• Sebastiána

Varför vill ni ha möhippa/svensexa?

Det finns tydligen två läger. Det ena tycker att det ska vara påhitt "tokigheter som strippor, knasiga lekar, utmaningar och annat". Det andra vill inte ha det utan föredrar en god middag med vännerna, spa och liknande. Det ena är inte mer rätt än det andra. Men det är viktigt för de som ordnar möhippas att ta reda på VAD BRUDEN VILL.

Jag vill inte ha några galna upptåg eller en manlig strippa på min möhippa. Jag föredrar en "skämma-bort-bruden-dag" med mina vänner. Min syster är likadan. Tyvärr är min systers svägerska av uppfattningen att det SKA vara aktiviteter av typen sälja kyssar på stan, strippa, femkamp och annat annars är det ingen möhippa. Jag fick verkligen kämpa för att få bort de värsta planerna hon hade vilket min syster var väldigt tacksam för!!!

• Sebastiána

Jag hoppas att min syster vill vara tärna, och hon kommer att ordna en trevlig möhippa det vet jag. Här i norrland har jag en svägerska som säkert också kommer att dra igång en möhippa. Tyvärr tror jag att hon är "sälja kyssar, klä ut sig, busa"-typen. Jag har sagt till min BM att jag INTE vill ha den typen av hippa och om de pratar med honom innan så ska han göra det klart för dem. han säger då att "lite får man ju spela med". Han menar att om de nu hittar på en sån hippa är det bara att hänga med och se glad ut. Det tror jag inte jag kan. Om det är något jag verkligen inte vill göra så gör jag det bara inte. Jag är sån. Jag vet att det skulle lägga sordin på festen och jag vill inte utsätta dem för det. Alltså är det bästa för dem att INTE ordna en sådan möhippa utan istället en "skämma-bort-bruden"-dag. Det finns ett spa i närheten av Umeå som lär vara helmysigt. Jag har alltid velat åka dit, men det har inte blivit av. Jag hade blivit jätteglad om de hade dragit iväg mig dit! Eftersom jag gillar att sjunga hade jag också gillat att få spela in en CD-skiva

Förresten, en väninna till mig fick spela in en CD. Hon gillade det inte alls utan började gråta. Det blev en skiva till sist ändå, men man vill inte gråta på sin möhippa bara för att folk inte bryr sig om vad man tidigare sagt att man INTE vill göra!

Svar på tråden Varför vill ni ha möhippa/svensexa?