Varför vill ni ha möhippa/svensexa?
Den här frågan riktar sig mest till er där ute som INTE tycker att det är ok med strippa på möhippan/svensexan. Ni som tycker att skämtsamma anspelningar på det kommande äktenskapet i stil med "det är slut på det roliga" inte hör hemma på en möhippa/svensexa. Ni som tycker att det är fel av brudgummens/brudens vänner att "fresta" med en strippa.
Vad är, enligt er, möhippan/svensexan till för egentligen? Om det INTE är en skojig "sista natten med gänget" innan man "blir fastlåst vid fotbojan"... vad är det då?
Detta är en helt ärlig fråga av mig, jag är inte ute efter att provocera, utan jag vill verkligen veta.
För mig, personligen, behövs ju en möhippa/svensexa inte EGENTLIGEN eftersom man nuförtiden inte kommer att ändra sin livsstil efter bröllopet. Inte jag i alla fall, utan jag kommer att fortsätta träffa mina kompisar lika mycket/lite som jag gör nu och detsamma kommer min m2b att göra. Men jag vill ändå ha en möhippa, trots det (och trots att jag verkligen inte är en mö). Faktum är att jag förväntar mig att de tar hela den här "sista natten med gänget"-grejen på allvar och fixar en strippa åt mig. Inte för att jag blir upphetsad av det (tvärtom) utan för att det är EN KUL GREJ, något vi kommer att sitta och asgarva till både då och efteråt. Faktum är att det vore ju ännu roligare om det blev en strippa i stil med Danny DeVito i Vänner (när Phoebe skulle gifta sig). Minns ni? Hur kul som helst ju.
Om det "bara" blir en spa-behandling, middag och lite drinkar innan vi skiljs åt vid midnatt är det ju ingen möhippa, känns det som... Utan mer en "skäm bort bruden inför bröllopet"-grej. Inte för att jag skulle klaga (jag skulle kunna sälja en fot för en massage just nu), men då vill jag i alla fall ha partaj senare på kvällen.
Så, det är vad jag tycker. Nu vill jag höra från DIG!