Vi fortsätter blanda och ge
BS, hoppas verkligen att det inte är dagismagsjukan ni fått. Handtvätt, sprit och klorin är väl det enda som kan hjälpa.
Vi verkar peppar peppar ha klarat oss undan denna gången.
BS, hoppas verkligen att det inte är dagismagsjukan ni fått. Handtvätt, sprit och klorin är väl det enda som kan hjälpa.
Vi verkar peppar peppar ha klarat oss undan denna gången.
Nenne,
kul att du haft det bra! Jag fisåkte i vecka 21 vilket väl var ganska korkat, men det var en dag och rätt mycket värmestuga. Klart pricken gillar after ski med sådana föräldrar!
Hur jag mår vete katten faktiskt. Är i 6+0 idag och har de tidigare gångerna börjat må illa så här dags. Nu mår jag inte alls illa, lite grann igår men det var troligen mest för att jag gick och väntade på dotterns magsjuka.
Magen som var svullen är inte svullen alls längre och inte mycket andra symptom alls. Klart man kan ha olika graviditeter, men det känns misstänksamt lugnt. En dryg vecka till VUL och vi ställer för säkerhets skull in oss på tråkigt besked.
Grattis Vänner till lilla killen! Ganska stor kille dessutom?
Tack för alla tummar, de värmer. Det blir som det blir, det är inte mycket att göra.
Jag vet inte om jag är så lugn, vårt liv är inte roligt nu av flera anledningar och det gör att man har annnat att tänka på fast denna graviditet hade kunnat markera början på någon nytt och glädja många som så väl behöver det. Maken och jag har det bra, men vi har haft ett oväntat dödsfall i den närmaste familjen som äter all energi för så många.
Sen finns det jobbrelaterade problem och föräldrarelaterade samt ett hälsoproblem och ett boenderelaterat problem som alla blossade upp samtidigt de sista månaderna. I allt detta prioriterar jag att sköta om mig själv (och leka/ta hand om dottern såklart) före allt annat för att ge den här graviditeten en bra start.
Muggles, jag förstår precis angående BF-datumet. Förra gången gick jag ändå ganska trygg efter vecka 7 eftersom jag sett hjärtat och det är klart att vi hade planerat och känslomässigt ställt in oss på detta. Datumet var ganska förankrat. Nu har vi bokat en utlandsresa ungefär när det skulle varit vilket känns jättebra.
Skulle detta lyckas och jag av nog anledning inte kan åka på resan tar vi den smällen då.
Här är det nästan maken som mår sämre än vad jag gör kring det här. Han kan ju inte känns hur jag mår heller så han pendlar mellan lycka när han tycker jag har symptom och sorg när jag säger att jag är tveksam. Jag är mer jämnt skeptisk.
Idag mår jag lite illa, men det var en stressig morgon med en bajsblöja sista sekund och jag kan även som "frisk" få kväljningar då om jag inte hunnit äta frukost.
Inga större växlar på det än i alla fall.
Usch Snorkis. Jag har klarat mig bra med psylliumfrön på filen samt aprikoser som snacks, men kanske behöver du lite extra hjälp? Testa annars dessa frön, de lär inte skada. Finns av märket Risenta i mataffär eller hälsokost.
Då var det säkert du som tipsade mig dessutom Muggles. Evigt tacksam var jag iallafall. Även denna gånga äter jag, och inte är jag trög.
Idag känner jag mig lite illamåendeynklig i alla fall och har tagit Postafen. Hoppas så att det inte bara är magsjukerädsla.
Och Vickan, snuskprat ska väl vara roligare än bajs