Inlägg från: ElinDaniel |Visa alla inlägg
  • ElinDaniel

byta toastmaster??

Jättetråkigt! Börjar med att skicka en kram. inge vidare då det blir bråk och osämja. det är er dag, och i det längsta saka ni göra det som känns rätt för er. att utseluta din brudtärnas kille ur planeringen är inte det lättaste.

Där i mot tycker jag att ni ska föra en dialog. ärlig och så öppet det går. Skriv ett mail eller liknande. Om han nu har skrivit öppet negativt om ert bröllop, kanske han inte är rätt man för jobbet. Fråga om han fortfarande vill vara toastmaster, och fråga varför han är så missnöjd. Är systern ledsen och missnöjd hon med? eller är det killen som för över sitt groll på henne?

Tärnans uppgift lät inte så betungangde. hon har antagligen troligt gått med på sina uppgifter i samråd med er. Eller hur? Ni har inte tvingat henne... :) det är en hedersuppgift.

är det för mkt för henne kanske hon borde be om hjälp ist. eller fråga om vägledning. jag vet ingenting om detta. Men känner spontant att en orsak till bråken kan vara att killen tycker att ert bröllop tar för mkt tid från honom och den blivande tärnan. Men vad vet jag...?

Eller handlar det om att du btt fler än dem om hjälp?

Mina tre tärnor bor i olika städer allihop. Ingen av dem bor i samma stad som jag. Vi tar hjälp från höger och vänster. Inte så mkt som vi skulle kunna göra. Men den osm vill och kan hjälpa till, får göra det.

Skriv ett mail, eller prata med din syster. Vill de hjälpa er med er dag så får de göra det. Men ni gör er planering på ert sätt. Ta stöd av din blivande make och låt inte alla problem ta upp det roliga. Planera bröllop ska itne bara vara jobbigt.

Lycka till!

Svar på tråden byta toastmaster??