Inlägg från: Vännerfan |Visa alla inlägg
  • Vännerfan

Vi fortsätter blanda och ge

PB, Undrans om de ens vet vad en Skogaholmslimpa är!
    Ni är för roliga...

TACK Koko, för länk till skivan. Har du köpt den på F&S eller säljs den bara via nätet tro? Den åker hur som helst upp på Prinsens önskelista.

Jag tror jag har suttit för mycket idag. Har suttit och bockat för på datorn vilka foton som ska beställas. Men imorgon ska jag och rehabträna i det ljuvligt varma vattnet och sen äta supergod kladdkaka på stan med tjej från FL. Så då blir det inte lika mycket kontorsstolssittande iaf.

Säger god natt redan nu!

• Vännerfan

Stort, stort lycka till vår RUL:are, VUL:are och ET:are idag!

Porchez och MSW, Tack för lyckönskningar!

Cuddly, Glömde svara att jag har en son som är snart 3 år. Bor i Blekinge.

Oupsie, Håller tummarna för dina jobb! Speciellt för det som låg nära mig!

Ha en bra dag allihop! Ihhhh, vilken spännande ikappläsning det blir sen!

• Vännerfan

Hej hej!

Ser att ni pratar Ullared! Jag är också ett fan av det stället. Vi är där ett par gånger per år, men mest för att vi i stort sett passerar det till eller från Göteborg. Skulle inte lägga flera timmar på att ta meig dit, möjligen en gång för att ha sett det.

Jag köpte spjälskydd där och det var mycket riktigt kass, så nu har vi ett annat. Gallerfilten fanns när jag var där för ca 1,5 månad sen. Längst in i bortre högra hörnet där nappflaskor etc. finns. Om man går allra längst in, vänder sig om och tittar längst ner på hyllan så låg det där. Men jag köpte den faktiskt inte då den bara gick att tvätta i 30 grader. Köpte en på Babyproffsen som gick att tvätta i 60 grader i stället. Vällingdoserarburk köpte jag där till Prinsen, men fattade sen aldrig meningen med den (gör det fortf inte), så den slängdes.

Har samma erfarenhet av flaskborstar som Parnassia. Skumgummit trillar av! Så jag föredrar flaskor med större hål i (MAM:s?) som också de finns på Ullared. I dem får man i en vanlig diskborste och de innehåller inte det där ämnet som ryktas vara cancerogent om man värmer vällingen i mikron. Annars tycker jag det i särklass bästa att köpa på Ullared är leksaker. Vi går in i affären, spenderar max 2-3 timmar där och köper både julklappar och födeseldagspresenter till alla barn, syskonbarn, gudbarn och annat "löst folk". Och tjänar både massor av tid och pengar på det. För det tar ju en faslig massa tid att åka ner på stan så fort nån fyller. Och det är ju exakt samma lego, spel, pussel etc. på Ullared som på andra leksaksaffärer. Ballongspelet t.ex. kostade 149kr där jämfört med 279kr på leksaksaffären här som varken är speciellt dyr eller billig. Så vår erfarenhet är att det är på leksakerna och på t.ex. motorolja till bilen och andra dyrare sakerna man bör lägga krutet på om man vill tjäna mycket pengar när man är där. Sen åker ju tvättmedel, konserver och tamponger etc. ner i vagnen också, men sådant är ju mer prispressat i vanliga affärer. Och såklart är det bra att åka dit för att inhandla allt som behövs till en bebis. Och till den gravida så har de helt ok stödstrumpor också! Har köpt det där till båda graviditeterna.

Vickan, Bra att ni köpte till regnskyddet! Det är mycket bättre än det som följer med vagnen, så det kommer ni inte ångra!

PB, Hur dags skulle du på VUL idag??

• Vännerfan

GRATTIS Snaily!! Vad kul!! Nu håller jag tummarna stenhårt!!

Nu hoppas ni bara på positiva besked från PB också!

Parnassia, Aha, Är vällingdoseraren till för att få ner vällingen i flaskan eller? Vi skar av toppen på ett par PET-flaskor och hade dem som trattar. Superlätt. Tror det var tips från Mugglan eller jag minns inte, men tror vi hade sådana egengjorda trattar båda två. Men doseraren har ju flera fack!? Snälla förklara om du orkar, för jag fattar verkligen inte vad man ska ha den till. Är det till om barnet ska ha flera portioner eller?? För att slippa ta med matskedsmått? (Tar ju iofs mindre plats än vad doseraren gör, så jag fattar ändå inte .)

• Vännerfan

Ok, tack! Den enda gången jag använde den kom det pulver ifrån flera fack, så sen slängde jag den. Han drack bara en gång om dagen och skulle vi vara borta länge tog jag med en liten burk med pulver i för jag ville ju ändå ha med i reserv och var det bara för en kväll hällde jag pulver för en portion i en liten påse i stället. Nog om detta kära ämne!

Nu ska jag sätta mig i solen lite innan lille filur kommer hem.

• Vännerfan

Vi gav aldrig välling eller ersättning på nätterna, men hade nog uppskattat den mer (alls) om vi gjort det. NU ska jag inte tjata mer om detta.

Lappis, Har inte sett Spårlöst på länge, men grät alltid när jag såg det. Fast de lämnade ju bort barnen för att de inte kunde ta hand om dem, så det är väl för väl att någon tog hand om dem. Men jag förstår hur du tänker.

• Vännerfan

8 blåsor och ev. fler bakom var väl bra, PB!? Ytterligare ett steg avklarat. Hoppas att resten av resan också ska gå bra nu!!

God natt kära trådisar!

Lite orolig/spänd är jag då det är onsdag imorgon... Detta med att den "ska/borde" komma en onsdag är så inpräntat i alla släktingar och på dagis (släktingarna har berättat för dem också), så det blir omöjligt att igonorera det. Maken var t.ex. i onsdags han skulle dit... Så psyko.

• Vännerfan

Ehhh, en halv mening försvann??? Maken var t.ex. på tjänsteresa i torsdags. Jag hade inte tillåtit det om det varit i onsdags han skulle dit. Så skulle det stå.

• Vännerfan

Jaha, då var det dags att åka in till förlossningen då!

Nej förlåt, jag skojar bara! Inget nytt under solen än! Men det är ju mycket onsdag kvar än... (Snaily, svärmors båda barn samt alla 4 barnbarnen inklusive jag och ingifte svårgern är född på onsdagar, 8 av 8 alltså, det är det som är det "magiska".)

Hoppas ni får en bra dag allihop! Nu ska vi fixa frukost och sen ta oss till dagis. Känns lite fånigt att ta bilen varje dag när det bara är ca 500 meter att gå, men inte mycket att göra åt.

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge