Parnassia - vilket häftigt namn ni valt till er dotter. Och vilken fin bild med båda era döttra. Kul att höra att ni har det bra och njuter av tillvaron, trots sömnbrist.
Snaily - lätt för mig att säga, men jag tycker att det låter skönt att du inte har en massa jobbiga symptom som illamående och så. Hoppas att VULet kan få dig att slappna av lite sen, så att du kan njuta också.
Nenne - det är så härligt att läsa om din glädje över graviditeten, magen och sparkarna. Som jag unnar dig att få uppleva det här!
Lappis - vad gött att utredningen äntligen är igång nu! Jag kan tänka mig att det blir lite känslosamt ibland när man ska gå igenom sitt liv, men så måste det ju få vara.
Muggles - jag tycker också att man oftare behöva lufta sina negativa känslor än de positiva, så jag kan tänka mig att det kanske blir en väl negativ bild av dina tankar här, än vad det egentligen är. Skönt att höra att du känner dig hyfsat i balans den här månaden åtminstone.
PB - jag lider verkligen, verkligen med dig och ditt minus och blod, men hoppas innerligt att den lilla eskimån är en blivande bebis.
Här har magsjukan flyttat vidare till Piff. Som väl är, har han inte blivit så dålig som Puff, så sjukhusbesök har aldrig varit aktuellt, men hans mage är väldigt känslig för förändringar i kosten, så det känns tufft att försöka få in honom på vanlig näringslösning igen nu, efter ett par dygn med mest vätskeersättning. Är orolig för att magen ska fortsätta knasa, trots att sjukan är över. Idag har han haft diarré för tredje dagen i rad.
Puff är iallafall tillbaka på banan och äter hyfsat igen. Skönt!
Här har vi en väldigt lugn helg, för att försöka återhämta oss lite efter veckan som varit. Nästa helg ska mina föräldrar ha Piff & Puff från fredag till söndag, och det känns som att den barnfria helgen kommer otroligt lämpligt. Maken och jag är ganska slitna efter kräksjuka och diverse matproblem, så det ska bli skönt att få lite tid bara för varandra. På fredag kväll tänkte vi gå ut och äta och sen gå på bio, och på lördagen blir det en tur till möbelriket i Småland. Sen ska vi övernatta i Växjö och äta på PM (det du, Lappis! ) och på söndagen blir det besök på något glasbruk.