9parnassia - Skönt att stockningen släppt och hoppas att du inte åker på något nytt om du gav dit ut. Minns imn första mjölkstockning med conny, hade precis som du världens frossa när febern steg, låg med täcke och 4 tjocka filtar och frös ändå... Och hade så ONT i bröstet!!! Men det gick ju över och nästa gång jag fick det var det inte alls lika illa.
Med lillebror har jag inte fått en enda stockning, trots att jag till och med ammat utomhus i 10 minusgrader, men så ofta som han ammat i perioder har det nog inte funnits någon mjölk som kan fastna...
Hoppsan, där välte jag ut ett glas äppeljuice delvis över datorn, får se hur det slutar! Än så länge verkar den fungera iaf...
Inatt hade jag panik över att lillebror inte äter. Jag är sjukligt trött just nu, fungerar knappt känns det som. Ska försöka ringa hit min mamma i morgon så jag får lite avlastning. Just nu är sambon ute med båda barnen så jag får vara i fred lite, men när det är så vackert väder som idag kan man ju inte ligga inne på soffan...
snaily - Mina föräldrar reagerade lite likadant när vi berättade. De kom efteråt och bad om ursäkt, de hade blivit så överrumplade (de visste inte ens att vi försökte). IVFen berättade vi om lite senare och fick nog inte så jättemånga frågor då heller, tror att det är lite hokuspokus för många i den generationen. Men jag förstår att det känns jäkligt tråkigt!!! Ge dem lite tid och försök att inte ta åt dig är mitt bästa råd. Och att ni inte skulle bli bra föräldrar??? Nä, det var det dummaste jag hört!!! Ni är ju redan världens bästa föräldrar till världens finaste korv!
telis - Tror jag glömde skriva det, men det var ju helt klart något att tänka på ang två kyl/frysar bredvid varandra! Vi har dock rätt bra ordning i kylen idag, så jag tror vi skulle klara det (jag tänker mig en kyl för mejerivaror, kött osv och en sval för grönsaker, drycker osv).
snorkis - Skönt att ni kom igång iaf, så det blev lite shopping när ni ändå tagit er dit. Och knepigt med mor din. Det går ju aldrig att i förväg veta hur man reagerar efter förlossningen, vissa vill inte ha något besök alls, andra vill visa upp barnet för hela världen på en gång, och ytterligare andra vill gärna ha hjälp och avlastning redan från början. Men det kan nog vara bra att göra klart för mamma (när det passar) att det är ni som ringer henne och inte tvärtom...
Nä, nu är frukosten avklarad, dags att dra på mig lite kläder och ut och njuta av vädret!!
Kram på er! Och som vanligt förlåt för allt jag missat att kommentera...