• Tinga

Vi fortsätter blanda och ge

Parnassia - många symaskinsbutiker säljer begagnade symaskiner. Jag köpte en med daotr för kanppt 3 000.-, där nypriset låg över 15 000.-. Det är snart 10 år sen och jag har inte haft några som helst problem med den. *peppar, peppar*

• Tinga

Lappis - krya på dig! Skönt att du inte mår dåligt, men det är ju trist med träningsförbud.

• Tinga

Själv prövade jag ett nytt träningspass i lördags - joggingtur med tvillingvagn. Det var mycket jobbigare än jag trodde, men jag tog mig runt min vanliga joggingtur iallafall, fast det tog längre tid och jag var tröttare efteråt. Men det blir definitivt fler rundor, för det var många flugor i en smäll; Piff & Puff fick frisk luft, jag fick min träningsdos, och samtidigt egentid, för eftersom jag sprang ute på landet fanns det gott om saker för Piff & Puff att titta på, så jag behövde inte roa dem och maken fick en lugn stund hemma.

• Tinga

Ore - jag sprang med med vår vanliga Urban Jungle-vagn, och det funkade helt OK. Den har relativt stora svängbara lufthjul, vilket jag tror är en bra förutsättning för att kunna springa med vagnen. Visst, hjulen är ju betydligt större på en riktig joggingvagn, men å andra sidan blev det ju extra träningseffekt för mig isåfall.

Snorkis - grattis till fint RUL!

Vänner - vad härligt att höra att du mår så bra!

Jag har med stort intresse följt diskussionen om hur det känns den första tiden hemma med bebis, och jag sällar mig nog (tyvärr) mer till Mugglans sida, om att det var mycket som var jobbigt. Visst, vi hade ju en extra tuff start, och att ha två små samtidigt är definitivt ingen dans på rosor, men vi försökte ju njuta av nuet också. T ex minns jag att vi satt i soffan hela dagarna när det var OS i Peking, med varsin sovande bebis på bröstet. Sen fastnade jag nog lite i fällan kring att man måste greja en massa när bebisarna sover, fast samtidigt kände jag (när jag var själv med båda barnen) att det blev orättvist mot dem om bara den ena fick sova på mitt brost. Istället, för att göra det rättvist, blev det ingen. I efterhand ångrar jag mig på den punkten, för de kunde ju fått sova varannan gång på mitt bröst isåfall.

Jag känner ju också som Mugglan på så vis att jag gärna skulle gå igenom en graviditet och framförallt en bebisperiod till, men då med helt andra förutsättningar än jag hade förra gången, både i förhållande till hur starten blir och i förhållande till att man har en massa erfarenheter som mamma, som man inte har den första gången.

• Tinga

BS - vad skönt att Astrid mår så pass bra att ni fick komma hem på permis. Låter ju bra att magproblemen också är på väg att ge med sig. Krya på er! Kram!

FruLlan - tack för komplimangen! Det blir ju en vardag och vana i allt, även kräkningar, men det är klart att det är jobbigt och det är klart att man ballar ur ibland (det vet ni ju här ), men man måste ju hålla ihop. Imorse kände jag mig iallafall väldigt glad och nöjd, för Puff åt sin yoghurt snabbt och lätt, utan kladd och gnäll, och Piff åt åtminstone halva sin flaska med näringslösning, så vi behövde bara sonda hälften. Skönt med en bra morgon.

Krya på er i din familj också!

Frejis - kul att se dig! Ta det försiktigt med ert uteliv nu bara, med tanke på RS.

Liten - lycka till inför förlossningen! Det kan ju verkligen bli precis när som helst nu.

Cicci - beklagar sorgen. Vad trist att Skorpan gått så länge med UVI, men det var ju iallafall bra att ni till slut fick ett svar på vad som var problemet. Nu borde ju hennes ätande bli bättre igen, när hon blir frisk. Har ni varit i Dubai, eller? Minns inte när ni skulle åka. Kram!

• Tinga

Koko - ja, en bra start på dagen är super. Igår kväll åt Puff sin middag väldigt snabbt och lätt också, och jag tänkte på hur mycket mer tålamod jag har med honom sen, när man inte behövt lägga all energi på att få i honom mat. Det blir så mycket roligare då. Jag blir lite ledsen när jag tänker på hur mycket irritation de här matproblemen fött, men samtidigt vet jag ju att de små måste ha mat i magen, så det har ju inte gått att prioritera på något annat sätt (jag har ju varit tvungen att lägga min energi på att få i dem mat, i första hand).

• Tinga

FruLlan - jag har ju också hjälp av diverse psykexperter för att ta mig igenom allt elände. Tur att de finns! Och alla ni här!

Nenne - mysigt med rörelser!

Fru E - kan man inte lämna in nålar och sprutor på Apoteket, som man gör med överbliven medicin?

• Tinga

Parnassia - hur har det gått med de där sammandragningarna du drabbades av runt v. 25 i graviditeten?

• Tinga

Jag är här, men försöker lära mig en massa nya processer på min nya tjänst. Har förresten kontrat med ett motbud på övertidsavlösningen, men har ännu inte hört något mer.

• Tinga
    Lapinette skrev 2010-03-04 15:50:54 följande:
    På dem bara Tinga!
    Jag gillar att förhandla! Tycker det är kul på semesterresor när det blir tillfällen till prutning. Fast jag skulle tycka att det var jobbigt om man behövde pruta på allt här hemma; det är ju mycket bekvämare när utsatt pris gäller.
Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge