• MrsMuffin

Vi fortsätter blanda och ge

Åh, rolig tråd..har suttit och tjyvläst bakåt en bra stund nu.. Får man vara med??

Skostorlek: 37-38.

Favoritchoklad: Nästan all choklad. Fast älskar vit, samt en ny sort jag hittade på Ica häromdagen ( lycka! ) - Marabou Premium med marsipan. Gaaah.

Bosatt: Värmland. Fast götborgare i själ och hjärta.

Barnfronten: En 07:a och en 08:a, till hösten sätter vi förhoppningsvis igång bebisverkstaden igen..skall bara gifta oss litegrann först.

• MrsMuffin

_koko_: Tack, vad rara ni är. Finns det en muffins till?? Jag som trodde jag var orginell när jag valde det där namnet...fan.

Ang barnmat brukade jag krydda med basilika, vitlök, örtkrydda...och basilika igen hehe. Är raka motsatsen till en matmamma, men måste man så måste man. Numera äter killarna det mesta, bara man inte visar dem hur gärna man vill att de skall äta... Det gäller att vara lagom ignorant.

• MrsMuffin

viktualia: Just det, bloggen ja...höhö. Ibland blir jag lite skraj, kanske rätt osmart att lämna ut sitt liv på nätet. Hoho.

MSW: Ja, det skiljer femton månader mellan grabbarna...vilket känns ibland.

• MrsMuffin

MSW: Det funkar faktiskt rätt ok, de har lekt ihop sen Mini var typ..sex månader. Numera är de ömsom bästisar, ömsom fiender hähä. Det som är jobbigast är den ständiga kampen om leksakerna...SUCK.

_koko_ Skönt med icke-maginfluensa! Jag hade hand om en patient m calicivirus i helgen..INTE kul, hade munskydd, handskar..rubbet.

• MrsMuffin

Tack för välkommenönskningar! Det värmer mitt ensamma hjärta, sitter här i köket och äter Marabou Crispy. Mums.

Parnassia: Stort GRATTIS!!!

viktualia: Lycka till...håller tummarna till tusen.

• MrsMuffin

Har nu hört så mkt gott om Ballongjakten, både från e roch andra IRL...måste nog köpa det spelet. Försöker spela memory ibland med Arvid, och det går rätt ok om man använder typ sex kort hehe. MrsB: Så ledsamt med din mans farmor. Öppen kista, det är väl rätt ovanligt? Hoppas ni mår ok iallafall. Själv är jag faktiskt lite uppåt idag...mannen kommer hem från Norge imorrn, efter två veckors frånvaro. Lycka. Inte lätt att vara ensam med en treåring och en tvååring. Känner mest för att åka ut i skogen och sitta där ensam på en stubbe, utan pratglada barn som måste bytas på/lagas mat till/bäras/tröstas/läsas för/lekas med...

• MrsMuffin

Liten med Mindre: Vi gav Mollipect i fruktyougurt...dessvärre kan jag inte säga att det funkade klockrent, men i början gick det ned. Innan kiddet kom på vad vi gjorde haha.

Här hemma är det tröttigt som f-n, barnen fick vara uppe seeent, så vid nio läste jag "Bajsboken" för dem. Mest jag som skrattar, tycker det är rätt kul med sånt. *barnlig*
    För övrigt kommer väl helgen springa förbi i ett huj som alltid.

Viktualia: BB-maten är inte så värst supernajs. Men man får väl stå ut. Lycka till med amningen och allt! Kämpa på!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge