Vi fortsätter blanda och ge
Här är jag! Bra start Ore!
Hjälp en dagisfröken på Ö-malm! Hej Smint!
Här är jag! Bra start Ore!
Hjälp en dagisfröken på Ö-malm! Hej Smint!
Bra chokladval förresten!
MSW: vårt osportsliga knep är att ha en städare som kommer varannan vecka. För då måste vi nämligen "städa" innan han kommer. Dvs plocka undan. Ett annat knep är att ha gäster ganska ofta - då måste man ju städa/plocka hela våningen och har en tydlig deadline.
Hittills har jag varit en mästare på att skapa högar överallt med "viktiga papper" - dvs räkningar och oöppnad post. Min man har blivit galen på mig. Men jag har ändrat mig nu. Öppnar all post på en gång, slänger skräpet och sorterar in övriga saker där de ska vara ...!
Liten: bra tips! Gillade det här till att börja med - fyndigt:
Are YOU living in CHAOS (Can't Have Anyone Over Syndrome)?
Liten med Mindre skrev 2010-01-27 09:19:48 följande:
Liten: är du medlem i FlyLady?
Med tanke på att det ska komma 1 dm idag så är det nog bäst att det startar snart
Det är inte så att ni kan skaffa en snygg låda som maken får ha sina högar i? Och som får stå framme. (Till slut inser man som höghamster att det är rätt löjligt att stå och stoppa papper/kuvert i en låda för att "ta hand om det sen" ... Resultatet KAN bli att han på sikt börjar sortera sina papper till rätt platser på en gång. Så blev det för mig, tack vare "snygga lådan")
Hej Lisa! Välkommen till tråden! Kul med en nykomling som man kan se hur hon ser ut på en gång!
Kul med bröllopsplaner - känns som det var länge sedan vi diskuterade sådant i tråden. Senast var väl de vilda planerna för Kokos framtida bröllop ... Koko: ska vi dra igång igen. Tror vi stannade på färgtema lila och så vinterbrölllop ...?
Haha! Vad jag känner igen mig! Både i postfobin och i dina två sidor som är i konflikt! Bra beskrivet! Du kan ju uttrycka dig superbra - formulera dig bara i CV-termer så är jobbet ditt på ett kick! När får jag underlaget?
Jag dödade tråden!