viktualia skrev 2010-03-24 15:33:33 följande:
Det är då det händer. När maken är hemma så får han ta hand om Trollet... Hm... det låter grymt och jag är väl grym.. men det är ju inte läge att kånka runt på Trollet när man kokar kaffe... eller ha Trollet som sällskap på dass (särskilt inte som jag insett att mina problem med magen behöver behandling.. släpade mig äntligen till Apoteket idag och hoppas att projektet "sköta magen" ska bli mindre plågsamt snart...).AM - grattis till shopping och coola grejor (såg catwalkfilmen)!Snorkis - *asgarv* så illa har det inte blivit än.. men du påminde mig om något nu.. Trollets ljudmässiga omgivning är lite väl stillsam.. ska genast dra på lite hårdrock... FÖR tyst och lugnt är nog inte bra heller...liksom..
Tycker inte att du är grym! Bättre att han ligger och skriker själv en stund än att han bränner sig på kaffekoket eller ngt annat dumt.. Dessutom bebis nummer två kan man juh inte alls lika mycket ta upp på en gång om de skriker, och det blir juh människor av de också!
Jag minns att jag någon gång satte A i selen och satte i öronproppar och sen gick jag och gjorde det jag ville/kunde.. Fast då skrek han juh inte för att han var hungrig, utan av någon annan anledning som han nog knappt visste själv, är de hungriga är det juh inte mycket annat än mat som hjälper!
Telis: Du får försöka hålla koll på att nu snart borde han bli hungrig, och liksom förekomma skriken.. (inte alltid det lättaste dock..)