Inlägg från: MrsMuffin |Visa alla inlägg
  • MrsMuffin

Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!

Hej allihop...hur går det för er?? Vi har börjat dela ut inbjudningar lite smått, skall ta tag i frimärksklistrandet nu i veckan. Har dessutom varit på Panduro och kollat efter material till festhäftena ( har ångest över de där j-vla häftena...gaaah ). Fanns hur mkt som helst ju! Har bestämt oss för att fixa hela häftet själva, de från Calligraphen såg lite trista ut tycker jag. Spännande!

Vi har en toastmaster, hoppas det räcker haha. Har skrivit hennes mailadress på infobladet, och lite mer utförligt på hemsidan. Blir nog bra. Antalet gäster har växt, så nu är vi uppe i 96 stycken. Hjälp. Drabbas då och då av en smula ångest - så mycket pengar, så mycket folk, hur skall allt gå, borde vi stuckit till typ Thailand och gift oss....bla bla bla. Nån som känner igen sig???

• MrsMuffin

Inget nytt under solen, förutom att tjejen som skulle blivit min brudtärna typ inte vill vara det längre.. Jag har känt ett bra tag att vi glidit ifrån varandra, vi står på olika platser i livet så att säga...och nu ikväll fick jag ett mail där hon typ beklagade detta ( att vi kommit ifrån varann ), och att det nog fanns nån annan i vänskapskretsen som skulle passa bättre som tärna.

Jaha. Kände det på mig, men det gör ändå ont. Vi var världens bästa vänner förr, sedan blev vi ovänner 2005, jag fick barn, skaffade familj och sådär. När vi återförenades blev jag jätteglad, men det har aldrig känts som de där första åren.

Nu min fråga till er ( är så ledsen, förlåt om jag blir personlig hipp som happ...kan inte hjälpa det ): Vad hade ni gjort? Jag har flera jättenära kompisar som säkerligen skulle vilja bli tärna...men det känns som om jag gör dem illa, typ väljer dem i andrahand... Till råga på allt står hon som skrev mailet på alla infoblad...så alla kommer ju undra. Kul kul. Vad göra???

• MrsMuffin

Karlstadtös i Stockholm: TACK för dina kloka ord!! Innerst inne kanske det är så att nån annan passar bättre som tärna, så svårt det där. Måste man ha en brudtärna överhuvudtaget??? Egentligen? Gaaah vilken svår sits. Svårt att säga till någon att "ja, du har nog rätt....det finns nog andra som passar bättre.. ". Fy. Fortsättning lär följa..

• MrsMuffin

Jaha, saker och ting rullar på ändå här hemma även utan tärna. Hoppas allt går bra för er andra, hur långt har ni kvar nu??? Den sista mars är det fyra månader kvar för oss...gaaaaaaaaaaah. Man blir rädd.

• MrsMuffin

Bobods: Vet inte...svårt. Det blir inte den tärnan som det var tänkt från början iallafall, funkar ju inte. Vi pratar inte längre, läget är helt låst och jag tror att vi på nåt vis försökt bygga en vänskap på gamla meriter... Självklart går det att vara kompisar trots extremt olika liv, men om man inte är äkta vänner blir det nog svårt tror jag.

Vi har skickat ut nästan alla inbjudningskort iallafall..börjar arta sig. Jag vet liksom inte vad vi måste göra mer just nu, sätta igång med festhäften antar jag.. Försöker gå efter BT:s planeringslista, den är bra tycker jag!

Det där med frisör är sååå svårt, jag bokade in mig på...eh, var det Clipdrome tro?? ALLA andra sade att de skulle återkomma och INGEN har ringt. Kasst!!

• MrsMuffin

Sundsta herrgård hyr inte ut har jag hört..vi fick nej av dem. Ang Träfotere var det tänkt att vi skulle vara där först, jättemysigt ställe! Vi ändrade dock våra planer, men kan absolut rekommendera dem. Vi bor alldeles i närheten hihi.

