Inlägg från: Vännerfan |Visa alla inlägg
  • Vännerfan

Vi fortsätter blanda och ge

PB, Du jag har faktiskt funderat på det!! Jag har till och med tänkt ut en kock. Kanske skulle gå vidare med den idén. Det finns ett ställe här bara har öppet för lunch och catering egentligen, men de är fantastiska på det de gör (han har varit med i kocklandslaget). Vi är/var där jätteofta med jobbet och åt och hans fru som också jobbar där är alltid så himla trevlig och har alltid koll på vad jag får och inte får äta som gravid. Frågan är bara om vi kommer kunna äta öht med en sån liten spädis. Hmmm, ska fundera mer på detta. Jag ska dit på måndag om jag inte fött än då.

• Vännerfan

Fasen, nu blir jag helt uppspelt! Jag älskar att fixa överraskningar! Fast lite tveksam till om han ställer upp. Antar att de valt att inte ha restaurang på kvällstid av en anledning. Men man kan ju alltid fråga!

• Vännerfan

Oupsie, Han är typen som kör tvål och vatten och har jättefin hy. Jag använder dyra Decleor-produkter och har kass hy... Så tyvärr skulle han nog inte använda sådana produkter. Han bara skakar på huvudet åt mina små burkar.

Mugglan, Han går regelbundet hos kiropraktor, var hos en senast igår, men förstår hur du tänker.

Men ang. slips så kan han ju få en under middagen, som ett komplement. Om jag orkar mig ner på stan igen för att köpa en.

• Vännerfan

AM, Tack för dina tips! Ska kolla dem också!

• Vännerfan

Mugglan, Men hallå, det är ju JAG som har akneärr! Jag har to.m. varit och pratat med en plastikkirurg om att slipa huden i ansiktet. Men det var för flera år sen och efter vad kirurgen sa så lät jag bli. Det lät inte på honom som att det var alldeles nödvändigt, eller att det skulle bli bättre heller för den delen. Och så fick man inte vara i solen på flera månader. Så jag beslöt mig för att lägga de pengarna på dyra krämer i stället.

Läskigt med ex:et. Jag trodde ju definitivt att jag var safe här nere, men icke... Och samma stad är ju definitivt för nära vad gäller honom. Har ditt ex barn?

Oupsie, Nja, han är väl inte så mycket för konst. Men vi har ett par tavlor från lokala konstnärer som vi fått i present.

• Vännerfan

Nu ska jag iväg och hämta sonen. Stort tack för all input tjejer! Ni är lika bra som alltid!

• Vännerfan

Usch, stackars er som är magsjuka!! Här har vi undgått kräksjukan med blotta förskräckelsen. ICA återkallar ju frusna hallon med kräksjukebakterier i- precis sådana vi har i frysen (Euroshoppers). Om jag inte läst den notisen igår morse så hade vi ätit av dem igår kväll till chokladfondanten. Usch och fy. Så kolla hemma så ni inte också har sådana. Det är 500grams-påsen med alla olika bäst-före-datum.

Annars tänkte jag tacka PB som fått mig att köpa hem alla tänkbara frusna frukter och bär, för jag har blivit så sugen på smoothies när hon skrivit om det. Har alltid gillat det och fräskpressade juicer etc. och nu när jag går hemma är det ju lönt att köpa en massa ingredienser och prova runt lite. Annars har jag mest köpt yoghurt etc., hunnit göra en smoothie och sen har resten blivit ståendes. Har köpt 2 böcker om juicer och smoothies på bokrean med massor av olika varianter. Mums!

• Vännerfan

Vad är det för sol ni pratar om? Här är gråare än gråast och regn! Men så länge snön smälter är jag nöjd!

Vickan, Jag fick också en god smoothie på förlossningen. Tyvärr dröjde det inte så länge förrän den kom upp igen. Just nu har jag en på tining. (Kan inte mixa stenfrusna jordgubbar.)

Tykcer annars att Babybjörns babysitter är bäst! De sitter så bra i dem, mer upprätt liksom. Tror iofs AM hade en riktigt bra också, men tror inte den heller var så billig. Babybjörns finns ju massor av på Blocket och då man kan tvätta dem är det ju helt ok tycker jag.

• Vännerfan

Hade INTE köpt den du länkade till. Då sitter barnet som i en hösäck. Vi hade en liknande sist och ångrade att vi inte bara gick och köpte en BB direkt.

• Vännerfan

Hej i favvotråden!!

Har inte hunnit läsa ikapp, men har uppfattat många grattis. TACK! Jag valde liksom Liten att stanna tills PKU-testet var taget så vi kom hem i eftermiddags. Med vår lill-prins!! Och med kryckor och starka värktabletter. Men jag klarar att ta mig uppför trappan till övervåningen, så det ska nog gå bra det här på nåt sätt!

Känner att jag måste prioritera att sova lite nu, då den lille filuren väckte mig varannan timme i natt. Men vill bara skriva att min förlossning egentligen inte var så hemsk såhär när jag ser i backspegeln. Det var bara det att jag fick oregelbundna och långa värkar även denna gång och ofta kom de två och två. Då är inte lustgas den bästa smärtlindringen egentligen, men det var det jag hade. Jag missade jättemånga värkar (andades i masken för sent) och att ta emot dem helt utan smärtlindring var inte så skönt... Tappade kontrollen lite också och blev rädd och spände mig.

Hör av mig igen så fort jag kan! Snällt att ni tänkt på mig!

Många kramar!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge