Ore - jag sprang med med vår vanliga Urban Jungle-vagn, och det funkade helt OK. Den har relativt stora svängbara lufthjul, vilket jag tror är en bra förutsättning för att kunna springa med vagnen. Visst, hjulen är ju betydligt större på en riktig joggingvagn, men å andra sidan blev det ju extra träningseffekt för mig isåfall.
Snorkis - grattis till fint RUL!
Vänner - vad härligt att höra att du mår så bra!
Jag har med stort intresse följt diskussionen om hur det känns den första tiden hemma med bebis, och jag sällar mig nog (tyvärr) mer till Mugglans sida, om att det var mycket som var jobbigt. Visst, vi hade ju en extra tuff start, och att ha två små samtidigt är definitivt ingen dans på rosor, men vi försökte ju njuta av nuet också. T ex minns jag att vi satt i soffan hela dagarna när det var OS i Peking, med varsin sovande bebis på bröstet. Sen fastnade jag nog lite i fällan kring att man måste greja en massa när bebisarna sover, fast samtidigt kände jag (när jag var själv med båda barnen) att det blev orättvist mot dem om bara den ena fick sova på mitt brost. Istället, för att göra det rättvist, blev det ingen. I efterhand ångrar jag mig på den punkten, för de kunde ju fått sova varannan gång på mitt bröst isåfall.
Jag känner ju också som Mugglan på så vis att jag gärna skulle gå igenom en graviditet och framförallt en bebisperiod till, men då med helt andra förutsättningar än jag hade förra gången, både i förhållande till hur starten blir och i förhållande till att man har en massa erfarenheter som mamma, som man inte har den första gången.