ligger och slappnar av och försöker sova.

i morgon bär det av att prova klänning igen

• VB blivande VD

det var mycket bättre idag kan jag säga och det var som Maria sa hon fick ju verkligen springa emellan oss men idag hade jag med marsalk plus brudtärna samt en vän så idag var det mycket roligare och det verkar som om jag faktiskt har hittat klänningen jag vill ha men fick liksom inte den där WOW känslan som man drömmt om så Zari låter väldigt bra ska nog dit och kolla.

bobods skrev 2010-03-31 23:11:32 följande:
    Jag köpte min klänning på Zari i Degerfors, om du hittar någon i Karlstad så ÅK DIT! Det är jättestort och dom har verkligen allt i bröllopsväg. Jag måste säga att jag känner tvärtom när det gäller bemötande i de två karlstadbutikerna, på Karlstad Högtidskläder blev jag SÅ bra bemött, så hjälpsam och go. Men på klädestjänst (där det iofs var mer folk, stressigare för dom) fick jag inte mycket hjälp och ärligt talat ganska snorkigt bemötande. Hon fortsatte att ta fram klänningar med skärningar jag sagt att jag absolut inte ville ha, lite skumt. Men, alla kan ha dåliga dagar! Är glad att ha hittat min drömklänning iallafall :)Nu är allt uppkopierat till inbjudningkorten, så i påsk blir det pyssel! Såååå kul. Vi har inte tänkt ha stolsöverdrag, känns som ett extra moment att göra bara. Annars hade det varit fint, om man kände att man hade tiden
  • VB blivande VD

Har idag bokat träfotere samt stora Kils kyrka är såå glad att den delen är klar.

nytt datum är 28 augusti och nu tänker jag inte boka om nått mera håller på att boka av de andra hembygsgårdarna men får inget svar så antar att jag får fortsätta på tisdag.

angående naglar jag köper nog lösnaglar vågar inte chansa på att mina skulle vara hela men jag har å andra sidan endast 1 vecka innan bröllopet så jag hinner inte spara ut dom speciellt

bobods skrev 2010-03-31 23:11:32 följande:
    Nu är allt uppkopierat till inbjudningkorten, så i påsk blir det pyssel! Såååå kul. Vi har inte tänkt ha stolsöverdrag, känns som ett extra moment att göra bara. Annars hade det varit fint, om man kände att man hade tiden
    vad roligt ska också pyssla lite med inbjudningskorten i påsk tänkte jag

Har inte bestämt mig om knoppa lakan än för som sagt det är ju ytterliggare ett moment och vill inte köpa dom för 29:- styck utan då köper jag dom hellre begagnade så man får ner kostnaden.
  • VB blivande VD

Vem har ni bokat för fotografering?
    och hur mycket kostar det för 1 timmes fotografering?

nämligen så att jag tycker att det förslag vi fått från en fotograf var jätte dyrt

1 timme avser detta
    15 bilder 10x15 (11x17 med vit ram) i ett album samt en
    förstorning 13x18.

7,500:-

tror han hade en rabatt om man bokade nu så då skulle det bli 6,500:- men tycker ändå att det var mycket pengar...

• VB blivande VD
    MrsMuffin skrev 2010-04-10 07:47:28 följande:
    Vi bokade Linda Klemner, hon skulle ha typ 5000 kr för cirka 2 timmars fotande...har inte träffat hene än men funderar på om det kanske skulle vara värt att lägga till ngn timme eller så. Skulle så gärna vilja ha lite "proffsbilder" från vigseln och så vidare. Har dock flera kompisar som är helt okey på att ta kort, men vi får se.På söndag skall vi och provsmaka tårta, hihi. Ska bli kul. För övrigt har jag hämtat ut min ring (iii) och håller som bäst på att leta efter andra smycken. Skall ni andra härinne bära några speciella smycken??? Jag är jätteosäker på vad som passar..skulle vilja hitta nåt fint armband, har tittat på en del från Thomas Sabo. Fast vill absolut inte lägga ned för mkt pengar på örhängen etc, går nog att hitta jättefina alternativ på Glitter osv.
    vill också ha lite "proffsbilder" men känner samtidigt att det var alldeles för mycket pengar

blir så less på en arbetskollega måste bara få skriva av mig lite.

Det första var när jag berättade att vi bestämt datum i stället för att säga grattis säger hon
    - åhh nu ska vi behöva höra på det tjatet

Blev så paff att jag bara satt där och nästan skämdes i stället för att vara glad

Nästa kommentar kom idag efter ett möte vi haft jag satt längre bort och pratar men några i sällskapet börjar nudda på ämnet lite för att se hur en av killarna som jag känner sen tidigare skulle reagera (en av min brors vänner)
    Hör då hur hon börjar sucka och säger nu börjas det (eller nått
    likande)
    blev lite irriterad och sa högt - att de flesta är glada för vår skull ja alla utom NN då förståss.

alltså hur kan man säga så....
    känner mig lessen och nedstämd bara av att behöva vara i samma rum som människan.

