Vi fortsätter blanda och ge
Snaily - jag är lite nyfiken på vad ni köpte för symaskin... Vi är också lite på jakt efter nåt vettigt men inte för dyrt. Vi syr mest typ gardiner och lagar lite kläder, så det ska inte vara nåt avancerat.
Snaily - jag är lite nyfiken på vad ni köpte för symaskin... Vi är också lite på jakt efter nåt vettigt men inte för dyrt. Vi syr mest typ gardiner och lagar lite kläder, så det ska inte vara nåt avancerat.
Den första gröten vi köpte var en risgröt, semper tror jag, jag undrar om det inte var någon fruktsmak på oxå, men det är jag inte säker på. E älskade den men den var tvungen att ätas direkt. Tog det tid innan måltiden påbörjades eller om själva matningen tog för lång tid "föll" den "isär" eller hur man ska säga, det blev klistrigt vill jag minnas...
När det gäller att göra egen barnmat har jag fått lära mig att man iaf inte ska göra egen välling. Detta ska bero på att det mjöl man köper i affären för att isf göra vällingen på är för dåligt, det innehåller inte tillräckligt av allt det nyttiga. Det enda mjöl som skulle kunna funka är äkta stenmalet mjöl, det har något att göra med hur säden och kvarnen agerar ihop.
Det låter asflummigt - jag vet! Jag inga belägg för detta mer än att så fick jag lära mig och jag minns inte varifrån. Men, men...
Jag vet inte om BT skådat ett mer innehållslöst inlägg i förhållande till dess längd tidigare för övrigt.
Dock skrivet i all välmening.
Jag kanske ska gå och lägga mig istället?!
Porchex - Vi beställer från fujidirekt. Vi har varit nöjda.
Nu fortsätter House.
God natt!
Nenne - underbart med ett plopp! Jag tror också att du kommer känna mer snart, framför allt på kvällen när du lagt dig i sängen och tror att du ska sova. Då kommer ett nytt plopp och du blir klarvaken och det kommer ta minst 30 min innan du kan somna om. *siar i kristallkulan*
Liten - spännande att det är så nära nu! Du rapporterar väl minsta lilla känning? Och du har väl någons mobilnummer så att du kan SMS:a iaf? Kram och lycka till!
BS - läskigt med Astrids RS, att andas adrenalin låter allvarligt i mina öron. Skönt att det verkar bättre dock och hoppas att även magen blir bättre snart!
Cicci - låter som en jobbig tid. Du tar väl hand om dig själv mitt i alltihop också? Beklagar dödsfallet, hoppas att ni kommit till rätta med dagis och hoppas att skruttans ätning tar sig snart.
Tinga - Den värken jag hade då har gått över, det var mer molande värk än det som känns nu när sammandragningarna kommer. Så jag har nog bestämt mig för att det var någon form av växtvärk i livmoder och ligament. Tackar som frågar! Men det är ändå svårt att sätta fingret på hur det gjorde ont då. Men som sagt jag oroar mig inte för det nu.
Nenne - Det känns inte mycket som att det är någon förlossning på G iaf. Mest tungt, andfått, långt till golvet (tur E är duktig på att hjälpa mig när jag tappar saker) och sen gör det ont upp mot revbenen när korven spjärnar där. Annars mår jag fint, bättre än med E tycker jag! Korvens ankomst känns både nära och långt borta samtidigt. Overkligt på nåt sätt. Att _jag_, lilla jag, ska bli tvåbarnsmamma! Knäppt...
När det ändå är me, myself and I som är på tapeten en stund... Upptäckte just att jag inte är helt stabil i hormonbalansen eller nåt.
Sitter nu och nästan lipar bara för att jag inte fick alla svar jag behövde av sjukgymnasten. Jag var där på morgonen och fick min TENSapparat.
Jag har tom surfat FL (vilket ju är dumt och ett tecken på att alla hästarna inte är hemma).
Skit!
Någon som har TENSerfarenhet?
Vickan - TRIST att ni inte fått vagnen! Kanske kan du köpa/låna en billig begagnad att ha ett tag om det drar ut ännu mer på tiden? Bara för att ni ska komma ut lite smidigare?
Annars får du väl vara innovativ och ta skottkärran eller nåt!?
Vad bra med lite TENS-expertis Ore och Vickan!
Det hon inte kunde svara på var hur elektroderna ska placeras och jag minns inte hur det var med E. Jag hade ju en manick då också men minns inte sådana "detaljer".
Den jag fick har fyra elektroder i två separata kretsar. Ska en krets sitta fram och en bak eller en på högersidan och en på vänstersidan? Och var mer exakt ska de sitta? De ska väl inte sitta på magen, utan mer ut mot höftbenet? Men på baksidan då?
*förvirrad*
Vickan - ang disputationen.
Kanske kan du bestämma dig så sent som möjligt? Finns det "flyktvägar" om det inte skulle fungera när ni är där?
Jag hade nog själv inte gett mig iväg, mest beroende på att jag tyckte det var stressande att amma och försöka hålla E nöjd i "offentlighetens ljus", eftersom jag inte visste om jag skulle lyckas när hon fortfarande var så liten. Amningen kunde kladda och hon kunde ju skrika och då blev inte sådana sammankomster någon glädje för mig liksom. Men du kanske inte känner så och du kanske litar mer på Trollet och dig själv än vad jag gjorde.
Menar mest att du känner själv om du/ni pallar och om du tror att det blir kul.
Vickan - hur menar du med att "korsa sladdarna"?
Jag får nog ringa BM och sjukgymnasten igen. Hon måste ju reda ut detta och kanske beställa en annan apparat tom, det finns visst en som heter "femina" också, det låter ju som min "målgrupp".