Vi var ju på VC med E imorse, hon har klagat över ont i magen...
För att göra en lång historia kort kan man säga att doktorn tyckte att vi skulle prova med microlax i em för att se om det kom ut mycket och sedan ska han ringa imorgon för att se hur det gick. Bra läkare som hade konkreta förslag och la upp en plan för hur vi skulle gå vidare måste jag säga.
MEN microlaxen, fy f-n. E var så ledsen, först fick vi lirka med henne för att kunna ge den, men det var väl OK. Men sen grät hon i en kvart, från det att vi fått på en blöja (för säkerhets skull) tills dess att hon gått ifrån toan. Jag känner mig som en torterare. Dessutom kom det i princip inget bajs, inte mer än att jag skulle kalla det en liten normal omgång.
Det gör vi inte om, om vi inte verkligen blir tvungna!
Surfade lite på nätet nu och hittade en uppgift på ett ytterst dåligt ställe, källkritiskt sett (FL), om att microlax kan svida!
Vilket får mig att undra:
Har ni egna erfarenheter? Svider det? Gör det ont? Varken jag eller maken har behövt prova själva.
Cicci! Hur har det gått för dig med era bajsscheman och lavemang? Hoppas det går mycket bättre än min erfarenhet från idag. *hoppas*
Oj, det blev långt, men jag behövde nog få det ur mig lite. Stackars barn, vilken mamma jag är.