Nån mer som vart med om detta och har tips på hur man ska hantera detta för jag vet inte hur jag ska göra längre.
  • VB blivande VD

Idag köpte vi Max kostym han kommer att bli såå söt
    nu ska vi bara ha kostym och skor sen är han klar.

• VB blivande VD

Skjorta ska det ju vara inte kostym:)

VB blivande VD skrev 2010-04-10 20:22:02 följande:

Idag köpte vi Max kostym han kommer att bli såå söt nu ska vi bara ha kostym och skor sen är han klar.
    Vilket fint väder det är ute!!!
  • VB blivande VD

Max vill inte gärna ha jeans och jag vill inte att han har det i kyrkan och byxorna känns mjuka så jag tror att han hellre tar dom på sig än ett par jeans
    sen är det nog inga problem med skjorta för det har han på sig till vardag ibland till och med till dagis.
    Skor blir nog ett par snygga gympaskor för fin skor tror jag är lite hårda att gå i om du förstår vad jag menar.
    Västen får vi se om han tar på sig och jackan är ju super om det inte är så jätte varmt, det är ju ändå 28 augusti så det kan vara jätte varmt eller lite kyligt

Maliinka skrev 2010-04-11 08:57:06 följande:
    VB blivande VD skrev 2010-04-10 20:22:02 följande:
    Vi funderar på att bara ha snygga jeans, skjorta och snygga/tuffa gympaskor eller liknande till vår då nästan fyraåriga son, just för att få det lite mer avslappnat... Men blir det för slappt tro? Vi har ingen sen middag efteråt utan bara sallad och tårta, förhoppningsvis utomhus...
  • VB blivande VD

Tusen tack!

jobbar ju med henne så ser henne väldigt ofta ska försöka låta bli att låta henne ta min energi och gör hon det så är det nog bara att konfrontera henne och fråga vad problemet är....

På lördag blir det en ny tur till degerfors kan ju inte bestämma mig för vilken klänning jag ska ha.....
    kommer att gå till haga igen och prova får se om det blir i morgon typiskt bara att jag måste nog ta med sonen och han är ju inte jätte glad i att sitta och titta på, kan inte förstå varför
    får ta med en muta typ ett pussel eller nått

Letar efter snygga stövletter eller skolett (tror det hette så) i rött riktigt mörkröd nästan lite brunröd svårt att förklara en färg, har köpt ett par vita så jag är garderad men vill egentligen röda skor om klänningen inte har nått färginslag.

Kram till er!!!

• VB blivande VD

Oj tog det 1 månad mer nu blir jag nervös....
    var har du köpt din?

agtä3 skrev 2010-04-13 07:24:08 följande:
    Min klänning som var lovad i slutet av mars kommer först i slutet av april! Vi gifter oss i mitten av maj, så det känns jobbigt. Vet ju inte om den passar! Sen ska man ju ha skor och smycken osv. Känner mig lite orolig nu.
  • VB blivande VD

Jag fann min klänning igår när jag var till Degerfors!!!
    Är så nöjd och känner att jag börjar bli lite lugnare nu när den är beställd och handpenningen är lagd synd bara att det tar så lång tid dit!
    kommer att åka dit när den kommit och sen en gång till antar jag 1 vecka innan bröllopet

så nu är det tärnklänning, min marsalks kläder.
    m2b och hans marsalk men gissar att dom kommer att ordna det själva

Har även köpt diamantkonfetti på tradera samt vinröda rosenblad
    fann vita ros girlanger på värmlands hemslöjd och köpte alla 10 som fanns....

har bokat tid för smink och hår på martinsparfym
    både för mig och min tärna

Ha det gott!

• VB blivande VD

28 augusti då min M2B försöker få en glimt av den så ska jag försöka fixa en bild men lovar inget

agtä3 skrev 2010-04-18 20:46:32 följande:
    vb: Har du någon bild på underverket? *nyfiken* Skönt att ha så mycket klart. När var det ni skulle gifta er?
  • VB blivande VD

vet inte om man får lägga upp en bild på klänningen från OreaSposa hemsida men den heter L506 där i allafall
    www.oreasposa.com/collection.html
    collection 2010
    ska byta ut bandet dock det är tänkt att bandet ska vara vinrött.
    är lite orolig att det kommer vara fel röd på bandet vill ju inte se ut som Lucia.....

• VB blivande VD

VB blivande VD skrev 2010-04-20 13:13:18 följande:
    vet inte om man får lägga upp en bild på klänningen från OreaSposa hemsida men den heter L506 där i allafallwww.oreasposa.com/collection.htmlcollection 2010 ska byta ut bandet dock det är tänkt att bandet ska vara vinrött.är lite orolig att det kommer vara fel röd på bandet vill ju inte se ut som Lucia.....

har nu ringt och ändrat vill nog ha orginalfärgen på bandet.....

• VB blivande VD

agtä3 skrev 2010-04-21 17:13:25 följande:
    JAg väntar ivrigt på att min alternativklänning ska komma. Kanske fredag, sa de. Om inte askan ställer till det. Börjar känna mig lite stressad, måste ju köpa underkjol, bh och skor till klänningen oxå!  

håller tummarna!!!

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!