Liten ? jobbigt med två små barns uppmärksamhet. Kan enbart tänka mig hur det skulle vara efter vårt besök hos vännerna i Österrike med två barn under 2,5 år. Jösses, säger jag bara!
Hattis ? gällande vår semester så har vi bokat flygbiljett till Venedig och efter några dagar där tänkte vi hyra bil och åka till Slovenien och norra Kroatien (Istrien) för att både få berg och hav. Jag har redan lagt upp en rutt men tänkte vänta med att boka hotell etc till efter påsk. Maken pratade med sin kompis igår och visst han ska gifta sig med en tjej han har träffat 2 gånger! Hon är från Mauritius (han har hus där) så för att hon ska få stanna i Frankrike måste de gifta sig (makens andra kompis som gör så här!). Det verkar som det blir bröllop mitt i vår semester men de vet inte exakt när eftersom inga papper är klara, kyrka bokad samt festlokal. Något rörigt!
På tal om lillprinsens fina namn så tog jag upp den diskussionen med maken igår igen och eftersom han äntligen gett med sig på flicknamnet så fick jag ge med mig gällande pojknamnet ? dessutom låter det inte lika fint på franska medan flicknamnet funkar super på våra tre språk . Fast ? det blir ju förmodligen en pojke så jakten på namn fortsätter men vi har ju tid på oss . Tänka sig att jag emellanåt tar upp namndiskussioner ? har gjort det i fyra års tid snart!
Mrs B ? härligt att Påskmiddagens börda fördelats.
Kokisen ? är det bara franska viner som ger dig huvudvärk? Någon speciell sort?