Hej!!
Filitheyo är en riktig pärla, tom jämfört m många andra öar i Maldiverna!!
Åk i höst! Oktober/November är bra, eller december före julen.
Prisnivån är inte alls sååå farlig. En lunchvid poolen, typ burgare kostar kankse 12 dollar - och då blir du mätt. Ibalnd räcker det att man delar. En öl kostar kanske 5 dollar (jag vet mer exakt när jag varit där i mars) - det är alltså inte Thailand, men inte Stureplan heller.
Water Villas är skitfina med sanslös, milsvid utsikt mot solnedgången. Kostar dock en hel del mer. Förslag; kör 50/50. Halva tiden i superior, halva i water villa.
Ni kan testa boka på deras hemsida. Jag har en bra kontakt på aaa-resorts, Rifa, som ni skulle kunna testa att boka med. Oroa er inte för transfer, när ni bokar rum bokar ni transfer samtidigt, de hänger liksom ihop. trvlntrs@aaa.com.mv
Viktigt att duär supertrevlig när du mailar, de uppskattar artighet i Maldiverna!!!! Hälsa från mig och skriv att ni blivit sååå förtjusta i Filitheyo osv, osv
Avsluta med "Best Regards" - artigt.
Lycka till!//Linda
Aeternum skrev 2010-01-28 00:11:36 följande:
Hej igen!Har nu kikat in Filitheyo & fått en ny kärlek =) Ser ut som en perfekt smekmånadsresort =)Ok, vi bokar flyget själva - men hur gör man då med boendet? Bokar man direkt via deras hemsida eller är det bättre att en resebyrå bokar? Samt anslutningsflyget, hur gör man med det???Tål att tänkas på när vi ska åka... Vill inte vänta ända till maj 2011... Hur sent kan man vara ute för att boka? Om vi väntar med att boka tills i sommar borde det väl inte vara några större problem med att hitta hotell & flyg eftersom vi inte behöver anpassa oss efter några datum utan kan ta lite när som helst...Ja ska vi ändå åka, får det nog bli en watervilla =)HUr är prisläget där, har förstått att det är dyrt, men ung vad kostar en lunch vid poolen??? Drycken?Ser fram emot att få läsa mer om er resa senare i vår!!!