Jag vet liksom inte vad jag skall ta tag i - vi skall ha festen på restaurang, så jag "slipper" liksom detaljer som dukning etc. Men det känns som om jag borde vara superstressad konstant liksom... Vilket jag inte är. Freesun lät ju superbra, jag känner mig lite osäker ang mitt frisörval...vet ej varför. Ngn som hört bra grejor om Clipodrome??? Funderar på att ringa Moda istället...lr kanske Freesun...ggaaaaaaaaah.

• MrsMuffin

Hade man haft möjlighet hade man köpt nån stor lada eller så precis utanför stan...och sedan rustat upp och hyrt ut. Fatta vilken affärsidé, det är sjukt dåligt med lokaler i stan!

Vårt största problem ( förutom den försvunna tärnan hehe ) är nu barnvaktsfrågan. Vad göra??? ALLA våra bekanta kommer på bröllopet. Vi har satt barnfritt, så många av våra kompisars föräldrar är ju upptagna med sina egna barnbarn. Funderar på att hyra en barnvakt...fast vad 17 kostar det?? Man tänker ju på kidsen i 1a hand. Mamma tyckte det var "sååå dumt" att vi tex bjudit våra närmaste grannar plus ett annat grannpar vars dotter ( som också kommer ) känner kidsen. Men vi kan ju inte utesluta folk bara för att de passar som barnvakter!!? Eller..???? Gör man så??? Jag VILL ju ha mina grannar/vänner med på kalaset.

Blir stöllig på detta. Just nu känns en vigsel i Thailand som ett jävligt bra alternativ.

• MrsMuffin

Bobods: Vi kommer vara på Stadshotellet, blir säkert bra hoppas jag.. Och VB blivande VD: vad kul att ni hittat en lokal, hurra!!

Anglia: Jag hade också friat själv...ta tag i saken och fråga! Håller tummarna!

• MrsMuffin

Bobods: Ja, hoppas det blir bra.. Och ja, de har egen alkoholförsäljning...gaaah. Vi som tänkt åka till Tyskland! Nu blir det betalbar, men vi hoppas kunna bjuda på ganska mkt vin/cider/öl till maten...så förhoppningsvis kommer folk känna att de blivit rätt fyllda ändå hehe. Blir brudskål m påfyllning, 1-2 glas till förrätten, 2-3 glas till varmrätten och sedan avec till tårtan ( skippar desserten ). Blir nog bra. Ändrade ju oss totalt av olika skäl, Träfotere hade nog blivit kanon det med..men med mannen borta i Norge, jobb/skola för mig plus barnen förstås hinner vi liksom inte med att göra allt själva. Får bli detta alternativet, jag hoppas att det blir okey.

• MrsMuffin

Jag skall fixa mina naglar. Jobbar också som syrra, och kommer ha semester endast ett par veckor innan bröllopet....dessutom är mina naglar rätt kassa nu för tiden. Kommer kosta på mig ett salongsbesök, jag gör ALDRIG skönhetsbehandlingar ( klipper mig knappt höhö ), så detta ska jag unna mig!

• MrsMuffin

bobods: Men!! Då har vi kanske pratat i telefon ngn gång hihi. Vad lustigt! Kanske tom setts i omklädningsrummet??

Det börjar närma sig nu för oss allihop...den 31 mars var det bara FYRA månader kvar för oss. Jeeez!!! Kan inte fatta...

• MrsMuffin

Vi bokade Linda Klemner, hon skulle ha typ 5000 kr för cirka 2 timmars fotande...har inte träffat hene än men funderar på om det kanske skulle vara värt att lägga till ngn timme eller så. Skulle så gärna vilja ha lite "proffsbilder" från vigseln och så vidare. Har dock flera kompisar som är helt okey på att ta kort, men vi får se.

På söndag skall vi och provsmaka tårta, hihi. Ska bli kul. För övrigt har jag hämtat ut min ring (iii) och håller som bäst på att leta efter andra smycken. Skall ni andra härinne bära några speciella smycken??? Jag är jätteosäker på vad som passar..skulle vilja hitta nåt fint armband, har tittat på en del från Thomas Sabo. Fast vill absolut inte lägga ned för mkt pengar på örhängen etc, går nog att hitta jättefina alternativ på Glitter osv.

Svar på tråden Karlstadbrudar 2010 - ny tråd!