Allt gick mycket snabbare idag, var klara vid 11 och sen har vi varit en sväng på stan och köpt lite mat. Lånar en kompis lägenhet, ska snart äta lite, packa ihop och köra hemåt igen (4 timmars resa).
Var på kliniken kl 8 och fick komma in på rummet redan före 9. Maken var borta på "dejt med en burk" oroväckande länge, men det hade gått bara fint. Han hittade ett gäng tidningar där på en hylla, dock ingen med någon röd Audi vad han kunde se.
ÄP var mycket mindre smärtsamt den här gången, på grund av klart färre äggblåsor, och mindre också tyvärr. Kändes deppigt att se skillnaden och doktor Staffan kommenterade också att det ju var mycket färre blåsor den här gången. Hörde från labbet att hon räknade till två och tre ägg när vi var nästan helt klara, så räknade med att tre var slutresultatet och blev ganska ledsen. När vi sen fick resultatet visade sig att det faktiskt blev en hel liten äggkartong - sex st. Fast jag är övertygad om att de flesta är omogna eftersom det bara var två ordentligt stora äggblåsor. Men det får vi höra om imorgon! På sätt och vis skönt att jag inte har så stora förhoppningar den här gången, jämfört med när vi åkte hem senast med 13 plockade ägg. Om man nu ska försöka se något positivt i det hela. Jag kommer nog bli nöjd om vi bara får komma till ET den här gången. HOPPAS!!!! Det borde i så fall bli på lördag eftersom de knappast kan långtidsodla när det är så få ägg. MEN, är lika beredd på att det bara blir pannkaka av det igen...