hej tjejer
jobbar hemma idag igen (efter att ha varit hos tandläkaren och op:at en tand) och passar då på att kila in här, har skumläst en hel del och sett att vissa bebisar ha tittat ut och att andra ff är på ruvning hos lyckliga soon-to-be-mums or mother of several - kul! har också hunnit med att se att några ff får påhälsning av tanten vilket jag verkligen beklagar - när ska gud bli rättvis är min fråga?
Nu är jag lite knäckt av verkligheten o skriver ett negativt ego inlägg är - ber om ursäkt men vill bara beklaga mig lite! hoppa över om du vill behålla bilden av den idylliska familjen och inte bryr dig så mkt om vad jag den-mystiske-frånvarande-trådmedlemmen tycker
ta vara på tiden som kommer ed era små den är ju sååå underbar och det är så härligt när man får dela sin kärlek med sitt barn för sen kan det komma en dag då de tittar dig rakt i i ögonen och säger högt jag HATAR dig mamma - du suger och jag önskar att du kunde försvinna ifrån jordens yta..för att sen direkt efter smälla igen dörren o gråta och där står du kvar o kan inget göra för stunden för din tonåring släpper inte in dig i sitt liv just då.
Här hemma har det varit mer galet än ngnsin, min 14-åring suger all must ur mig och många har dagarna varit då jag gråtit mig rödögd det är så oerhört jobbigt med en tonåring som
1:är sååå poppis att hon vänder ut o in på sig själv för att hinna med att tillfredställa alla vänner o då själv mår dåligt
2: hatar skolan - verkligen h a t a r att sitta på lektioner m lärare som e helt dumma i huvudet (osv osv)
3: inte gör läxorna, tar hellre möten m lärare o övriga än att göra läxor -då det är tråkigt o inte viktigt i livet - ingen ska tala om för henne vad hon ska göra osv osv
ovanpå detta äter hon knappt ngt, jo ngn chokladkaka och mackor m messmör typ men annars ingenting... inga sporter då det bara tar tid tycker hon... sen har det varit en hel del skolk tillsammans m vänner samt själv och sjukt många sena ankomster för hon e ju faktiskt trööööött osv osv
ja ni ser, jag har lite att tänka på och arbeta med, minns inte när jag senast kollade mail fb etc - den egna tiden total försvann iom att högstadietiden infann sig, önskat många gånger att man hade en kille istället - de går inte igenom samma sak i puerteten eller åtminstoende en tjej som ville sporta eller läsa böcker, eller vara med oss vuxna eller vad f-n som helst! bara inte ngn som är som min tjej är nu...
vi har haft möte, skrivit kontrakt, pratat konsekvenser och belöningar, diskuterat hur hon vill ha det, pratat förväntningar, förhoppningar, lag o rätt och livet i stort. Jag har vänt in o ut på mig själv och jag o hennes olika ämneslärare samat kompisara föräldrar har kontakt ca 5-10 ggr i veckan - nu ska vi börja träna tillsammans för att på så vis kombinera aktivitet med egen tid - gymkorten är köpta och vi börjar m en gyminstruktion nu på torsdag - hoppas hoppas att detta hjälper tillsammans m allt det andra vi diskuterat fram.
så. nu har jag beklagat mig.
I övrigt mår vi bra, lilla galana snat 2,5 åringen är helt fantastiskt vild o påhittig och vi har alla väldigt roligt åt henne jobbet går ba om än att jag har galet mkt att göra o hinner ingenting typ mkt pga stora dottern och då blir det en negativ spiral så just nu känns allt väldigt tungrott.
Nu måste jag jobba vidare, har skadestock genomgång som ska göras under april o jag har inte börjat än...
kram på er alla!